ramazan
ramazan

کیست تخمدان و رابطه آن با بارداری

مجموعه : زنان و زایمان
کیست تخمدان و رابطه آن با بارداری

چند پرسش و پاسخ در مورد ارتباط کیست تخمدان و بارداری

 

 

سوال:
من فردی با مشکل فلج مغزی هستم و دست و پای راستم مشکل دارد و چشم راستم انحراف دارد من الان 33 سالمه و میدونم که اگر عمل کنم دچار دوبینی میشوم آیا این دوبینی قابل برگشت هست یت تا آخر عمر بعد از عمل جراحی خواهد ماند و من تا اخر عمر دوبینی خواهم داشت

 

پاسخ:

متاسفانه برای پاسخگویی سوال شما واضح نیست.

سوال: من 20سالمه.دوساله ازدواج کردم.9ماهه قصد بارداری دارم..پارسال ی کیست توی تخم دانم زد و پاره شد خودش.دوباره امسال برای دومین بار یک کیست در تخمدان چپ و یکی در راست زد ک سمت چپ با ال دی و سمت راست چون درموئید بود با عمل لاپاراسکوپی مردادماه برداشته شد.ماه پیش متوجه وجود کیست هموراژیک در تخمدان راستم شدم ولی پزشکم برام دارو ننوشتن و گفتن سعی کن باردار بشی.اون ک رفع شد دوباره فهمیدم یکی دیگه تو تخمدان چپنه الان.دلیلش چیه هی کیست میزنه؟تو عمل متوجه بسته بودن لوله راستمم شدن که باز کردن؟

 

پاسخ:

 کیست هموراژیک در پی تخمک گذاری ایجاد می شود و مانع بارداری نیست؛با مصرف داروهای P.C.O به دنبال چند دوره این کیست ها بر طرف می شوند، بهتر است 3ماه تحت درمان با این قرص ها باشید و بعد از برطرف شدن برای بارداری سریع اقدام نمائید.

سوال: من پسری هستم 29 ساله که با دختر خانمی 19 ساله قصد ازدواج داریم، این دختر خانم در سن 18 سالگی عمل کیست هرمونی تخمدان چپ انجام دادن، الان هم آثاری از کیست وجود ندارد، خواستم بپرسم که آیا عمل کیست میتواند عامل ناباروی در آینده باشد؟

 

پاسخ:
اکثر کیست ها به بارداری ربطی ندارند و خود به خود با دارو درمانی نیز حاملگی رخ می دهد اما قبل از آن بهتر است به پزشک مراجعه شود.

 

سوال:خانمی هستم 29 ساله و متاهل 3 ماه هستش که اقدام به بارداری کردم خارج از ایران زندگی میکنم . تا چند روز اینده دسترسی به پزشک ندارم .پریود من 31 روزه هستش و من ماه گذشته در دوران تخمک گذاری با همسرم ریلیشن شیب داشتم  بعد از این دوره یعنی حدود 2 هفته به شروع زمان پریود این ماهم علایمی مثل بزرگ شدن سینه .حالت تهوع .تورم نوک سینه و درد همزمان .درد زیر شکم .و سوزش سر معده داشتم و از اونجایی که این علایم بسیار نزدیک به علایم بارداری هست خوشحال شدم که شاید باردارم و حتی 1 روز هم از زمان پریودم گذشته بود که از بیبی چک استفاده کردم و منفی بود و امروز بعد از یک روز تاخیر با درد شدید یر شکم به مدت 12 ساعت تموم و ضعف شدید پریود شدم . میخواستم از خدمدتون بپرسم علت علایم بارداری که داشتم چی میتونه باشه و ایا با وجود پریود ایا باز هم احتمال بارداری من هست ؟

 

پاسخ:

اگر پریود شما شبیه ماه های قبل است احتمال بارداری وجود ندارد اما اگر در پی 6 ماه باردار نشوید باید تحت نظر پزشک داروهای محرک تخمک گذاری نیز استفاده نمائید.

 

سوال: همسرم مشکل تعداد و حرکت و آنرمال بودن اسپرم رو داره. آیا کپسولهای cemenax رو که در سایت‌های مختلف تبلیغ می شود پیشنهاد میکنید؟
روشهای دارویی زیادی رو دنبال کرده ولی نتیجه نداشتن.

 

پاسخ:

بهتر است تحت نظر یک متخصص ارولوژی باشید تا با تجویز داروهای مفید در این زمینه نیز از درمانی مناسب بهره مند شوید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان