بزرگترین تلسکوپ آینده (عکس)

مجموعه : علم و فناوری
بزرگترین تلسکوپ آینده (عکس)
نگاهی به فوق بزرگ بودن تلسکوپی که در آینده ساخته می شود..
 نازوب، احتمالاً شما هیچ تصوری درباره بزرگی تلسکوپ فوق بزرگ سازمان فضایی اروپا (ESO) ندارید، اما به همین دلیل است که داده نماهای زیر را در اینجا قرار داده‌ایم تا مقیاس آن را در کنار بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های فعلی جهان و اهرام جیزه، کلسیوم درروم و مجسمه آزادی مشاهده کنیم.

بزرگترین تلسکوپ آینده (عکس)

این ساختار غول‌پیکر در حال ساخته‌شدن در ارتفاعی معادل 3060 متر بر فراز کوه Cerro Armazones در رشته‌کوه ساحلی شیلی است که در طول ساحل آرام آمریکای جنوبی تا کوه‌های آند امتداد پیدا می‌کند. آینه اصلی آن 39 متر است و گنبد نیم‌کره‌ای آن 100 متر ارتفاع دارد و می‌تواند 13 برابر نسبت به تمام تلسکوپ‌های فعلی نور بیشتری برداشت کند.

 

ساخت تلسکوپ فوق بزرگ اروپا (E-ELT) در سال 2012 تأیید شد و سال گذشته ساخت آن آغاز شد و انتظار می‌رود تا سال 2024 عملیاتی شود. وقتی این تلسکوپ به راه بیفتد، بزرگ‌ترین چشم رو به آسمان در جهان خواهد شد و می‌تواند پدیده‌های آسمانی را بسیار نزدیک‌تر و دقیق‌تر به ما نشان دهد.

 

بزرگترین تلسکوپ آینده (عکس)

یکی از دانشمندان می‌گوید: E_ELT 100 میلیون برابر بیشتر از چشم انسان، 8 میلیون برابر بیشتر از تلسکوپ گالیله و 26 برابر بیشتر از واحد تلسکوپ بزرگ نور را جمع می‌کند.

 

در ضمن این تلسکوپ می‌تواند نسبت به تلسکوپ هابل تصاویری با 16 برابر وضوح بیشتر بگیرد.

با داشتن پتانسیلی برای مشاهده کردن سیاه‌چاله‌ها، ستاره‌ها و سیارات دوردست و تولد کهکشان‌های جدید، این تلسکوپ می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان