ramazan
ramazan

سه خودروی چینی که شماره گذاری نمیشود

سه خودروی چینی که شماره گذاری نمیشود

سه خودروی چینی که شماره گذاری نمیشود

 

معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد گفت : سه مدل از خودروی چینی هاوال فاقد تأییدیه سازمان استاندارد است و مجوز شماره‌گذاری ندارند.

 

جهانبخش سنجابی در گفت‌ و گو با فارس در مورد تغییر شماره شاسی برخی خودروهای چینی وارداتی و همچنین عدم شماره‌گذاری این خودروها با وجود تحویل به مشتریان، اظهار داشت: در این مورد باید بگویم که تاکنون واردات سابرینا به صورت CBU نداشته‌ایم و اگر هم وارداتی در این زمینه صورت گرفته، به صورت قطعه بوده است نه خودروی ساخته شده.

 

وی افزود: در مورد هاوال نیز که توسط شرکت دیار خودرو وارد می‌شود باید بگویم که نوع H8 این خودرو دارای گواهی تائید از سازمان استاندارد است و واردات آن مشکلی ندارد، اما در مورد مدل‌های H2 ، H6 و H9 هنوز مجوز تائید نوع از سازمان استاندارد صادر نشده است.

 

سنجابی توضیح داد: مستندات مربوط به این خودروها به کمیته فنی وزارت صنعت ارائه شده که در حال بررسی است و ممکن است خودروهای بدون پلاک تحویل داده شده به مشتریان جزء این 3 گروه باشد.

 

سنجابی تصریح کرد: برای دریافت مجوز سازمان استاندارد در واردات خودرو، باید علاوه بر وجود شبکه خدمات پس از فروش مناسب خودروهای وارداتی استانداردهای 51 گانه را نیز پاس کنند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به ضوابط واردات خودرو بعید است خودروهای فاقد گواهی تائید سازمان استاندارد به کشور وارد شده باشد، گفت: تا زمانی که یک خودرو گواهی تائید نوع دریافت نکرده باشد، امکان ثبت سفارش برای واردات ندارد و امکان اظهار به گمرک نیز وجود نخواهد داشت.

 

سنجابی تأکید کرد: اگر خودرویی بدون پلاک به مشتریان تحویل داده شده، از نظر ما به روش منطقی و رسمی وارد کشور نشده است، زیرا تا زمانی که گواهی تائید نوع در سایت صادر نشود امکان انطباق خودروهای وارداتی با استانداردها وجود نخواهد داشت و این خودروها ترخیص نخواهند شد.

 

به گفته معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد، اگر خودرویی شماره‌گذاری نمی‌شود،  فاقد استاندارد است و یا از شبکه خدمات پس از فروش مناسب برخوردار نیست.

 

وی افزود: خودروهایی که به مشتریان تحویل داده می‌شود اما فاقد پلاک هستند دارای گواهی تائید نوع از سازمان استاندارد نیستند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان