ramazan
ramazan

راه های آسان خلاق کردن کودکان

راه های آسان خلاق کردن کودکان
انتظار نداشته باشید کودک شما در تمام زمینه‌ها بهترین باشد. کاری که شما باید انجام دهید آن است که پیشرفت‌های عادی کودک‌تان را ببینید و او را برای انجام آنها تشویق کنید…
 
کودکان بخش زیادی از زندگی را پر می کنند و همیشه باید حواسمان به آن ها باشد. از آنجایی که رشد و نموی فرزندان به عهده والدین است باید همیشه به دنبال راهی برای شخصیت پردازی ان ها باشیم.

خلاقیت عنصری بسیار مهم در زندگی است که نبودش باعث گره خودن کارها می شود ولی با پرورش دادن آن می توانیم زندگی بهتری را تجربه کنیم. کودکان را باید از همان دوران کودکی و خردسالی آموزش دهیم تا بتوانند از خلاقیت و استعداد های خود به خوبی استفاده کنند.
برای آنکه بتوانید طبق اصول علمی در این راه جلو بروید باید از نکاتی که روانشناس ها و متخصصین بارها بیان کرده اند استفاده نمایید.

1 – همیشه رفتارهای کودکخود را یادداشت کنید تا بیشتر با احساسات و روحیات او آشنا شوید. پس از بررسی یادداشت ها می توانید فعالیت هایی را متناسب را رفتارهای او انتخاب کرده و فرزندتان را راهنمایی کنید.

2 – مدت‌هاست​ دیگر بچه‌ها با خاک و گل بازی نمی‌کنند. اگر حیاط مناسبی دارید یا پارکی نزدیکی خانه‌تان قرار دارد، به شما توصیه می‌کنیم فرزندتان را از این بازی‌های لذتبخش محروم نکنید. با او همراه شوید و اجازه دهید حسابی خاک بازی کند. این نوع بازی و ساختن برخی سازه‌ها و اشیا با گل به خلاقیت او بسیار کمک می‌کند.

3 – اگر پارکی در دسترس نیست ناامید نشوید. با استفاده از چند وسیله کهنه و از کار افتاده یا خمیرهای بازی هم می‌توانید بچه‌ها را سرگرم و به افزایش قدرت خلاقیت کودکتان کمک کنید. البته به شرطی که بچه‌ها را آزاد بگذارید تا قدری ریخت و پاش هم بکنند. می‌توانید با آنها مسابقه ساختن کاردستی‌های مختلف بدهید و ده‌ها کار دیگر که می‌توان در خانه انجام داد.

4 – یادتان باشد همه ما درصدی خلاقیت داریم و مهم آن است که همان را پرورش دهیم. پس انتظار نداشته باشید کودک شما در تمام زمینه‌ها بهترین باشد. کاری که شما باید انجام دهید آن است که پیشرفت‌های عادی کودک‌تان را ببینید و او را برای انجام آنها تشویق کنید. تشویق لفظی و کارهایی مانند نصب نقاشی‌های کودک روی دیوار یا یخچال خانه از این دست موارد است.

5 – یادتان باشد متناسب با سن فرزندتان کار‌هایی را در خانه به او محول کنید. این شیوه در او احساس خوبی ایجاد خواهد کرد. دادن مسئولیت و خواستن از او، به فرزند شما می‌آموزد برای حل مسائل زندگی‌اش فکر کند و راه‌حلی بیابد.
 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان