مردانی که ریش های آن ها شفا می دهد ! عکس

مجموعه : جالب ترین ها
مردانی که ریش های آن ها شفا می دهد ! عکس

حیرت انگیزترین مقاله علمی را در این بخش از مطالب جالب سایت نازوب دنبال کنید و لذت ببرید.

 

 

در برنامۀ علمی که تمامی مسائل روز دنیا مورد آزمایش قرار می گیرد و آزمایشهایی انجام میشود که بعضاً به کشفی جدید در علم منتهی می‌شود. برای مثال در سری پیشین این برنامه، معلوم شد که با پختن پاستا، سپس سرد کردن آن و دوباره گرم کردن آن، می‌توان از کالری آن کاست.

 

 
این یک نتیجۀ بسیار خوشایند بود. اما تازه‌ترین کشف این برنامه، یافتن باکتری‌ای بوده است که ظاهراً می‌توانید به تولید یک نوع آنتی‌بیوتیک تازه منتهی شود. آنچه که در مورد این باکتری‌ جالب است، که این باکتری در ریش افراد رشد می‌کند.
 

 

 

 

مردانی که ریش های آن ها شفا می دهد ! عکس

 

 
همانطور که حتماً می‌دانید، ریش دوباره مد شده است. و از ریش بزی گرفته تا ریش انبوه هر ریشی طرفداران خاص خود را دارد.

 
 
در این تحقیق که در “ژورنال عفونت بیمارستانی” به چاپ رسیده، از صورت ۴۰۸ کارمند بیمارستان، چه ریش داشتند چه نداشتند، نمونه برداری شد.
 

مردانی که ریش های آن ها شفا می دهد ! عکس

 

 
جالب اینجاست که پژوهشگران دریافتند احتمال وجود عفونت و بیماری روی صورت، در مورد کارکنان شش تیغ کرده بیمارستان بیش از ریشوها است.
 

 

گروه بی‌ریشها سه برابر بیشتر احتمال داشت که حامل گونه‌ای به نام “استاف آئوریوس مقام به مِتی سیلین” باشند. این میکروب به خصوص از یکی از شایعترین و مشکل‌زاترین منبع عفونتهای بیمارستانی است، چرا که در مقابل بسیاری از آنتوبیوتیکهای فعلی ما مقاوم است.
 
 

 

مردانی که ریش های آن ها شفا می دهد ! عکس

 

 
به گزارش نازوب  آدام موفق شد که از ریشهایی که برایش فرستاده شده بود، صد نمونه باکتری رشد دهد. از جمله یک باکتری که معمولاً در رودۀ کوچک یافت می‌شود. اما نگران نباشید، این باکتری از مدفوع به ریش شما منتقل نشده است.

 

 
جالبتر اینکه، او در برخی از نمونه‌های کشت شده، متوجه چیزی شد که مشخصاً باکتری‌های دیگر را می‌کشت. بدیهی‌ترین مظنون، وجود یک میکروب دیگر بود.
 
 

 

مردانی که ریش های آن ها شفا می دهد ! عکس

 

 

قارچ پایۀ پنی سیلین

 
 
آدام رابرتز این قاتلان خاموش را شناسایی کرده و آن را بخشی از گونه‌ای که “استافیلوکوکوس اپیدرمیس” نامیده می‌شود، می‌داند. وقتی که این باکتری را علیه نوع شدیداً مقاوم به دارویی از “اسچرسیچیا کولی (E. coli)” آزمایش کرد، این باکتری با قدرت توانست آن را بکشد. ای کولی عامل عفونت مجاری ادراری است.

 

 
تصفیه و آزمایش مناسب یک آنتی‌بیوتیک جدید آنقدر هزینه‌بر است و آنقدر نرخ عدم موفقیتش بالاست که احتمال اینکه به این زودی‌ها شاهد “ریش‌سیلین” در نسخه‌ها باشیم، بسیار پایین است. اما آدام شدیداً در مورد یافتن جایگزینی برای آنتوبیوتیکها فعلی جدی است.

 

همانطور که آدام رابرتز می‌گوید، عفونتهای مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیکها سالانه جان ۷۰۰۰۰۰ نفر را می‌گیرند و پیش بینی می‌شود که این عدد در سال ۲۰۵۰، به ۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند.

 

 
در سی سال اخیر، هیچ آنتی‌بیوتیک جدیدی عرضه نشده است.

 

 
علاوه بر یافته‌های جدید راجع به ریش، تیم آدام رابرتز به تازگی از میکروبهایی که عموم مردم برایشان فرستاده‌اند، نوعی مولکول ضد چسبندگی را جدا کرده‌اند که می‌تواند از چسبیدن باکتری‌ها به سطوح دیگر جلوگیری کند. آنها فکر می‌کنند که شاید بتوان این مولکول را به خمیردندان و دهانشویه افزود تا از تولید باکتریهای تولیدکنندۀ اسید در دهان جلوگیری شود.

 

مطالب مرتبط

حیرت انگیز از مورچه های جراح که زخم را بخیه می زنند ! عکس

عکس های حیرت انگیز معبدی باستانی در مریخ !

کشف حیرت انگیز دوگانگی در هسته زمین

عکس های داغ از استخر خونی تا کشف حیرت انگیز یک قرآن

کشف حیرت انگیز اثر ماه کامل بر بدن انسان !!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان