ramazan
ramazan

علائم اعتیاد به شیشه

مجموعه : دانستنی ها
علائم اعتیاد به شیشه

علائم اعتیاد به شیشه

 

جمع آوری اطلاعاتی در خصوص نشانه و علائم فرد معتاد به شیشه. با آگاهی از این نشانه ها می توانید با توجه به روحیات فرد مقابل بدانید که آیا به موادمخدر شیشه اعتیاد دارد یا نه

 

نشانه های اعتیاد به شیشه به صورت تغییرات شیمیایی در فعالیت های مغز منجر به بروز اختلالات روانی و رفتارهای ناخوشایندی در فرد معتاد می شود که در ادامه به طور کامل برایتان شرح می دهیم.

 

 

ماده ی مخدر شیشه یکی از مواد محرک روان است و برخلاف داروهای مخدر که باعث احساس آرامش و رخوت کوتاه مدت می شود و اساس گرایش به آن نیز همین است، موجب افزایش انرژی، تحرک و حس لذت کاذب می شود.

 

به همین دلیل در مواقعی که فرد نیاز به تمرکز ذهنی بیشتر، انجام کارهای ظریف، افزایش احساس لذت، افزایش سطح هوشیاری و یا توان بدنی دارد ممکن است به مصرف شیشه روی آورد و همین احساس انرژی کاذب و یا افزایش هوشیاری و لذت، فرد را تشویق می کند که به مصرف شیشه ادامه دهد.

 

 

باید گفت استفاده مکرر از شیشه موجب بروز تغییراتی در فعالیت های شیمیایی مغز می شود و بسته به اینکه فرد مصرف کننده به چه میزان مستعد بروز اختلال روانی باشد آثار گوناگونی را در او ایجاد می کند؛

به این معنا که اگر فرد زمینه اختلال روانی داشته باشد حتی با یک بار مصرف شیشه دچار حالات روان پریشی خواهد شد علاوه بر آن تعدد دفعات مصرف و بالا رفتن مقدار مصرف نیز امکان بروز واکنش های ناخواسته و شدید روانی را افزایش می دهد.

 

 

نشانه های شناسایی فرد شیشه ای

واکنش های افرادی که به مصرف شیشه وابسته شده اند به صورت حالاتی از خشم، پرخاشگری، سوءظن، بدبینی، افسردگی، بی تدبیری، عدم آرامش و … بروز می کند، این امر رفتارهای غیرطبیعی را در افراد ایجاد می کند

و اطرافیان به سهولت می توانند این تغییرات رفتاری را تشخیص داده و احتمال دهند که فرد به مصرف شیشه روی آورده است.

 

 

البته مصرف شیشه آثار بد جسمانی هم به دنبال دارد که از آن جمله آثار ناخواسته گوارشی، ایجاد مشکلاتی در گردش خون، فساد دندان ها و … است؛

هرچند بغرنج ترین و حادترین مسئله در مصرف شیشه ایجاد همان علائم روان پریشی در افراد است که باعث جدا شدن فرد از واقعیت ها می شود.

 

 

نشانه های فرد شیشه ای

تغییر در رفتار فرد معتاد

سوءبرداشت فرد شیشه ای از رفتار دیگران

فرد شیشه ای از رفتار اطرافیان برداشت های نادرستی دارد و هر حرکتی برای او معنادار می شود. او از نگاه ها و یا گفته های عادی دو نفر برداشت نادرست دارد و همواره احساس می کند دیگران با حرف ها و یا نگاه هایشان او را متهم می کنند.

 

علاوه بر این فرد شیشه ای دچار توهماتی می شود که ممکن است تحت تأثیر آن بدون آنکه صدا، شی یا فرد خاصی در محیط باشد آن را احساس کند و بر درستی احساس و تصور خود نیز مصر است.

 

 

آلرژی و حساسیت فرد شیشه ای به دریچه کولر

فرد شیشه ای تصور می کند که افرادی همواره در تعقیبش هستند و رفتارهای او را تحت نظر دارند.

او نسبت به وسایل الکترونیک مانند تلویزیون، پریز برق، کامپیوتر و یا حتی دریچه کولر حساس است و فکر می کنند این وسایل برای ضبط رفتار و گفته های او در خانه قرار داده شده است، بنابراین گاه به سمت این وسایل حمله ور شده و آن ها را خرد می کند.

 

 

آنچه فرد شیشه ای به آن عمل می کند تنها یک تصور ذهنی نیست بلکه اعتقاد قلبی اوست و اگر کسی بخواهد او را از انجام اعمال نادرستش منصرف کند به شدت با وی برخورد خواهد کرد.

بنابراین مهم ترین علت درگیری روان پریشان شیشه با خانواده هایشان نیز به همین موضوع معطوف می شود.

 

 

در یک نمونه از معاینات روان پزشکی فردی شیشه ای به پزشکی قانونی ارجاع شده بود که فرزند چهار ساله اش را به شکل فجیعی به قتل رسانده بود.

در لحظه وقوع حادثه او فرزند خود را به شکل یک عروسک می دیده که باید با پیچ گوشتی حرکات او را تنظیم کند. متأسفانه بر اثر ضربات وارد شده، این کودک خردسال به بدترین شکل ممکن جانش را از دست داده بود.

 

برترین مطالب مرتبط

 

چهره جذاب این مانکن مشهور پس از اعتیاد به شیشه

نشانه های فیزیکی اعتیاد

داروهای گیاهی ترک شیشه

6 اشتباه رایج و مهم در مورد اعتیاد


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان