این ماسک های ضد چروک را امتحان کنید

این ماسک های ضد چروک را امتحان کنید

معرفی بهترین و آزمایش شده های ماسک های ضد چروک که در این بخش به سمع و نظرتان می رسد.

 

 

زندگي هزار و يك دليل براي خنديدن دارد اما اين تجربه خوشايند با خودش خط‌هايي هم به همراه دارد. چين‌هاي دور دهان، خطوط خنده و خط لبخند بخش تاسف‌آور روند پيري هستند. اگر فردي سيگاري هم باشد، اين خطوط خودش را زودتر از سن شناسنامه نشان مي‌دهد. چين و چروك‌هاي عميق اطراف دهان با عوامل مختلفي مانند خنده، اخم، جمع كردن بيني و. . . ايجاد مي‌شود و با از دست دادن قابليت ارتجاعي خود ديگر نمي‌تواند كلاژن طبيعي بسازد و باعث چين و چروك مي‌شود.

يكي از مهم‌ترين اقدام‌هايي كه مي‌توانيد انجام دهيد پيشگيري است. از قديم هم گفته‌اند «پيشگيري بهتر از درمان است». خوشبختانه راه‌هاي زيادي براي كاهش اين خطوط وجود دارد و طب سنتي نيز براي اين خطوط طبيعي اما آزاردهنده درمان‌هايي را به شما پيشنهاد مي‌دهد.

از زيتون غافل نشويد

ماسك صورت يكي از ساده‌ترين و موثرترين درمان‌هاي خانگي براي خلاصي از خطوط خنده است. به همين دليل بهتر است ماسك روغن زيتون و دانه كدو تنبل را حتما امتحان كنيد. كافي است دانه كدو تنبل را در روغن زيتون بريزيد و له كنيد. بعد اين مخلوط را روي خط خنده بماليد. اين درمان يكي از بهترين درمان‌ها براي از بين بردن خطوط اطراف دهان است. كار ساده‌تري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه فقط روغن زيتون را روي لب‌ها و اطراف دهان استفاده كنيد و شب تا صبح بگذاريد روي پوست و لب‌هاي‌تان باقي بماند تا چين و چروك‌هاي عميق اطراف دهان را بپوشاند.

 

سفيده تخم‌مرغ

ماسك سفيده تخم مرغ يكي از بهترين ماسك‌ها براي سفت شدن پوست اطراف دهان است. براي اين كار مي‌توانيد سفيده تخم مرغ را با روغن نارگيل به صورت بماليد و بگذاريد روي صورت خشك شود و تا حدود 20 دقيقه بماند. اين ماسك كمك مي‌كند پوست قابليت ارتجاعي خودش را حفظ كرده و از چين و چروك و افتادگي پوست اطراف دهان پيشگيري كند. در اين ماسك روغن نارگيل به عنوان يك مرطوب‌كننده عمل کرده و از بي‌آب شدن پوست جلوگيري مي‌كند. اگر روغن نارگيل در اختيار نداشتيد مي‌توانيد سفيده تخم مرغ را به تنهايي روي صورت بماليد و بعد از خشك شدن با آب نيم ولرم بشوييد. سفيده تخم مرغ را همچنين مي‌توانيد با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كرده و 15 تا 20 دقيقه روي صورت بماليد و بعد با آب گرم شست‌وشو دهيد.

 

ليمو بزنيد

از ميوه‌ها هم مي‌توانيد براي از بين بردن خط خنده استفاده كنيد. يك ليمو را نصف كنيد و روي اطراف دهان بماليد. حتي مي‌توانيد به جاي ليمو آبليمو را براي برطرف كردن خطوط خنده خود به كار ببريد. اين كار يكي از بهترين راه‌هاي خلاصي از خطوط عميق خنده است. اسيدي كه در آبليمو وجود دارد، به سفت شدن پوست كمك كرده و مي‌تواند چين و چروك اطراف دهان را كه به مرور زمان اتفاق مي‌افتد، از بين ببرد. در واقع غلظت بالاي ويتامين C در ليمو به خنثي شدن راديكال‌هاي آزاد كمك مي‌كند. حتي مي‌توانيد آبليمو را با آب پرتقال مخلوط كرده و روي نواحي كه چروك دارد، ماساژ دهيد. اين دو ميوه به اندازه كافي ويتامين توليد مي‌كنند كه از ايجاد چين و چروك جلوگيري مي‌كند.

 

ويتامينE را فراموش نكنيد

آووكادو سرشار از ويتامين E است كه پوست را مرطوب مي‌كند. تركيب آووكادو له شده، عسل و زرده تخم مرغ يك ماسك ايجاد مي‌كند كه براي از بين بردن خطوط ريز اطراف دهان مي‌توان از آن استفاده كرد. اين ماسك را 20 دقيقه روي خطوط خنده قرار دهيد. آووكادو بر رطوبت و چين و چروك پوست اثر دارد در حالي كه تخم مرغ و عسل گردش خون را در پوست افزايش مي‌دهد. همان‌طور كه گفته شد ويتامين E براي از بين بردن خطوط خنده موثر است اگر نخواستيد از آووكادو استفاده كنيد، مي‌توانيد روغن ويتامين E را اطراف دهان استفاده كنيد. اين روغن هم بايد حدود 10 دقيقه روي پوست بماند و بعد با آب گرم شسته شود.

با روغن نارگيل ماساژ دهيد

يكي از درمان‌هاي مناسب براي كاستن از چين و چروك اطراف دهان ماساژ با روغن نارگيل است. استفاده از آن بسيار راحت است؛ كافي است مناطقي كه دچار خط شده قبل از به تختخواب رفتن با روغن نارگيل ماساژ دهيد. روغن نارگيل يك آنتي اكسيدان طبيعي و مرطوب‌كننده است كه چين و چروك را برطرف کرده و راديكال‌هاي آزاد را دفع مي‌كند. همان‌طور كه گفته شد از ويتامين E موجود در اين روغن مي‌توانيد براي درمان خطوط خنده استفاده كنيد.

 
به زردچوبه سلام كنيد

وقتي سن بالاتر مي‌رود، پوست كم كم خشك مي‌شود و همين خشكي باعث بروز خطوطي در اطراف دهان و البته اطراف چشم می‌شود. خميري كه از پودر زردچوبه و آب نيشكر به دست مي‌آيد، يكي از بهترين داروهاي خانگي براي كاهش چين و چروك اطراف دهان و خط خنده است. اين ماسك را روي خطوط ريز اطراف دهان بزنيد و بگذاريد خشك شود. بعد از 20 دقيقه مي‌توانيد به راحتي آن را بشوييد. همچنين ماليدن مخلوطي از زردچوبه و مقدار كمي خامه روي پوست، بافت اطراف دهان را نرم و انعطاف‌پذير مي‌كند. فقط حواس‌تان باشد كه زردچوبه زياد روي پوست‌تان نماند چون ممكن است روي رنگ پوست صورت اثر بگذارد.

 
عسل و انگور را مخلوط كنيد

خط‌هايي كه اطراف دهان‌تان ايجاد شده اگر چندان عميق نيست، مي‌توانيد زود به دادش برسيد. يكي از ماسك‌هايي كه براي از بين بردن خطوط خنده بسيار اثرگذار است، تركيب عسل، روغن هسته انگور، ماست و چاي سبز است. مواد گفته شده را خوب با هم مخلوط كنيد و  روي خطوط خنده و حتي اطراف چشم كه چين و چروك دارد، بماليد. بگذاريد اين ماسك 20 دقيقه روي صورت بماند و بعد بشوييد.

 

ميوه‌ها را دور نريزيد

مي‌دانيد كه ميوه‌ها فيبر بالايي دارند و يكي از دلايل ايجاد خطوط خنده خشك شدن پوست است؛ بنابراين استفاده از آبميوه‌ها مي‌تواند كمك زيادي در پيشگيري از اين اتفاق کند. كافي است آب آناناس و سيب روي صورت بماليد. اين دو ميوه بهترين گزينه‌ها براي حذف چين و چروك‌هاي عميق صورت بوده و جزء بهترين راهكارها برای برطرف كردن يا كاستن از خطوط خنده به حساب می‌آیند. بهتر است اين تركيب را حدود 10 تا 15 دقيقه روي صورت قرار دهيد و بعد با آب خنك بشوييد يا حتي توصيه مي‌شود تا ساعت‌ها اين كار را نكنيد.

بلغور جو استفاده كنيد

بلغور جو يكي از مفيدترين موادي است كه براي تغذيه پوست صورت مي‌توان از آن استفاده كرد. اگر مي‌خواهيد از اين خوراكي ماسكي براي خط خنده استفاده كنيد، بهتر است مقداري از آن را با شير، ماست، گلاب يا حتي آب مخلوط كرده و خوب هم بزنيد تا حالت خميري پيدا كند. اين خمير را به آرامي اطراف و روي خطوط خنده بماليد و مدت 15 تا 20 دقيقه صبر كنيد. پس از گذشت اين مدت صورت‌تان را با آب ولرم بشوييد.

 

به پوست آب برسانيد

ژل آلوئه ورا يك عامل مرطوب‌كننده پوست است و مي‌تواند براي درمان خط خنده مورد استفاده قرار بگيرد. ژل آلوئه ورا را مي‌توانيد از برگ آن گرفته و به آرامي روي چين و چروك‌هاي اطراف دهان بمالید. اين ژل بي‌نظير براي كمك به از بين رفتن خط خنده استفاده مي‌شود. بعد از حدود 20 دقيقه مي‌توانيد اين ژل را با آب ولرم بشوييد و صورت‌تان را خشك كنيد. اگر مي‌خواهيد از اين روش نتيجه‌ای مطلوب بگيريد، هر روز آن را تكرار كنيد تا شاهد تغييرات چشمگيري باشيد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان