ramazan
ramazan

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ
شناخت پوست و تعیین انرژی مناسب در جلسه اول جهت کسب نتیجه مطلوب در درمان موهای زائد امری واجب است…
 
مکانسیم اثر لیزر در رفع موهای زائد در پوست های مختلف :
برداشت موهای زائد به وسیله لیزر بر پایه جذب انتخابی نور نهاده شده است که در آن اشعه لیزر بدون آن که به سطح پوست آسیبی وارد کند وارد پوست شده و جذب فولیکول های مو می گردد , در این حالت آسیب های بافتی در فولیکول مو در حداکثر میزان خود و در بافت محیطی در حداقل است .
رنگدانه ملانین در لایه اپیدرم پوست حتی در پوست های تیره بسیار کم و در مقابل به میزان بسیار زیاد در مو تجمع یافته است بنابراین ملانین بهترین و مهمترین ماده بیولوژیکی هدف برای بکارگیری جذب انتخابی لیزر به منظور رفع موهای زائد است (به همین دلیل است که هیچ دستگاه لیزری روی موهای سفید اثر ندارد ). هرچه موها تیره تر و کلفت تر باشد تاثیر لیزر بیشتر است لذا اکثر لیزرها روی موهای بور وکم رنگ تاثیر کمتری دارند .
 

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ
در لیزر از یک نور با یک طول موج مشخص که توسط ملانین جذب می شود استفاده شده , نور در محل هدف به انرژی گرمایی تبدیل شده و فولیکول و پیاز مو را از بین می برد به این ترتیب هم زمان صد ها فولیکول مو تخریب می شوند و امکان رشد مجدد موهای زائد در آن ناحیه خاص از بین می رود یا خیلی کم می گردد این درمان در چند مرحله و طی چند ماه انجام می شود .
میزان از بین رفتن و تاثیر دراز مدت لیزر بستگی به نوع و طول موج دستگاهی دارد که برای این کار استفاده می شود , با لیزرهای پیشرفته و اختصاصی برای موهای زائد مثل الکساندرایت شانس موفقییت 70 تا 80 درصد می باشد .
 

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ
فواصل لیزر درمانی در افراد
فواصل مراجعه برای صورت 4 هفته و برای سایر اندام ها 8-6 هفته می باشد حداقل 4 تا 6 جلسه انجام لیزر برای نواحی فوق الزامی می باشد و بعد از انجام هر جلسه لیزر بخشی از موها از بین می رود و بخشی از موها کوتاه ، روشن و نازک شده و رشدشان کند می شود و قسمتی از موهای زائد باقی می مانند . دلیل تعداد جلسات متعدد برای انجام لیزر این است که تمامی موها در یک فاز رشد نمی كنند و  با توجه به این که فازهای رشد در نواحی مختلف متفاوت است به همین دلیل نیاز به تعداد دفعات متعدد می باشد .
 

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ
دستگاه ALEX 2013 :
یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا است که مجوزFDA دارد .(دستگاه های دارای مجوز FDA بیشترین صدمه را به پیاز مو وارد می کنند ) از خصوصیات منحصر به فرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج و میزان انرژی است . طول موج 755 نانومتر بهترین طول موج در درمان موهای زائد است پالس دیوریشن متغیر و هندپیس های با اندازهای مختلف درمان را برای موهای کلفت و نازک در تمامی تیپ های پوستی از تیره تا روشن امکان پذیر می سازد .
این دستگاه سریعترین دستگاه لیزر بوده ( در هر ثانیه 5 شات ) و بهترین تاثیر و کم ترین عارضه را دارد . در نژاد ایرانی استفاده از این دستگاه بسیار مناسب است .این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص ( هوا ) جهت جلوگیری از سوزش می باشد .
 
لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ

دستگاه IPL
این دستگاه لیزر نیست بلکه نور تشدید شده ای است که با عبور از فیلتر , نوری با طول موج معین ایجاد می کند و اثر درمانی مطلوبی ندارد ولی معمولا به دلیل ارزان بودن مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل زیاد شدن جلسات درمانی عملا گران تر هم می شود .
لیزر در چه مناطقی از بدن قابل استفاده است :
تمامی نواحی بدن قابل درمان با لیزر می باشد شامل صورت ,  پا , پشت و…
 
لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ
نکته مهم :
 شناخت پوست و تعیین انرژی مناسب در جلسه اول جهت کسب نتیجه مطلوب در درمان موهای زائد امری واجب است . در بعضی از مراکز به دلیل جلوگیری از استهلاک  و صرفه جویی در تعویض قطعات گران قیمت دستگاه , برای پایین آوردن هزینه ها اپراتور با انرژی پایین کار کرده تا فشار به دستگاه وارد نشود و نتیجه این کار مقاوم شدن موها و تعداد جلسات بیشتر می باشد.

لیزر کردن موهای زاید همراه با تصویر و پرسش و پاسخ

سوال های مختلف کاربران لیزر در مورد کاربرد لیزر در رفع موهای زائد :

سوال : چرا برای درمان موهای زائد لیزر را انتخاب کنیم ؟
پاسخ
به این علت که درمان با لیزر سریع است و تهاجمی نمی باشد و اگر درست استفاده شود معمولا عارضه ای ندارد .موهای که عامل هورمونی دارند در جلسه اول صد در صد از بین نمی روند , التهاب نور لیزر می تواند موهای کرکی را در سطح پوست بیشتر کند اما این نگرانی ایجاد نمی کند چون بعدا" خودشان از  بین می روند .فواصل بین جلسات لیزر بین 4 تا 6 هفته می باشد و اگر در بین فواصل جلسات موها برداشته نشوند ما بهترین پاسخ را خواهیم داشت .

سوال : موهای زائد داشتم و چند سال پیش لیزر کردم ولی الان دوباره رشد کرده است آیا برای بار دوم که می خواهم لیزر کنم اشکالی ندارد ؟
پاسخ
مشکلی نیست ولی برای بار دوم حتما باید یک بررسی هورمونی و سونوگرافی از ایشان داشته باشیم که ببینیم عامل موهای زائد هورمونی نباشد.

سوال : من موهای زائد دارم واز دوره نوجوانی موهای زائدم افزایش پیا کرده هم اکنون 22 سال دارم و بارها ازمایش های هورمونی انجام دادم ولی مشکلی ندارم برای از بین بردن موهای زائد کمر , دور سینه ,ناف و ران ها باید چکار کنم ؟ آیا این مشکل میتواند دلیل ژنتیکی داشته باشد ؟
پاسخ
بله , احتمال دارد گیرنده های هورمونی شما به مقدار کمتر هورمون ها نیز حساس باشد و تحریک شود و آزمایش ها نرمال باشد . علت ژنتیکی نیز می توان داشته باشد شما می توانید لیزر کنید و تنها روش دائمی برای رفع موهای زائد لیزر است و برای جلوگیری از رشد مجدد ، دارو مصرف کنید .

سوال: آیا لیزر موهای زائد در ناحیه کشاله ران و پا با دستگاه الکساندریت درد زیادی دارد ؟؟ درد دستگاه لیزر ALEX از IPL بیشتر است یا کمتر؟
پاسخ
خیر درد این نواحی زیاد نیست ولی می توانید قبل از لیزر از کرم بی حس کننده استفاده کنید . دستگاه الکساندریت درد خیلی کمتری دارد .
سوال : می خواستم بدانم اگر خانمی لیزر انجام دهد ممکن است باعث حامله نشدن شود ؟
پاسخ
خیر , اینگونه نیست لیزر فقط در زمان حاملگی توصیه نمی شود .
سوال : من خانمی 28 ساله می باشم که در ناحیه زیر چانه دارای موهای زائد هستم خواهشمندم من را راهنمایی کنید .
پاسخ
بارها گفته شده که در ابتدا باید بررسی هورمونی انجام شود و در ادامه اقدام به درمان جهت پیشگیری از رشد مجدد موها شود , سپس موهای موجود باید لیزر گردد.
سوال : برای موهای کنار گوش که نرم هستند میتوان  از لیزر استفاده کرد ؟
پاسخ
اگر این موها کرکی هستند و رنگ روشن دارند , خیر , نمی شود لیزر کرد و در صورتی که رنگ تیره دارند از این روش می توانید کمک بگیرید .


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان