ramazan
ramazan

میوه های سرشار از ویتامین و فیبر

میوه های سرشار از ویتامین و فیبر

میوه های که با خواص بسیار زیاد در بدن ما طبابت می کنند !

 

 

 ميوه اين نعمت‌هاي آبدار و خوشمزه‌ الهي سرشار از ويتامين و فيبر ! يكي از آن نعمت‌هايي كه ضامن سلامتي و طول عمر است. از توت و تمشك گرفته تا طالبي و هندوانه هر يك خواص فوق‌العاده‌اي دارند كه بايد در برنامه غذايي روزانه گنجانده شوند. در غير اين صورت شك نكنيد كه امروز و فردا يك جاي كار بدن دچار مشکل می‌شود.بهتر است ميوه را به صورت كامل و نه آب ميوه ميل كنيد. به خاطر اينكه گوشت و پوست ميوه حاوي خواصي است كه در روند آبگيري از بين مي‌رود. تا جايي كه مي‌شود از ميوه‌هاي ارگانيك استفاده كنيد به خصوص ميوه‌هاي ريز مانند توت‌فرنگي و همچنين موز و غيره را. به خاطر اينكه اين ميوه‌ها حساسيت بيشتري نسبت به آفت‌كش‌ها دارند.

 

میوه های سرشار از ویتامین و فیبر

 

توت ‌فرنگي

كلا توت‌ها منبع خاصيت هستند. توت‌فرنگي نيز جزو ميوه‌هاي ريز و خوش‌طعمي است كه ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. اين توت خوش‌رنگ ديورتيك (ادرارآور) و ملين است و مصرف آن باعث احساس شادابي مي‌شود. اين ميوه ريز سرشار از ويتامين C و انواع آنتي‌اكسيدان‌هاست كه سلامتي‌تان را تضمين می‌کند.

 

گيلاس

گيلاس خطر ابتلا به سرطان سينه، سرطان پوست، سرطان معده، سرطان كبد و سرطان ريه را كاهش مي‌دهد. دم گيلاس خواص ديورتيك دارد و باعث تميزي كليه‌ها مي‌شود. مي‌توانيد دم يا همان چوب گيلاس را دم كرده و ميل كنيد.

 

بلوبري

بلوبري را قهرمان آنتي‌اكسيداني مي‌دانند. اين ميوه بنفش خوش‌طعم حاوي تركيبات آنتي‌اكسيداني فراواني است كه به بهبود حافظه كمك كرده و آلزايمر را از شما دور مي‌كند. اين ميوه‌هاي ريز استحكام استخوان را نيز بالا مي‌برند.

 

میوه های سرشار از ویتامین و فیبر

 

تمشك و شاه‌توت

به افرادي كه از مشكلات گوارشي و همچنين از روماتيسم رنج مي‌برند توصيه مي‌شود حتما شاه‌توت و تمشك ميل كنند. اگر دچار اختلالات قاعدگي هستيد نيز حتما به اين ميوه‌هاي ريز اعتماد كنيد. شاه‌توت و تمشك سرشار از فيبرها بوده و به اين ترتيب از يبوست نيز پيشگيري مي‌كنند.

 

 

هلو

هلو يكي از منابع خوب ويتامين‌هاي گروه B و E مي‌باشد. اين ميوه باعث تحريك عملكرد روده‌ها و ترشحات معده مي‌شود و به هضم غذا كمك مي‌كند. هلو سرشار از املاح معدني است و براي ورزش‌كاران فوق‌العاده است.

میوه های سرشار از ویتامین و فیبر

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان