ramazan
ramazan

خواص نوشیدن آب گرم در صبح

خواص نوشیدن آب گرم در صبح

با آگاهی از علت و فواید نوشیدن آب گرم هنگام صبح و پس از بیدار شدن به سادگی سلامتی خود را تضمین کنید.

 

 

نازوب، فواید نوشیدن آب گرم صبحگاهی هرکسی هنگامی از خواب بیدار میشود عادت به خوردن نوعی نوشیدنی دارد. اغلب همراه با خوردن صبحانه چای یا نسکافه یا آب میوه مصرف میکنند تا معدشان آماده برای پذیرش غذا و صبحانه شود و به این ترتیب انرژی طول روزشان تامین میشود. اما آیا تاکنون اول صبح آب اون هم از نوع گرمش خورده اید؟ شاید اگر از فواید این نوشیدنی آگاه شوید عادت غذاییتان را عوض کنید و هر روز آب گرم بنوشید. پس مطلب زیر را حتما بخوانید.

بعضی از شما ممکنه عادت داشته باشید صبح ها یک لیوان چای یا قهوه بخورید تا خوابتان بپرد. بعضی ها هم یک لیوان آب خنک می خورند تا صبحشان را سرحال شروع کنند. این ها عادت های صبحگاهی شما هستند. بهتر است کمی روی نحوه آغاز صبحگاهی تان تجدید نظر کنید چون محققان ثابت کرده اند که نوشیدن آب گرم با شکم خالی بیشترین فواید سلامتی را برای بدن شما می تواند داشته باشد.

 

پزشکان معمولا خوردن آب گرم را با لیموی تازه که سرشار از پلی فنول است و با چای که فعالیت رادیکال های آزاد را کاهش می دهد پیشنهاد می کنند. نوشیدن آب گرم به تنگ شدن روده ها کمک می کند و این خود باعث هضم بهتر غذا و تنظیم حرکات روده می شود. در این جا به ۶ فایده ای که بدن شما از نوشیدن آب گرم در اول صبح می برد اشاره کرده ام.

 

 
از پیری زودرس جلوگیری می کند

هیچ کس دوست ندارد که دچار پیری زودرس شود. واقعیت این است که وجود سموم در بدن باعث پیری زودرس می شود. وقتی سموم در بدن انباشته می شوند ایجاد بیماری و پیری می کنند. آب گرم بدن را از سموم پاک می کند. بنابراین سلول های پوست را ترمیم و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

 

 

درد را آرام می کند

آب گرم یک درمان کاملا طبیعی برای کاهش دردهای قاعدگی است. زیرا ماهیچه های شکم را آرام و درد قاعدگی را کم می کند. بعلاوه درمانی است برای انواع گرفتگی های عضلات. زیرا گردش خون مویرگ ها را تقویت کرده و ماهیچه ها را در بدن آرام می کند.

 

 

سیستم گوارشی و هضم غذا را بهبود می دهد

اگر یک لیوان آب در اول صبح بنوشید سیستم گوارشی تحریک می شود و غذاها بهتر هضم می شوند. نوشیدن آب سرد بعد از غذا نتیجه معکوس می دهد. آب سرد روغن و چربی های غذا را منجمد می کند و این باعث ته نشین شدن چربی ها و سخت تر هضم شدن غذا می شود. بهتر است به جای آب سرد یک لیوان آب گرم را جایگزین آن کنید.

 

 

گردش خون را بهبود می بخشد

رسوبات سیستم عصبی و چربی های رسوب شده در بدن با نوشیدن یک لیوان آب گرم در روز از بین می رود. در این پروسه تمامی سمومی که در بدن وجود دارند از بین می روند و گردش خون تقویت می شود. علاوه بر این آب گرم آرام بخش است، باعث نرم شدن عضلات می شود، گردش خون ضعیف را تقویت می کند و به جریان خون کمک می کند.

 

 

به درمان یبوست کمک می کند

خیلی از شما عوارض آزاردهنده یبوست را تجربه کرده اید. این مشکل که خیلی هم امروزه رواج دارد معمولا به دلیل عدم اجابت مزاج رخ می دهد و دلیلش کمبود آب بدن است. اگر صبح ها ناشتا یک لیوان آب گرم بخورید به اجابت مزاج بدن کمک کرده و مانع ایجاد بیماری یبوست می شوید.

 

 
خواب را بهبود می بخشد

وقتی در وعده های روزانه به خصوص وعده شام و قبل از خواب یک لیوان آب گرم بنوشید به آرام شدن بدن و اعصاب کمک کرده اید. بنابراین شب ها بدون این که نیمه شب از خواب بپرید خواب آرامی خواهید داشت و صبح ها حس جوانی و شادابی خواهید کرد.

 

تا کنون 6 فایده نوشیدن آب گرم را برایتان توضیح دادم. بنابراین صبح ها را با نوشیدن یک لیوان آب گرم آغاز کنید تا حس تازه بودن را تجربه کنید.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان