خودروهایی که با هم حرف می زنند به بازار می آیند

خودروهایی که با هم حرف می زنند به بازار می آیند

خودروهای حیرت انگیزی که در نسل آینده با هم صحبت می کنند ….

 

 

ماشین‌های خودران این روزها در مرکز توجه قرار دارند. اما یک تکنولوژی جدید و ساده‌تر هم اخیرا معرفی شده که می‌تواند به همان اندازه‌ کاربردی و مفید باشد. این تکنولوژی «ارتباط بین خودرویی» یا Car to car communication است. حالا این فناوری برای اولین بار در جاده‌های «سانی‌ویل» (Sunnyvale) در کالیفرنیا آزمایش می‌شود.

 

خودروها با استفاده از فناوری ارتباط بین خودرویی می‌توانند داده‌های مربوط به سرعت‌شان، مسیر و دیگر اطلاعات را تا فاصله‌ی چند صد متری منتشر کنند. با این کار، کامپیوترها و سیستم‌های ایمنی خودرو از حوادث قریب‌الوقوع با خبر می‌شوند و می‌توانند هشدار دهند. این تکنولوژی همچنین می‌تواند در مواقعی که حسگرهای ماشین‌های خودران از کار افتاده، مفید واقع شود. به گزارش نازوب علاوه بر این، یک سیستم مشابه به نام «ارتباطات بین خودرو و زیرساخت» (Car to Infrastructure Communications) می‌تواند به کاهش ترافیک شهری کمک کند. چون با استفاده از این سیستم، خودروها می‌توانند با چراغ‌ها و علایم راهنمایی رانندگی هماهنگ باشند.

 

وزارت حمل و نقل ایالات متحده علاقه‌ی زیادی به فناوری ارتباط بین خودرویی دارد، به همین دلیل چند سال پیش شرایط لازم برای آزمایش آن را در مقیاس بزرگ فراهم کرده بود. این آزمایش بین سال‌های 2012 و 2013 در ایالت میشیگان با 2800 دستگاه خودرو انجام شد. این خودروها به تجهیزات رادیویی و دستگاه‌های ذخیره‌ی اطلاعات مجهز بودند.

 

اما از آن زمان سازمان حمل و نقل هیچ قدم مهمی برای اجباری کردن این تکنولوژی در خودروهای آینده برنداشته است. شاید چون هزینه‌ی اضافی آن به خودروسازان فشار وارد می‌‌کند. از طرف دیگر، ممکن است امواج رادیویی که این خودروها می‌فرستند در فرکانس‌های بی‌سیم خاصی اختلال ایجاد کند. به همین دلیل عده‌ای پیشنهاد می‌دهند که می‌توانیم به جای رادیو از شبکه‌های اینترنتی LTE یا 5G استفاده کنیم.

 

اما شاید آزمایشی که در حال حاضر در سانی‌ویل انجام می‌شود، به این معنی باشد که قرار است قوانین و مقرراتی مربوط به این فناوری وضع شود. یکی از کارشناسان مربوطه می‌گوید احتمالا این قوانین در نیمه‌ی چهارم سال میلادی جاری اعلام خواهند شد.

 

مطالب مرتبط

پیچیده ترین خودرو آینده/ تصاویر

مدل باورنکردنی خودرو هوندا در نسل آینده (عکس)

خیره کننده ترین مدل خودروهای نسل آینده شرکت اپل (عکس)

جالب ترین طرح جدید پژو برای آینده (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان