ramazan
ramazan

منحصر بفردترین پستانداران زمین

مجموعه : مقاله و تحقیق
منحصر بفردترین پستانداران زمین

 با تحقیقات بیشتری که هر روز توسط محققان انجام می گیرد به عجیب و غریب ترین پدیده و یافته های روی زمین دست پیدا می کنیم جزیره ای دور افتاده تا منحصربفرد ترین پستانداران روی زمین محققان و دانشمندان را متعجب کرد .

 

 

دانشمندان پس از 15 سال بررسی دقیق حالا به این نتیجه رسیده اند که جزیره Luzon در فیلیپین محل زندگی منحصربفردترین گونه های جانوری پستانداران است. این تحقیقات نشان می دهد 93 درصد پستاندارانی که در جزیره Luzon ساکن هستند در هیچ نقطه دیگری از جهان وجود ندارند.

 

تیمی از دانشمندان فیلیپینی و آمریکایی جزئیات کامل پروژه 15 ساله خود را در ژورنال Frontiers of Biogeography منتشر کرده اند.

 

به گزارش نازوب؛ این بررسی نشان می دهد که از 56 گونه پستاندار غیرپرنده که تاکنون در این جزیره شناسایی شده اند، 52 گونه تنها مختص به این جزیره بوده و در هیچ نقطه دیگری از دنیا دیده نشده اند. نکته جالب توجه اینجاست که از این 56 گونه، 28 مورد در طول این 15 سال بررسی شناسایی شده اند.

 

دانشمندان از سال 2000 تحقیقات در جزیره Luzon را درحالی آغاز کردند که می دانستند بیشتر گونه های پستاندار ساکن در آن منحصربفرد هستند. آنها به دنبال کشف راز این ویژگی خاص بودند.

 

این بررسی نشان می دهد که از 56 گونه پستاندار غیرپرنده که تاکنون در این جزیره شناسایی شده اند، 52 گونه تنها مختص به این جزیره بوده و در هیچ نقطه دیگری از دنیا دیده نشده اند

 

Luzon بزرگترین جزیره در سراسر فیلیپین محسوب می شود که چیزی درحدود 103 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. از این حیث می توان آن را کمی بزرگتر از ایندیانا در آمریکا دانست.

 

به گفته دانشمندان، این جزیره هیچگاه با قاره های دیگر جهان در ارتباط نبوده است و به همین جهت گونه های جانوری ساکن در آن منحصربفرد هستند. از این نظر می توان این جزیره را با هاوایی قابل قیاس دانست. اما نکته اینجاست که Luzon بسیار بزرگتر بوده و حداقل 5 بار قدیمی تر از قدیمی ترین جزیره هاوایی است.

 

یکی دیگر از عوامل منحصربفرد بودن پستانداران این جزیره پوشیده بودن از کوهستانهاست. به همین دلیل Luzon را در زمره جزایر آسمانی به شمار می آورند.

 

منحصر بفردترین پستانداران زمین


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان