ramazan
ramazan

خوردن بامیه در دوران بارداری؟ خواص بامیه

مجموعه : تغذیه مناسب
خوردن بامیه در دوران بارداری؟ خواص بامیه

بامیه چیست؟
دو نوع بامیه داریم گیاه بامیه و شیرینی بامیه. مبحث ما بامیه گیاهی است. در این بخش نگاهی داریم به شناخت و خواص سلطان و ملکه تمام گیاهان به نام گیاه بامیه. بسیاری از عزیزان ایمیل زده اند که آِیا گیاه بامیه در دوران بارداری مصرف و خورد آن توصیه میشود یا نه؟

 

Qu’est-ce que le gombo?
Il existe deux types de gombos: les gombos et les gombos. Notre sujet est le végétarisme végétarien. Dans cette section, nous examinons les propriétés du roi et de la reine de toutes les plantes appelées okras. De nombreux proches ont des e-mails sur ezine leur demandant si oui ou non la farine d’avoine est recommandée pendant la grossesse.

 

بخش پزشکی و تغذیه مناسب وبسایت نازوب در ادامه به سوال شما به طور جامع و کامل پاسخ میدهد که آیا بامیه در دوران بارداری خاصیت دارد؟  هم چنین در ادامه دستور تهیه غذاهای خوشمزه با بامیه را آموزش می دهیم مثل همیشه با حضور گرمتان وبسایت نازوب را همراهی کنید با سپاس از وجود شما عزیزان.

 

خوردن بامیه در دوران بارداری؟ خواص بامیه

 

غذاهای سریع و زیادی با بامیه می توان تهیه کرد تایم پخت بامیه 45 دقیقه با حرارت ملایم است
خانم های با تجربه دیگه نیازی ندارند به این که تمام مواد نیاز برای پخت را وزن کنند و مقدار دقیق استفاده کنند مقدار های تعیین شده بیشتر برای خانم ها و افراد تازه کار و کم تجربه است و تنها برای پخت شیرینی و دسر حتما باید از وزنه و مقدار های ذکر شده استفاده کنید.

به طور کلی آشپزی از بخش عمده خلاقیت و ذائقه هر فرد تشکیل می شود که ما در این بخش این جمله را به پخت بامیه ارتباط می دهیم!

 

غذاهای سریع با بامیه

 

خوردن بامیه در دوران بارداری؟ خواص بامیه

 

1-بامیه و مرغ نگینی شده
مرغ را پخته سپس نگینی می کنید گوجه و پیاز را هم خرد کرد پس از این که پیاز را تفت دادید بامیه را اضافه می کنید (توجه: برای تمیز کردن بامیه قبل از استفاده در کمی آب سرد خیس می کنید بعد از آبکشی کردن تنها کمی از ساقه بامیه را جدا کنید اگر ساقه را از ته بگیرید مایع چسنباک و لزج آن بیرون می آید و پخت شما را زیبا و خوشمزه نمی کند) سپس مرغ پخته و نگینی شده را اضافه می کنید و سپس گوجه.

نیاز به آب ندارد زیرا گوجه آب کافی برای پخت دارد پس از 45 دقیقه با حرارت بسیار کم جا افتاده و پخته شده است. میزان تمام این مواد بسته به ذائقه شما عزیزان دارد. نوووووووووش جان

 

2- بامیه و لوبیا
پیازداغ، بامیه، لوبیا خورشتی پخته شده و کمی رب گوجه فرنگی که مثل دستور قبل آنها را با هم به ترتیب مخلوط می کنید و بعد از پخت نوش جان کنید.

3- بامیه و قارچ
پیاز داغ فراوان، بامیه و قارچ خرد شده همراه با سیب زمینی خلالی که پس از تفت دادن با یک استکان آب و رب گوجه فرنگی نوش جان کنید.

 

دو خورش بامیه مجلسی

خورش بامیه جنوبی مجلسی

 

خوردن بامیه در دوران بارداری؟ خواص بامیه

 

بامیه ریز یک و نیم کیلوگرم
گوشت خورشی 500 گرم
گوجه فرنگی یک کیلو (یا رب گوجه فرنگی؛ 3 قاشق غذاخوری)
تمبر هندی 300 گرم (یک بسته)
پیاز بزرگ 2 عدد
سیر یک بوته
زردچوبه 2 قاشق مرباخوری
ادویه یک قاشق مرباخوری
فلفل یک دوم قاشق مرباخوری
روغن مایع به مقدار لازم بهتر است از کره استفاده شود زیرا طعم بسیار مطبوعی به غذا می دهد.

 

روش تهیه
1- ابتدا تمبر هندی را در کاسه مناسب ریخته، روی آن آب کتری سرد شده بریزید؛ آن را بار گذاشته و اجازه دهید تا خیس بخورد.سپس پیازها را پوست گرفته و بعد از شستن به صورت خلالی خرد کنید.

گوشت خرد شده را هم بشویید و داخل سبدی بریزید و اجازه دهید تا آب اضافی آن خارج شود. در این فاصله بوته‌ی سیر را داخل کاسه‌ای حاوی آب سرد خیس کنید.
2- در یک قابلمه‌ی مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، پیاز را داخل روغن ریخته و اجازه دهید تا طلایی شود. حالا زرد چوبه را به آن اضافه کرده و بعد از تفت دادن، تکه‌های گوشت را بیندازید و همراه با پیاز تفت دهید.

3- سیرها را پوست گرفته، به همراه زردچوبه و فلفل و ادویه توسط هاون بکوبید و سپس آن را داخل گوشت در حال سرخ شدن بریزید و با آن تفت دهید.

حالا گوجه فرنگی‌ها را رنده کرده، داخل قابلمه بیفزایید تا همراه گوشت کمی سرخ شوند. بعد یک لیوان آب جوشیده سرد شده را داخل قابلمه بریزید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت پخته شود.

 

نکته
اگر می‌خواهید از رب استفاده کنید، ابتدا رب را در روغن گوشت تفت داده و سپس یک و نیم لیوان آب اضافه کنید.

4- در این فاصله بامیه‌ها را شسته و برای آن که له نشود، آن‌ها را به صورت کله قندی برش دهید. بعد از آن که گوشت پخته شد، بامیه‌ها را داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا همراه گوشت و سیر و پیاز و گوجه فرنگی یا رب کمی بپزد.

5- در مراحل آخر پخت، تمبر هندی را از صافی عبور دهید و شیره‌ی صاف شده را داخل قابلمه بریزید و بعد از آن که خورش جا افتاد، شعله را خاموش کنید.

نکته 1: با توجه به این که تمبر هندی شور است از صاف کردن نمک در مرحله‌ی اول پخت جلوگیری کنید.
نکته 2: از تمبر هندی‌ای استفاده کنید که رنگ آن روشن باشد در غیر این صورت رنگ خورش تیره می‌شود.
نکته 3: این خورش نباید خیلی آبکی باشد؛ پس، از اضافه کردن آب زیاد خودداری کنید.

 

خورش بامیه تند با بادام هندی

 

خوردن بامیه در دوران بارداری؟ خواص بامیه

 

این غذای خوشمزه و ساده از ترکیبات گوجه فرنگی، کشک، بادام هندی، پیاز و انواع ادویه جات درست می شود. خورش بامیه را هم می توانید با نان میل کنید و هم با برنج. دستور پخت خورش بامیه تند را اینجا یاد بگیرید.

تعداد سرو: ۳ نفر
زمان پخت: ۱۵ دقیقه

مواد لازم:
• بامیه: ۲۵۰ گرم
• گوجه فرنگی: ۳ عدد متوسط
• بادام هندی: ۵ الی ۱۰ عدد
• فلفل تند سبز: ۱ عدد
• زنجبیل: ½ قاشق چایخوری
• سیر: ۲ حبه
• کشک: ۴ قاشق غذاخوری
• پیاز: ۱ عدد بزرگ
• پودر گشنیز و زیره: ۲ قاشق چای خوری
• زردچوبه: ¼ قاشق چایخوری
• پودر فلفل قرمز: ½ قاشق چای خوری
• دانه رازیانه: ¼ قاشق چای خوری
• برگ گشنیز خرد شده: ۱ و ½ قاشق غذاخوری
• روغن: ۲ قاشق غذاخوری + ۱و ½ قاشق غذاخوری
• نمک: به مقدار لازم

 

دستور تهیه:
بادام هندی ها را آسیاب کنید. سپس فلفل سبز، زنجبیل و سیر را آسیاب کنید و کنار بگذارید. در آخر گوجه فرنگی ها را در همان ظرف آسیاب پوره کنید و جداگانه کنار بگذارید.

سر و ته بامیه ها را بزنید و در اندازه های ۳ سانتیمتری نصف کنید. ۱ و ½ قاشق غذاخوری روغن را داخل تاوه بریزید و داغ کنید. سپس بامیه ها را در روغن بریزید و مقداری نمک روی آن بریزید.

بامیه ها را سرخ کنید تا کمی تیره و اندازه آن ها کوچک شود. گاز را خاموش کنید و بامیه ها را در ظرف دیگری بریزید.

۲ قاشق غذاخوری روغن را در همان تاوه بریزید. دانه های رازیانه را به آن اضافه کنید. وقتی صدای ترق تروق دانه ها شروع شد پیاز خرد شده را اضافه کنید و تا زمانی که به رنگ قهوه ای روشن شدند ترکیب فلفل سبز، زنجبیل و سیر را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید.

سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و بگذارید تا زمانی که روغن از گوجه ها جدا شد بجوشد.

پودر زردچوبه، فلفل قرمز، نمک و ادویه را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
کشک و پودر گشنیز و زیره و بادام هندی آسیاب شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در آخر بامیه ها را اضافه کنید و هم بزنید.
سپس بگذارید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی شعله ملایم گاز بپزد.
گاز را خاموش کنید و خورش را در ظرف دیگری بریزید. روی آن را با برگ گشنیز تزئین کنید و تا زمانی که غذا گرم است سرو کنید.نوش جانتان

خوردن بامیه در دوران بارداری خوب است یا نه ؟ خواص بامیه

Eating Omea is good during pregnancy or not? Okra properties

 

خواص بامیه

طرز تهیه 12 نوع خورش قیمه

طرز تهیه خورش روگان جوش، غذای تند هندی ها

مصرف گیاه ممنوعه در دوران بارداری

طرز تهیه ی بامیه خوشمزه خانگی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان