ramazan
ramazan

اعدام زنانی که در پارک ها تاب بازی می کنند + عکس

اعدام زنانی که در پارک ها تاب بازی می کنند + عکس

اعدام زنانی که در پارک ها تاب بازی می کنند

 
 
در اقدامی مضحک، یکی از مفتیان سعودی اعلام کرده است که هریک از زنان اگر به تاب بازی در فضای عمومی بپردازد همانند کسی است که زنا داده است!

 این فرد که در انجمن امر به معروف و نهی از منکر عربستان فعالیت می کند در ادامه ی سخنان مضحکش گفت:

 

اگر کسی تا قبل از نماز عشا مرتکب گناه تاب بازی شود با آمدن به این انجمن و با پرداخت کفاره ی زنا می تواند آزاد شود و امیدواریم که خداوند گناه وی را ببخشد و اگر کسی بعد از نماز عشا به گناه تاب بازی مرتکب شود،

جزای او اعدام است و هیچ راهی برای بخشیده شدن ندارد. لازم به ذکر است که کفاره ی زنا در عربستان، ازدواج با اعضای انجمن امر معروف و نهی از منکر می باشد.

 

اعدام زنانی که در پارک ها تاب بازی می کنند + عکس

 

عجایب و قوانین عربستان (دانستنی ها)

 

* روزانه بیش از ۱۰۰ شتر در پایتخت عربستان سعودی فروخته می‌شوند.

* به‌طور متوسط در سال ۲۰۱۵، یک روز در میان یک نفر در عربستان اعدام شده است.

دست‌کم ۱۵۱ نفر در سال ۲۰۱۵ در عربستان اعدام شدند، که این میزان از سال ۱۹۹۵ تاکنون به بیشترین تعداد خود رسیده است. این موج بی‌سابقه از اعدام‌ها برای مقامات عربستان سعودی شروع یک مرحله تیره و تار است. به‌طوری که در سال‌های اخیر به‌ندرت این تعداد از مرز ۹۰ نفر تجاوز می‌کرد، اما اکنون به این رقم بالا رسیده است.

 

*میدان نفتی غوار این کشور برای پرکردن ۴،۷۷۰،۸۹۷ استخر در سایز استاندارد المپیک کافی است.

منابع نفتی این سرزمین بسیار زیاد است و منطقه‌ی نفتی غوار بزرگ‌ترین نمونه در جهان است، که در حدود ۷۵ میلیارد بشکه نفت از آن استخراج می‌شود. (یک استخر المپیک ۶۶۰،۲۵۳،۰۹ گالن گنجایش مایعات را دارد).

 

*عربستان سعودی بزرگ‌ترین کشور بدون رودخانه در جهان است.

 

عربستان سیزدهمین کشود پهناور جهان است، که با مساحت ۸۳۰ هزار متر مربع پس از الجزایر دومین کشور بزرگ در میان کشورهای عربی به شمار می‌رود. ۹۵ درصد از این کشور را بیابان یا شبه بیابان تشکیل می‌دهد، برخی از بزرگ‌ترین مناطق بیابانی آن صحرای نفوذ (an nafud) و ربع الخالی (Rub al-Khali) هستند.

تنها ۱٫۴۵ درصد از این سرزمین قابل زرع است. در حالی که این کشور هیچ رودخانه‌ای ندارد، سواحل پهناور آن با خلیج فارس و دریای سرخ اهرم بزرگی برای کشتی‌های آن در خلیج فارس و کانال سوئز است.

*عربستان تنها کشوری است که زنان در آن اجازه‌ی رانندگی ندارند. (البته این قانون به تازگی برداشته شده است).

*جمعیت کشور عربستان بیشتر از ایالت تگزاس آمریکا است، اما تولید ناخالص داخلی تگزاس از آن بیشتر است.

 

جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۳ در حدود ۲۸٫۸ میلیون نفر اعلام شده است که از جمعیت ۲۶٫۵ میلیونی تگزاس بیشتر است، اما تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی در همان سال حدود ۷۵۰ میلیارد دلار بوده که این رقم در تگزاس چیزی در حدود دوبرابر است، یعنی ۱٫۴ تریلیون دلار.

به‌علاوه عربستان سعودی، نوزدهمین کشور در تولید ناخالص داخلی است، اما اگر تگزاس یک کشور مستقل محسوب می‌شد در جایگاه سیزدهم قرار می‌گرفت، پس از کشور استرالیا و بالای اسپانیا. در واقع ایالت تگزاس از کشوری مانند عربستان بازدهی بیشتری دارد.

 

*بخش نفتی عربستان سعودی ۴۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را جبران می‌کند.

این امر سبب می‌شود که تولید ناخالص داخلی آن‌ها از کشورهایی مانند مصر، عراق و تونگا بیشتر باشد. درآمد بخش نفتی عربستان در حدود ۳۳۵،۳۷۲ میلیارد دلار است در حالی که عراق ۲۲۲،۸۷۹ میلیارد دلار، مصر ۱۰۴،۴ میلیارد، رواندا ۷.۴۵۱ میلیارد دلار و تونگا ۴۶۶ میلیون دلار است.

*عربستان سعودی در حال ساخت بلندترین ساختمان جهان است.

 

اشتغال زنان

 

کار زنان باید برای به دست آوردن درآمدِ لازم برای اداره زندگی باشد. اگر زنِ متقاضیِ کار نتواند ثابت کند که برای گذرانِ زندگی به پول بیشتر نیازمند است، وزارت امور اسلامی حق دارد او را از کار کردن منع کند یا تقاضای او را نادیده بگیرد.

کارِ زنان باید تنها در محیطِ زنانه باشد و مردانِ نامحرم نباید حق ورود به محیط کار زنان را داشته باشند. از آن جمله زنان می‌توانند در مدارس دخترانه، کارگاه‌های خیاطی، پرستاریِ بیمارستان‌های زنان و کارهایی نظیر این بپردازند.

کارِ زنان باید با ویژگی‌های جسمی، روحی و روانی زنان تناسب داشته باشد. اگرچه این اصل در بسیاری از کشورهای جهان رعایت می‌شود اما تفسیر و تعبیری که در عربستان سعودی از آن می‌شود، بسیار سختگیرانه است، چنان‌که بسیاری از فرصت‌های کار را از زنان می‌گیرد.

کارِ زنان تنها با اجازه رسمیِ ولی او ممکن است؛ در موردِ زنانِ ازدواج نکرده، این اجازه با پدر؛ و در موردِ زنانِ ازدواج کرده، این اجازه با شوهر خواهد بود.

اگر کارِ زن باعث غفلت او از وظایفِ خانه‌داری شود، شوهر او قانوناً می‌تواند او را از ادامه دادن به اشتغال منع کند؛ در نتیجه، دوامِ این اشتغال تنها منوط به اجازه دائم همسر است.

کارِ زنان نباید با شریعت اسلامی (چنان‌که در عربستان سعودی تفسیر شده) در تضاد باشد؛ از آن جمله سعودی‌ها، سفرِ زنان بدونِ همراهی محرم یا چهره نمایی زنان به نامحرم را حرام می‌دانند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان