ramazan
ramazan

پشت صحنه ی مهمانی های زنانه!

پشت صحنه ی مهمانی های زنانه!

«مراقب زندگی‌ات باش که دوره بدی شده است»، همین یک جمله را که می‌گوید، یک دنیا دلهره و نگرانی می‌نشیند به دل بقیه خانم‌های جمع اما حرفش همین جا تمام نمی‌شود و با کلی آب و تاب درباره شوهر یکی از همکارانش صحبت می‌کند که بعد از سال‌ها زندگی به زنش خیانت کرده و او را تنها گذاشته است.

وقتی خانم‌ها دور هم جمع می‌شوند و قرار است چند ساعتی با هم گپ بزنند، حرف‌های مختلفی بین‌شان رد و بدل می‌شود؛ موضوعات متفاوتی از شیوه بچه‌داری و خانه‌داری گرفته تا بحث‌هایی جدی در مورد افزایش قیمت‌ها و تورم. موضوع این صحبت‌ها هم معمولا به افرادی بستگی دارد که در جمع هستند و در بحث شرکت می‌کنند، اما خیلی وقت‌ها این حرف‌ها حول و حوش موضوعاتی می‌چرخد که خیلی هم خوشایند نیست، یعنی نه سودی به آنها می‌رساند و نه حال‌شان را بهتر می‌کند، اما معلوم نیست بنابر کدام قانون نانوشته‌ تصور می‌شود فقط باید درباره این موضوعات بحث کرد.

صحبت‌کردن از بدی‌های فامیل شوهر و خصلت‌های مردان و حرف‌هایی از روی حسادت و چشم و همچشمی. این نوشتار اصلا نمی‌خواهد بگوید همه خانم‌ها این گونه هستند، اما واقعیتی تلخ است که معمولا در جمع زنانه حرف‌های مفید کمتر گفته و شنیده می‌شود و تلخ‌تر آن که حتی زنان تحصیلکرده هم در مهمانی‌های زنانه خود به حرف‌های عوامانه و غیبت از خانواده شوهر و خود شوهر بی‌علاقه نیستند.

اما واقعا چند درصد خانم‌ها در مهمانی‌های خود پیشنهاد خواندن یک کتاب را به یکدیگر می‌دهند یا یک فیلم یا تئاتر خانوادگی مفید را معرفی می‌کنند یا از فلان کلاس آموزشی در فلان محله سخن می‌ گویند یا نکته‌های تربیتی کودکان خود را از یکدیگر می‌پرسند یا راه‌های برخورد صحیح با خانواده شوهر خود را از هم می‌آموزند؟ فکر می‌کنید چند درصد؟!

 مراقب شوهرت باش

«مراقب زندگی‌ات باش که دوره بدی شده است»، همین یک جمله را که می‌گوید، یک دنیا دلهره و نگرانی می‌نشیند به دل بقیه خانم‌های جمع اما حرفش همین جا تمام نمی‌شود و با کلی آب و تاب درباره شوهر یکی از همکارانش صحبت می‌کند که بعد از سال‌ها زندگی به زنش خیانت کرده و او را تنها گذاشته است….

این حرف‌ها بارها در جمع‌های زنانه مطرح می‌شود و تقریبا همه خانم‌ها هم در آن شرکت می‌کنند، اما نتیجه‌اش چیست؟ آنها می‌ترسند و نگران زندگی زناشویی‌شان می‌شوند و چون کاری از دست‌شان ساخته نیست، شب که به خانه‌شان برمی‌گردند، رفتارشان هم عوض می‌شود. حالا اگر شوهرشان گوشی تلفن همراهش را بردارد و پیامکی بفرستد، دل توی دل‌شان نیست که او به چه کسی پیامک داده یا اصلا چرا وقتی خانه است، گوشی همراهش را برداشته و به اتاق خودش رفته؟ خانم‌ها نگران می‌شوند و بیش از پیش رفتارهای همسرشان را زیر نظر می‌گیرند و آن وقت است که کوچک‌ترین برخوردش هم به شکل علامت سوالی بزرگ در ذهن آنها باقی می‌ماند و حال و روزگارشان را خراب می‌کند. پس نه از مهمانی‌شان لذتی می‌برند و نه از زندگی.

برای همین هم بهتر است این بحث‌ها و تجربه‌های تلخ در مهمانی‌ها مطرح نشوند؛ چرا که فقط می‌تواند طعم زندگی را برایتان تلخ کند. وقتی چند ساعتی را بعد از کار و درگیری‌های زندگی روزمره به خودتان اختصاص داده‌اید و می‌خواهید با دوستان و آشنایان‌تان کمی بخندید و شاد باشید، حیف است با این حرف‌ها و تجربه‌های ناخوشایند، حس و حال خوب را از خودتان بگیرید.

 

امان از خانواده شوهر

در بعضی جمع‌ها به نظر می‌رسد این حرف‌ها تمام‌‌شدنی نیست. یکی از مادر شوهرش می‌گوید، یکی درباره کارهای برادر شوهرش حرف می‌زند و بقیه هم معمولا آنها را تائید می‌کنند. معلوم نیست این مشکل چرا و از کجا آمده، اما خیلی از خانم‌ها دوست دارند وقتی با آشنایان خودشان تنها هستند، درباره خانواده شوهر‌شان حرف بزنند و معمولا هم آنها را محکوم می‌کنند. این بحث‌ها گاهی در مورد شوهرها هم ادامه می‌یابد و خانم‌ها شروع می‌کنند به حرف‌زدن درباره عیب و ایرادهای همسرشان.

در این مواقع هم معمولا کسی که بحث را شروع می‌کند، به‌دنبال تائید دیگران است و می‌خواهد بقیه هم با او همراه شوند. برای همین دائم نظر افراد دیگر حاضر در جمع را می‌پرسد و می‌خواهد آنها را هم با خودش همراه کند. بنابراین طبیعی است که پس از پایان مهمانی هم حس و حال بدتری برای آنها باقی بماند، چون ساعت‌ها وقت‌شان را گذاشته‌ و درباره نکاتی صحبت کرده‌اند که نه خودشان از آن لذت برده‌اند و نه دیگران.

در بعضی جمع‌ها به نظر می‌رسد این حرف‌ها تمام‌‌شدنی نیست. یکی از مادر شوهرش می‌گوید، یکی درباره کارهای برادر شوهرش حرف می‌زند و بقیه هم معمولا آنها را تائید می‌کنند. معلوم نیست این مشکل چرا و از کجا آمده، اما خیلی از خانم‌ها دوست دارند وقتی با آشنایان خودشان تنها هستند، درباره خانواده شوهر‌شان حرف بزنند و معمولا هم آنها را محکوم می‌کنند

شما پیش کدام دکتر رفتی؟

با آب و تاب دست‌هایش را بالا و پایین می‌برد و از دکترش تعریف می‌کند. می‌‌گوید با یک نسخه مشکلش را حل کرده و پوستش شده مثل آینه؛ صاف صاف و بدون لک و جوش. البته فقط کار پوستش را به دکتر به این خوبی نسپرده و می‌خواهد خط خنده و اخمش را هم از بین ببرد. با ذوق و شوق این موضوعات را مطرح می‌کند و چنان با هیجان درباره کارهایی که انجام داده یا قرار است انجام دهد برای دیگران حرف می‌زند که انگار خودش تنها کسی است که دنبال چنین کارهایی رفته یا اصلا خودش آنها را ابداع کرده است. او ساعت‌ها از دکتر پوستش می‌گوید و داروهایی که مصرف می‌کند و البته با تاکید بر این‌که تمام داروها هم خارجی است!

این بحث می‌تواند ساعت‌ها ادامه پیدا کند؛ او حرف بزند و بقیه هم با دقت گوش ‌دهند، مبادا چیزی از قلم بیفتد. در پایان بحث هم معمولا شماره این دکتر حرفه‌ای و بی‌نظیر! بین خانم‌ها دست به دست می‌چرخد تا آنها هم از تخصص او استفاده کنند…

زیبایی برای همه انسان‌ها مهم است و خانم و آقا هم نمی‌شناسد اما به نظر می‌رسد خانم‌ها بیشتر از آقایان دوست دارند وقتی دور هم هستند درباره خدمات زیبایی و بهداشتی صحبت کنند و نظر یکدیگر را بپرسند.

البته این بحث‌ها فقط به نظر دادن و صحبت‌کردن هم ختم نمی‌شود و گاهی خانم‌ها روش‌های درمانی متفاوتی را به بقیه افراد حاضر در جمع توصیه می‌کنند. استفاده از ماسک‌های پوست و مو، تزریق ژل و بوتاکس، ماساژ صورت و… از جمله روش‌هایی است که خیلی وقت‌ها در جمع‌های زنانه مطرح می‌شود و مشتری‌های خاص خودش را پیدا می‌کند. در این میان، خیلی‌ها از این وضع به نفع خودشان استفاده می‌کنند و این بحث‌ها را فرصتی می‌دانند برای تبلیغ؛ برای همین هم گاهی در این بحث‌های داغ، استفاده از کرم‌ها یا خدماتی تجویز می‌شود که شاید در اصل هیچ فایده‌ای هم برای پوست و مو نداشته باشد اما می‌تواند به نفع فردی باشد که آن موضوع را مطرح کرده است.

 

در روزهای بعد با ادامه ی مجالس زنانه با ما همراه باشید. (ناز وب)

منبع:جام جم سرا


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان