ramazan
ramazan

نوزادان باهوش در چه فصلی به دنیا می آیند

نوزادان باهوش در چه فصلی به دنیا می آیند

 آیا می دانید کودکان باهوش در چه ماه هایی متولد می شوند و چه خوراکی هایی در زیاد شدن هوش جنین اثر دارد؟ در ادامه این موضوع جالب و مهم با ما همراه باشید.

 

 

نوزاد باهوش و سالم یک موهبت الهی است که البته برای رسیدن به آن راههای مختلفی همچون تغذیه و ورزش های مختلف دوران بارداری پیشنهاد می شود اما فصل تولد نوزاد هم در باهوش بودن ان نقش دارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد فصول سال تأثیر زیادی در هوش و استعداد کودکان دارد و می‌تواند در روند یادگیری آن‌ها تأثیر زیادی داشته باشد.

 

محققان دریافتند که کودکانی که در زمستان متولد شده‌اند رشد حرکتی سریع‌تری نسبت به سایر کودکان در فصل‌های تابستان و پاییز دارند.

 

به گزارش نازوب به نقل از انجمن بارداری آمریکا روند راه رفتن نوزاد بستگی به ماهی دارد که نوزاد در آن متولد شده است.

 

به‌طورکلی، متوسط سن کودکانی که شروع به خزیدن می‌کنند ۳۱ هفته است و این رقم در نوزادان دیگر که در سایر فصول به دنیا آمده‌اند بیشتر است. نتایج مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد رشد یادگیری و قدرت ذهنی نوزادانی که در فصل زمستان متولد می‌شوند بیشتر است.

هم چنین مادران باردار عزیز بدانند با معرفی خوراکی های زیر می توانید تاثیر بسزایی در باهوش تر شدن جنین و نوزاد خود داشته باشید.

 

غذا و خوراکی های مفید و موثر در ازدیاد هوش نوزاد و جنین

قرآن خواندن مادر سبب افزایش هوش کودک می گردد    

امیرالمؤمنین:قال رسول الله: خمس یذهبن بالنسیان ویزدن فی الحفظ ویذهبن بالبلغم،السواک(مسواک)والصیام،وقرائة القران،والعسل واللَبان(کندر”صنوبر”)  

 

۵چیز فراموشی را می زداید وحافظه را زیاد می کند وعفونت و بلغم را نیزمی برد

 ۱ مسواک کردن
۲روزه
 ۳خواندن قرآن از روی آن
 ۴نوشیدن عسل
 ۵کندر

 

و باز هم این خوراکی ها طی تحقیقات به عمل آمده در باهوش تر شدن جنین اثر دارد.

:اسقوا نسائکم الحوامل الالبان ، فانها تزید فی عقل الصبیِِّ

به زنان حامله شیرداده شود پس قطعا شیر هوشبهرکودک را افزایش می دهد   

بهتراست بجای شیرپاستوریزه وصنعتی شیر محلی تهیه کنیم تا خواص کاملتری داشته باشد  

پیغمبرکنارشیر که سرد و تر است خرما که گرم وخشک است می خوردند (کتاب سنن النبی)

پیغمبر: دو چیز گوارا و طیب هستند خرما با شیر(کتاب اسلام پزشک بی دارو ـ ص۱۱۴)[تعادل اسید وباز= درمان اضطراب وناراحتی گوارشی وحساسیتهای پوستی وآلرژی و…]

 

انار

امام معصوم اول : اطعموا صبیانکم الرمان(به کودکان خود انار بدهید) فانه اسرع لالسنتهم (پس قطعا تسریع می کند در زبانشان “صحبت کردنشان “) [ لکنت زبان یک اختلال عصبی است ]

 

امام معصوم ششم : به کودکان خود انار بدهید زیرا جوانی آنها را زودتر شکفته می کند180 (…فانه اسرع لشبابهم )  

 

 

سرکه   

امام معصوم ششم: ان الخل لیشد العقل(سرکه عقل را قرص و محکم  می کند)

محققان آمریکایی به این نتیجه دست یافتند که مصرف پنج ماده غذایی می‌تواند باعث افزایش هوش کودکان شود.

 

اولین ماده غذایی ماهی سالمون – ماهی آزاد – است(سرد و تر)باید کنارش خرما یا گردو یا سبزی خوردن و زیتون سبز یا پیاز خورد. این ماهی منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا ۳ است. این مواد می‌توانند سیستم عصبی را تقویت کنند.

 

دومین ماده غذایی سیب زمینی شیرین است. بهتر آن است که ابتدا سیب‌زمینی را به ورقه‌های نازک بریده و با دارچین آن را دودی کنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ است و می‌تواند با فعال کردن عصب‌ها، قدرت تفکر را بالا ببرد.

 

تخم مرغ سومین ماده غذایی است.

بهتر است روز را با تهیه املت خوشمزه با تخم‌مرغ‌های تازه آغاز کنید. تخم مرغ‌های خانگی منبع غنی از چولاین که باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می‌شود، هستند و برای کودکان بسیار مفید است. چولاین نوعی ویتامین حلال در آب بوده و جزو گروه ویتامین‌های ب است.

 

توت فرنگی و قره قاط نیز جزو چهارمین مواد غذایی مفید و مغذی برای کودکان ه ستند. می‌توانید با مخلوط کردن این میوه‌ها با ماست، یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنید. این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که ادراک، حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک تقویت کرده و باعث رشد فکری و قدرت تمرکز می‌شود.(توت فرنگی وماست سرد و تر هستند که سبب ام اس و تشنجی شدن میشه احتمالا یکی طبعش گرم بوده اینو خورده به همه تعمیم میخواهدبدهد)

 

پنجمین ماده مغذی برای کودکان حبوبات است. حبوباتی چون لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که باعث خون‌سازی در رگ‌ها و تقویت سلول‌های عصبی می‌شوند. می‌توانید از این حبوبات در سالاد، سوپ و یا آش‌های مختلف استفاده کنید.  

 

(بهترین نوع ازحبوبات نخوداست که ویتامین ب بالائی دارد و بصورت فلافل وحمص ونخوداب وابگوشت و نخود پلو و جوانه نخود میشه استفاده کرد.

 

 

عدس سرد وخشک است سبب یبوست میگردد.

 

 

لوبیاها گرم و تر هستند سدیم آنها بالا است سبب یک سری امراض میگردند)

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان