ramazan
ramazan

دسر پسته؛ مقوی و انرژی زا

دسر پسته؛ مقوی و انرژی زا

دسر پسته, شکل زیبا و جذابی دارد, به خصوص وقتی که با ورقه نقره خوراکی تزیین شده باشد. دسر پسته از آن دسته دسر هایی است که می توانید آن را از قبل آماده نمایید.

 

مواد لازم:

    آب : 850 میلی لیتر
    مغز پسته : 225 گرم
    شیر خشک پرچرب : 225 گرم
    شکر : 500 گرم
    هل با دانه های له شده : 2 عدد
    گلاب : 2 قاشق غذاخوری
    زعفران نساییده : مقداری

 

مواد لازم جهت تزیین:

    بادام پرک : 25 گرم
    برگ نعناع : مقداری

 

طرز تهیه:

1. حدود 600 میلی لیتر و یا 1 پیمانه آب را داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد . پس از جوش آمدن آب, قابلمه را از روی حرارت بردارید و پسته را به مدت 5 دقیقه داخل آن بخیسانید. پسته ها را از آبکش رد نموده و پوست دوم آن ها را جدا نمایید.

 

2. پسته ها را داخل مخلوط کن خرد نمایید یا داخل هاون بکوبید.

 

3. شیر خشک را به پسته افزوده و خوب با هم مخلوط نمایید.

 

4. جهت تهیه شربت, باقی مانده آب و شکر را داخل ماهیتابه ای بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی که مایع شروع به سفت شدن نمود, هل, زعفران و گلاب را به آن اضافه نمایید.

 

5. شربت را به مخلوط پسته اضافه نمایید و 5 دقیقه مرتب هم بزنید تا مخلوط کاملا سفت شود. اکنون مخلوط آماده شده را کنار بگذارید تا کم کم سرد گردد.

 

6. زمانی که مخلوط به اندازه کافی سرد شد, آن را با دست به صورت توپ هایی کوچک دربیاورید و با بادام پرک و برگ نعناع تزیین نمایید. قبل از آن که آن را سرو نمایید, بگذارید به اندازه کافی سفت شود و خودش را بگیرد.

 

توصیه سرآشپز:

به جای این که پودر پسته آماده خریداری نمایید, بهتر است مغز پسته را خریده و خودتان آن را آسیاب نمایید. پودر مغزهای تازه طعم بهتری نسبت به آن هایی دارند که روغن طبیعی خود را از دست داده اند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان