nlp چیست و چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کدام قانون بهتر است

nlp چیست و چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کدام قانون بهتر است

قانون nlp چیست و چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کدام قانون را دنبال کنیم تابه موفقیت برسیم؟

 

قطعا در مقاله های قبلی رازهای موفقیت در سایت نازوب با قانون جذب و مراحل چگونگی آن آشنا شده اید. اینک به معرفی قانون nlp می پردازیم آیا این قانون بهتر است یا قانون جذب ؟

NLP برگرفته از الگوی رفتارى انسان‌های فوق‌العاده موفق است. ریچارد بندلر و جان گریندر nlp ( ان ال پی ) را پایه گذاری کردند و افراد دیگری نظیر رابرت دیلتز، دیوید گوردون و… nlp را تقویت کردند.

 

ابتدا به تاریخچه nlp می پردازیم تاریخچه شکل گیری nlp ( ان ال پی چیست)

 

nlp چیست و چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کدام قانون بهتر است

 

علاقه ریچارد بندلر به یادگیری موسیقی او را واداشت به اینکه محل کوچکی را در ملک اسپیتزر برای خود تدارک ببیند و بعنوان سرایدار در آنجا زندگی کند و تحت آموزش دکتر رابرت اسپیتزر قرار بگیرد و این در حالی بود که ریچارد قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا را داشت و در همین مکان بود که ریچارد با ویرجیناستیر ملاقات کرد.

ریچارد بندلر به طور اتفاقی با جان گریندر در ساعت آزاد دانشگاه آشنا شد و این دو ساعتها باهم گفتگو کردند و متوجه یک هدف مشترک بین خودشان شدند.

 

هر دوی آنها به دنبال پاسخ یک سوال بودند:

 

آیا موفقیت در زندگی فرمول خاصی دارد یا شانسی است؟ آنها معتقد بودند که موفقیت اتفاقی نیست و حتما قاعده و قانونی دارد و آنها باید فرمول موفقیت را کشف کنند.

بنابراین شروع به تحقیق کردند و زندگی افراد موفق بسیاری را مورد ارزیابی قرار دادند و از بین این افراد موفق، عملکرد سه نفر مورد توجه آنها قرار گرفت:

 

خانم ویرجینیا ساتیر و آقاى فریتز پرلز و دکتر میلتون اریکسون

 

nlp چیست و چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کدام قانون بهتر است

 

نتیجه تحقیقات و مطالعه روی این سه نفر nlp ( ان ال پی ) را بوجود آورد. ویرجینیا ساتیر که از بنیانگذاران خانواده درمانی در سطح جهان است با همکاری «فریتز پرلز»، مبتکر روانشناسی گشتالت به یک نتیجه مشابه دست یافتند، آنها می‌گویند:

«انسان همواره درحال برنامه‌ریزی شدن برای زندگی‌اش است.

ضمیر ناخودآگاه مسئول برنامه ریزی است و خود فرد آگاهانه موفقیت یا عدم موفقیت در انجام هر کاری را برای ذهن خودش برنامه‌ریزی می‌کند.

هر فرد می‌تواند ذهن خود را در جهتی که میخواهد برنامه ریزی کند. ویرجینیا ساتیر و میلتون اریکسون متخصص و نابغه بزرگ رفتاردرمانی شهرت زیادی در درمان بیماران در مدت زمان کوتاه داشتند.

دکتر اریکسون با هوش سرشار خود و خلاقیت منحصربفردش، تأثیرگذارترین و جذاب‌ترین شخص در تحقیقات ریچارد و جان بود. ریچارد بندلر و جان گریندر روش درمانی این افراد را بررسی کردند و پس از دسته بندی شیوه درمان آن‌ها، نتایج را در اختیار گروهی از روانشناسان قرار دادند و متوجه شدند که عملکرد این گروه از روانشناسان نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. پس از تحقیقات دامنه‌دار و وسیع ریچارد و جان به این نتیجه رسیدند که:

موفقیت فرمول مشخصی دارد و همه میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و قابل‌ آموزش و یادگیرى ست.

 

NLP

 

رابطه ذهن و زبان و چگونگی اثرگذاری آن‌ها روی جسم و رفتار رویکردی است که nlp ( ان ال پی ) به آن پرداخته است و تلفیق آن با قانون جذب موجب حرکت هوشمندانه افراد به سوی خواسته هایشان می‌شود.

درک رابطه قانون جذب و ان ال پی و یادگیری بکارگیری این دو مقوله را می‌توان به یادگیری زبان ذهن تشبیه کرد. فرض کنید به کشوری سفر کرده‌اید که زبان آنجا را بلد نیستید و می‌خواهید با مردم آنجا ارتباط برقرار کنید یا وارد رستوران شده‌اید و غذایی را سفارش می‌دهید و زمانی که غذا برای شما اورده می‌شود، می بینید که آن غذا کاملا با خواسته شما مغایرت دارد و مثلا بجای استیک مرغ، خوراک گوشت آورده اند!!

ما باید نحوه برقراری ارتباط با ضمیر ناخودآگاه‌مان را بلد باشیم. با یادگیری بکارگیری قانون جذب و ان ال پی می‌توانیم آنچه واقعا خواهانش هستیم را به ضمیرناخودآگاهمان سفارش بدهیم.

از زندگی چه میخواهید؟ شاید بگویید پول بیشتر، رابطه عاشقانه، سلامتی و … را می‌خواهید در حالیکه ممکن است شما فقط به دنبال تجربه یک حس خوب محبت آمیز باشید.

تفاوتی که در خواسته‌هایی که اکنون به دنبالشان هستیم با خواسته‌های واقعی مان که از آنها اطلاع نداریم باعث می‌شود چیزی که در واقع از زندگی می‌خواهیم به صورت کامل برآورده نشود.

و در نهایت موجب نارضایتی ما از زندگی خواهد شد. قانون جذب و NLP ( ان ال پی ) توجه و درک ناخودآگاه را برای ما ممکن می‌کنند.

 

ارتباط حالت آلفا با ال ان پی

 

nlp چیست و چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کدام قانون بهتر است

 

حالت آلفا نتیجه ای از انجام تمرینات مدیتیشن قوی است که میتواند قانون جذب را برای شما به کار بی اندازد. اجازه دهید موضوع را کمی برایتان شرح دهم.

حالت آلفا وضعیتی است که در آن فرکانس ذهن بین ۷ تا ۱۴ هرتز قرار میگیرد و قدرت ذهن برای جذب خواسته ها ده برابر میشود و این به این معناست که اگر در حالت آلفا باشید، میتوانید با تکرار خواسته هایتان، آن را به زندگیتان جذب کنید.

اما اینکه چطور وارد حالت آلفا شویم، باید بگوییم که راه های زیادی برای رفتن به آلفا وجود دارد اما ساده ترین و کارآمد ترین آنها نوع خاصی از مدیتیشن است.

در ادامه دوره ای را به صورت رایگان در اختیارتان قرار میدهیم که به شما کمک میکند به سادگی وارد حالت آلفا شوید. برای شرکت در این دوره، کافیست فرم زیر را پرکنید.

آیا قانون جذب و nlp ( ان ال پی ) جواب می دهد؟

افراد زیادی هستند که این نظریه ها را می‌پذیرند و آنها را در عمل اجرا می‌کنند. من یکی از آنها هستم و این اولین بار نیست که شروع به تغییر زندگی‌ام می‌کنم، در گذشته تلاش‌های زیادی کردم.

همه بی نتیجه بود. چرا؟ زیرا تغییر تفکر شما در جریان زندگی، یک روند طولانی است و نیازمند نظم و انضباط شدیدی است.

من فرد بسیار منظمی هستم، اما صبور نیستم و دوباره با اعتماد به نفس مضاعفی، شروع به تغییر زندگی‌ام کرده‌ام و هیچ تردیدی، هیچ بهانه‌ای برای ناامیدی وجود ندارد.

زمان با ارزش است. زندگی کردن به شیوه‌ای که آرزو دارید ممکن است، اما برای موفقیت، ابتدا باید باور داشته باشیم.

مبحث ان ال پی گستردگی زیادی دارد و در این مقاله به سه راز مهم این قانون می‌پردازیم:

تمرین اول برای استفاده از قانون nlp

 

nlp چیست و چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کدام قانون بهتر است

 

افراد موفق در یک زمینه مشخص مثلا سبک زندگی، انجام یک حرکت ورزشی و یا نواختن موسیقی را رصد کنید سپس با توجه به نکته بالا به الگوبرداری از زندگی و عملکرد آنها بپردازید.

بدانید اگر شخصی توانسته به موفقیت برسد شما هم با بررسی نحوه انجام آن فرآیند به موفقیت دست خواهید یافت.

شکست فقط یک نتیجه است و مقدمه ای است برای پیروزی

افراد در موقعیت های مختلف زندگی به نتایجی می‌رسند که اگر برخلاف میلشان باشد آن نتیجه را شکست تعبیر می‌کنند و دچار اضطراب می شوند

درحالیکه nlp ( ان ال پی ) این موارد را فقط یک نتیجه متفاوت می‌داند زیرا باور دارد انسانها در زندگی یا به موفقیت می‌رسند و یا یک تجربه متفاوت کسب می‌کنند پس شکست معنا ندارد.

 

تمرین دوم برای استفاده از قانون nlp

 

یک تمرین ذهنی را همین حالا انجام دهید، به شکست هایی که در گذشته داشته‌اید از زاویه ای متفاوت نگاه کنید. به این فکر کنید که چه تجربیات و دستاوردهایی از آنها بدست آورده‌‌اید؟

گاهی شکست‌ها مسیر زندگی ما را تغییر می‌دهند. بطور مثال کسی که شغلش را از دست داده شاید تصور کند همه چیز را باخته است اما همین عامل شاید فرد را متوجه توانایی های دیگری در خودش کند و بتواند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کند.

واقعیت همان چیزی که می بینیم نیست

آیا هرآنچه می‌بینیم واقعیت محض است یا فقط برداشتی است از آنچه دیده‌ایم؟ پس برداشت ما از وقایع اطراف بنا به فیلترهای ذهنی مانند باورها، ارزشها و نگرش ما به زندگی شکل می‌گیرد و ما واقعیت‌ها را بر اساس نقشه ذهنی خود تفسیر می‌کنیم.

از این نکته می‌توان در جهت برقراری ارتباط موثر با دیگران استفاده کرد. بنابراین نظر و دیدگاه افراد را محکوم نکنید زیرا از نظر ان ال پی هر فردی مدل ذهنی خاص خود را دارد و باید به مدل ذهنی افراد احترام گذاشت.

 

تمرین سوم برای استفاده از قانون nlp

 

به اختلافاتی که با اطرافیان داشته‌اید فکر کنید، کدامیک از این اختلافات به دلیل اختلاف دیدگاه و فیلترهای ذهنی شما صورت پذیرفته است؟

بنابراین قبل از آنکه افراد را قضاوت کنید و از برچسب هایی نظیر مغرور، خسیس، بی منطق و… استفاده کنید، با خود بگویید این فرد مدل ذهنی مربوط به خود را دارد و من باید به مدل ذهنی او احترام بگذارم و مطابق با تیپ شخصیتی او ارتباط برقرار کنم.

 

 

و اما اصول طلایی قانون جذب که به نظر من به مراتب بیشتر از قانون ال ام پی جوابگو است.

 

قوانین جذب را به صورت تیتر وار برای شما یادآور می شویم…

 

1- ما با فکر کردن، اتفاقات را بسوی خود جذب می کنیم، حتی اگر آنرا نخواهیم.

2- هرچه بیشتر بر روی یک مسئله تمرکز کنید، قویتر میشود. این تمزکز در بالاترین زمان 68 ثانیه است.

3- ما اتفاقات خوب یا بد را بر اساس تفکراتمان جذب می کنیم.

4- خواسته های خود را از کائنات بخواهید. (تمامی عوامل موجود در این جهان را کائنات می گویند. خورشید، ماه، ستاره، زمین، درخت، طبیعت، کهکشان، عناصر پنچ گانه: آب، باد، خاک، فلز و آتش…)

5- برای ایجاد تغییرات، باید به مسائل آنگونه که آرزو دارید نگاه کنید نه طوری که در واقعیت هست.

6- سپاسگزار باشید.

7- با افکار قدرتمند، مغناطیس خواسته ها باشید.

8- موفقیت تمامی ندارد و هر کسی می تواند از این منبع استفاده کند.

 

کلام آخر:

به زبانی ساده می توان فرض کرد یک شمع nlp است و خورشید قانون جذب!! به مراتب قانون جذب بیشتر از قانون nlp و دشوار بودن آن تاثیر دارد.

شما می توانید یک کارشناس nlp و یک کارشناس قانون جذب را مقایسه کنید و موفقیت آنها را در کفه ی ترازو بگذارید!
پس به مراتب قانون جذب قدرت بیشتری دارد این که به طور روتین و منظم با برنامه ریزی به آنچه می خواهید فکر کنید و تمرکز داشته باشید در مدت زمان کوتاهتری به آن دست پیدا میکنید.

دوستان عزیز باور به قانون جذب کار هر کسی نیست اما واقعیتی است که باید به آن عمل کنید. بسیاری از گذشتگان ما بر اساس تفکرات بسته، کوتاهتری با یک سری گفته های مامان بزرگی و بابا بزرگی زندگی را به ما آموختن! راه و روشی کاملا غلط و بی پایه و اساس.

 

 جهان هستی وجود دارد تا بر اساس افکار و ذهنیت ما شکل بگیرد! تممممااااااام.

 

 

مطالب مرتبط

قانون 14*21 چیست کاربرد آن در قانون جذب؛ بهترین روش رسیدن به اهداف

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

کائنات و چگونگی اتصال ما انسانها در دل کهکشان+ کلیپ جذب

ترفندهای ماندگاری عطر که زنان خوشبو و آلفا استفاده می کنند


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان