ramazan
ramazan

مرگ جنجالی زنی با مصرف همزمان اسید مفنامیک و ال دی + هشدار

مرگ جنجالی زنی با مصرف همزمان اسید مفنامیک و ال دی + هشدار

مرگ جنجالی زنی با مصرف همزمان و تداخل دارویی اسید مفنامیک با ال دی در شبکه های مجازی این خبر را بیش از هر وقت دیگر پر رنگ تر کرد.

 

مسئله ای که هم آقایان و هم خانم ها باید به آن اهمیت بدهند در خصوص این خبر کذب یا واقعیت است ؟! با ما همراه باشید.

 

به گزارش سایت نازوب، دکترسیما صدرای، داروساز درباره صحت این خبر که این روزها در شبکه‌های مجازی منتشر و دست به دست می شود این گونه می‌گوید:

 

در شرایطی که برای موضوع کما یا مرگ بر اثر مصرف همزمان دو یا چند دارو یا تداخل دارویی مرجع دقیق و علمی وجود ندارد، نمی‌توان به راحتی و با تکیه بر گفته‌های نه چندان موثق درباره اینکه تداخل دارویی موجب مرگ این دختر جوان شده اظهار نظر کرد.

 

ممکن است هر روز درباره مرگ کسی شایعاتی به وجود آید و نمی‌توان چنین مطالبی را مبنای تصمیم گیری‌های پزشکی قرار داد.

 

این دارو ساز درباره به کما رفتن و مرگ زن جوان به دلیل تداخل دارویی مفنامیک اسید و قرص ال‌دی به خبرنگار سیب سبز می گوید:

 

درباره تداخل دارویی قرص ال‌دی و مفنامیک اسید البته اگر فرض کنیم این اتفاق وجود داشته باشد باید اطلاعات دقیق‌تری داشته باشیم.

 

در چنین شرایطی باید با بررسی سابقه بیماری‌های این خانم، حساسیت‌ها و داروهای احتمالی که وی مصرف می‌کرده، نظر قطعی را داد.

 

اما به طور کلی می‌توان با اطیمنان زیادی گفت که مصرف همزمان این دو دارو حالت کما را ایجاد نمی‌کند و در شرایط عادی تداخل دارویی چنین خطرناکی به دنبال ندارد.

 

 

مردم نباید بر اخباری که بدون منبع معتبر و دقیق در فضای مجازی منتشر می‌شوند حساب باز کنند و آنها را مبنای تصمیم گیری خود قرار دهند.

 

دکتر صدرای با اشاره به این مطلب درباره احتمال‌هایی که برای تداخل دارویی مفنامیک اسید و قرص ال‌دی می‌گوید:

 

در فهرست تداخل‌های دارویی مفنامیک اسید نامی از قرص ال دی دیده نمی‌شود، بنابراین با مراجعه به فهرست تداخل‌های دارویی هر کدام از این دو دارو یعنی مفنامیک اسید و ال دی می‌توان به این نتیجه رسید که این دو تداخل دارویی ویژه ای با هم ندارند.

 

دکتر سیما صدرای در ادامه صحبت‌هایش درباره احتمالات دیگر برای این پرونده به ناز وب می‌گوید: احتمال دارد این خانم به دلیل عفونت ویروسی یا مشکلات مغزی، کما و مرگ را تجربه کرده و اصل ماجرا ارتباطی به تداخل دارویی و مصرف همزمان این دو قرص نداشته باشد.

 

برترین ها

 

بلای وحشتناکی که این داروها بر سر شما می آورند

قرص LD برای زنان چه ضررهایی دارد

آیا از قرص برنج و خطرات آن آگاهی دارید؟!

قرص ایمی پرامین برای چه کودکانی تجویز می شود

عوارض وحشتناک قرص خواب


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان