ramazan
ramazan

کشف حیرت انگیز عدم صحبت کردن با زبان انگلیسی

مجموعه : علم و فناوری
کشف حیرت انگیز عدم صحبت کردن با زبان انگلیسی

چرا نمی توانیم روان و راحت زبان انگلیسی صحبت کنیم؟ علت این کشف بزرگ را در بخش زیر دنبال کنید…

 

 

 اگر قبلا در شرایط بالا قرار گرفته‌اید، شما از سندروم حالت نوشتاری رنج می‌برید ( این یک بیماری واقعی نیست! پس نگران نباشید)! این وضعیت در بین کسانی که سال‌ها وقت صرف مطالعه و یادگیری زبان از طریق نوشتن و خواندن کرده‌اند، به وفور یافت می‌شود. وقتی که افراد تمام وقتشان را به مطالعه کتاب‌های دستور زبان و پر کردن جاهای خالی کتاب‌های درسی اختصاص می‌دهند، مغز آن‌ها عادت می‌کند تا با در نظر گرفتن دقیق تمامی نکات دستوری، واژه مناسب را انتخاب کند و جملات را بر این اساس بسازد. این روش در آزمون‌های کتبی و آزمون‌های مهارت نگارش بسیار موثر و مفید است. اما وقتی در شرایط واقعی با افراد واقعی صحبت می‌کنیم نیز، ذهن با همان سرعت و دقت حالت نوشتار شروع به تولید محتوا می‌کند و نمی‌تواند خود را با سرعت طبیعی یک مکالمه وفق دهد.

 

مطالعه بسیار زیاد به زبان انگلیسی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. زیرا مطالعه، گستره واژگان خفته و منفعل افراد را تقویت می‌کند و این درحالی است که صحبت کردن، گستره واژگان فعال مغز شما را افزایش می‌دهد که شامل کلمات، عبارات و جملاتی می‌شود که شما به راحتی آن‌ها را ادا می‌کنید و با باز شدن دهان شما، آن‌ها بدون هیچ زحمتی خارج می‌شوند.

 

مطالعه انگلیسی

آیا دوست دارید بدانید چگونه از شر این حالت نوشتاری خلاص شده و آن را به حالت گفتاری تبدیل کنید و بتوانید به راحتی به یک زبان خارجی تکلم کنید؟ کجارو  رمز موفقیت را به شما خواهد گفت.

 

نخست، باید متوجه باشید که انگلیسی گفتاری نه از کلمات، بلکه از عبارات و ترکیب کلمات ساخته شده است! الگوهای کلامی خاصی توسط گویش‌وران اصلی آن زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر آن‌ها را در ذهن داشته باشید، می‌توانید بدون اینکه فکر کنید، به آن زبان صحبت کنید، درست مانند گویش‌وران بومی آن زبان! وقتی که دستور زبان پایه را فرا گرفتید، به جای حفظ کردن کلمات، باید روی گسترش دامنه عبارات خود تمرکز کنید و دیگر چندان نیازی به صرف انرژی برای یادگیری تمامی ریزه‌کاری‌های دستوری ندارید زیرا آن عبارات تمامی نکات دستوری الزامی را در خود دارند!

 

دوم، باید بیشتر زمان خود را به تمرین مکالمه و صحبت کردن بپردازید. صرفا با مطالعه و خواندن مطالب می‌توانید به شیوایی صحبت کنید! باید دهان و البته مرکز گفتار مغز خود را تعلیم و آموزش دهید، درست همان‌طور که در باشگاه‌های ورزشی اندام‌های مختلف بدن خود را تعلیم و تربیت می‌کنید. با خواندن انواع مقالات و نشریات زیبایی اندام و بدن‌سازی، نمی‌توان به زیبایی و تناسب اندام دست یافت. این قضیه برای صحبت کردن نیز صادق است پس، انتظار نداشته باشید بدون تمرین بتوانید سلیس و شیوا صحبت کنید.

 

حال تنها مساله‌ای که باقی می‌ماند این است که چگونه تمرین کنیم؟! درست است که صحبت کردن با اطرافیان و دوستان گزینه‌ای ایده‌آل برای این کار است، اما بسیاری از افراد در میان اطرافیان خود کسی را ندارند که به انگلیسی صحبت کند! خب، شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، دوستان در سرتاسر جهان بیابید و با آن‌ها تمرین کنید.

 

اگر این کارنیز برایتان امکان‌پذیر نیست، می‌توانید جلوی آینه با خودتان تمرین کنید! شوخی نمی‌کنیم! شما می‌توانید با تصور کردن یک موقعیت فرضی، جلوی آینه نقش‌آفرینی کنید و به تمرین مهارت‌های زبانی خود بپردازید. روش دیگری که می‌توانید امتحان کنید اجرای یک مکالمه تلفنی با دوست خیالی‌تان است! تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی تلفن همراه خود را برداشته و شروع به صحبت کنید ( نگران دیگران نیز نباشید. قطعا فکر خواهند کرد که شما واقعا با کسی صحبت می‌کنید و مشکلی پیش نخواهد آمد).

 

تمرین صحبت کردن

آیا شما نیز با سندروم حالت نوشتاری دست و پنجه نرم کرده‌اید؟ چگونه در این مبارزه پیروز شدید؟

 

مطالب مرتبط

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان