ramazan
ramazan

برجسته و با نفوذترین زن جهان (عکس)

برجسته و با نفوذترین زن جهان (عکس)

انتخاب با نفوذ و برجسته ترین زن جهان به پیشنهاد مجله تایم ….

 

 

 تصویر کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول بر ویژه‌نامه صد چهره بانفوذ نشریه تایم نقش بسته است. نشریه تایم طبق روال هر سال به معرفی 100 شخصیت بانفوذ جهان پرداخته است و نام 40 زن را به‌عنوان افراد با نفوذ جهان ذکر کرده است که در این میان چهره رئیس صندوق بین‌المللی پول به‌عنوان برجسته‌ترین آنان مشاهده می‌شود.

 

به گزارش بخش خبری سایت تفریحی نازوب، مجله تایم در مورد علل انتخاب لاگارد در این فهرست نوشته است: «برای ایجاد ثبات در اقتصاد جهان هیچ سازمانی حیاتی‌تر از صندوق بین‌المللی پول نیست. تصمیمات این صندوق بر زندگی میلیاردها نفر تاثیر گذار و موثر است. بنابراین شخصی که ریاست آن را برعهده دارد باید یک راهبر برجسته و تاثیرگذار باشد. کریستین لاگارد از این استاندارد بالا برخوردار است. وی توانسته است از زمان انتخابش در این سمت در سال 2011 توسط بیش از 100 کشور عضو صندوق بین‌المللی پول، با توانمندی خود صندوق را در دوره‌های پرالتهاب اقتصاد جهان رهبری کند.

 

او نخستین زنی می باشد که یک نهاد بزرگ بین‌المللی را رهبری می‌کند، نخستین زن وزیر دارایی فرانسه بوده است و نخستین زنی بوده که نقشی کلیدی در یک اقتصاد پیشرفته ایفا کرده است. نقش او در ایجاد ثبات برای اقتصاد یونان و اجتناب از بروز یک بحران گسترده‌تر در اروپا فراموش نشدنی می باشد. او به شدت تاثیرگذار است و یک رهبر کاریزماتیک محسوب می‌شود که در سطح جهان مورد احترام است.

 

 

برجسته و با نفوذترین زن جهان (عکس)

در این فهرست که سیزدهمین فهرست از این دست محسوب می‌شود، نام طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های جهان از هنرمندان گرفته تا رهبران، نمادها و پیشگامان هر حوزه به چشم می‌خورد، از لئوناردو دی‌کاپریو، هنرپیشه گرفته تا مارک زوکربرگ بنیان‌گذار فیس بوک و کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول و دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا.

 

در صفحه 32 روزنامه امروز نیز گزارش مشروحی درباره چهره‌های سینمایی این فهرست درج شده است. در این فهرست نام افرادی به چشم می‌خورد که توانسته‌اند الهام‌بخش سایرین باشند. البته تایم تاکید کرده است که این تاثیرگذاری می‌تواند در جهت مثبت یا منفی باشد.

 

پرونده هر فردی که نامش در این فهرست مشاهده می‌شود توسط فرد مشهور دیگری به رشته تحریر درآمده است به‌عنوان مثال بیل و ملیندا گیتس درباره مارک زوکربرگ و همسرش نوشته‌اند، اوباما درباره آنگ‌سان‌سوچی رهبر برمه نوشته و جوبایدن درباره پاپ فرانسیس مقاله‌ای به رشته تحریر درآورده است. اوباما برای یازدهمین بار نامش در این فهرست مشاهده می‌شود و کلینتون و مرکل به ترتیب برای دهمین و نهمین بار در این فهرست جای گرفته‌اند. تایم نوشته است: «اینها افرادی هستند که قادر بوده‌اند ما را به فکر وادارند.»


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان