تعبیر خواب آب و شست و شو

مجموعه : تعبیر خواب
تعبیر خواب آب و شست و شو

تعبیر خواب آب و شست و شو

 

تعبیر و تفسیر آب در خواب ، شستن با آب، شست و شو در خواب

 

خوردن آب
ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی مقدار فراوانی آب پاک و گوارا خورده‌ای، تعبیرش این است که عمر تو طولانی می‌شود و زندگی و معیشت تو به خوبی می‌گذرد .

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی در خانۀ تو خم پر آبی وجود دارد و تو هم از آن می‌خوری، یـعـنـی مال و اموال بسیاری به دست می‌آوری و در راه خوب و نیک هزینه می‌کنی.

 

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی از پیاله آب می‌خوری، یـعـنـی با «کنیزکی» به طور شرعی آمیزش می‌کنی و از او صاحب فرزندی درستکار می‌شوی.

 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:

اگر ببینی از ظرف شیشه‌ای آب می‌خوری، یـعـنـی زن می‌گیری و مال و اموال بدست می‌آوری.

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی “مانند سگ” مشغول خوردن آب صاف از پیاله هستی، یـعـنـی به خوشی و خوشگذرانی می‌پردازی، ولی در اثر کارهایی که انجام می‌دهی دچار بلا و گرفتاری و فتنه می‌شوی، طوریکه مال و اموالی را که جمع نموده‌ای، اندک اندک بین مردم بذل و بخشش می‌کنی.

 

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی آب شور خورده‌ای یـعـنـی عمر تو کوتاه می‌شود و زندگی تو به خوبی نمی‌گذرد.

اگر ببینی آب حوض تیره و تلخ است، تعبیرش غم و اندوه می‌باشد.
اگر ببینی که آب گرم می‌خوری، یـعـنـی بیمار می‌شوی و رنج می‌کشی.

تعبیرهای مرتبط : تشنگی – خوردن آب چاه – خوردن آب جوی – خوردن آب رود – خوردن آب دریا

 

آب دادن یا سقائی

ابن سیرین می‌گوید:

تعبیر خواب سقا، مرد دیندار و باایمان می‌باشد.
اگر در خواب ببینی سقائی می‌کنی و به مردم آب می‌دهی، تعبیرش این است که به مردم خوبی و نیکی می‌کنی ، حضرت دانیال (ع) نیز می‌فرمایند: تعبیر آب دادن به مردم، دین و دیانت و انجام کارهای پسندیده است، ابراهیم کرمانی نیز می‌گوید:

 

اگر ببینی مجانی و رایگان به مردم آب می‌دهی، یـعـنـی در دنیا و آخرت به مردم خیر و نیکی می‌کنی و جاهای خراب و ویران را آباد خواهی کرد، جابر مغربی نیز می‌گوید:

 

اگر ببینی سقا هستی و بدون طمع سقائی می‌کنی، یـعـنـی مشغول امور آخرت می‌شوی، ولی اگر ببینی مشک تو پر از آب می‌باشد و به کسی نمی‌دهی، یـعـنـی مال و اموال جمع می‌کنی ولی از آن خیری نمی‌بینی.

 

تعبیر مرتبط : مشک آب
فرو رفتن در آب
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی با بدنی قوی و نیرومند در آب فرو رفته‌ای، یـعـنـی به شغل سختی مشغول می‌شوی (مثل ریاست) و حرف تو را در آن شغل قبول می‌کنند (مخصوصاً اگر مسئله‌ای در آن شغل بوجود بیاید). اگر ببینی با لباس و بدنی پوشیده وارد آب صاف و شفافی شده‌ای، تعبیرش قوت دین و ایمان و توکل بر خداوند متعال و همچنین استقامت در کارها می‌باشد .

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی که در آب افتاده‌ای، یـعـنـی دچار رنج و غم و اندوه می‌شوی. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی آب تو را فرو برده و دوباره بالا آورده است، یـعـنـی کار دنیوی که به دست آورده‌ای را کنار می‌گذاری و راه آخرت را انتخاب می‌کنی.

 

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای فرو رفتن در آب عبارتند از: 1- یقین 2- قوت 3- کار سخت و دشوار 4- دوستی و همنشینی 5- کار کردن برای رئیس شهر.

تعبیرهای مرتبط : غرق شدن – غواصی – شنا کردن – در جوی آب – رفتن در رود – در دریا

 

جاری شدن آب
جابر مغربی می‌گوید: اگر در خواب ببینی آب‌ها به موقع و به وقت زیاد شده‌اند، تعبیرش این است که در آن سال فراخی و نعمت و گستردگی خواهد بود، حضرت دانیال (ع) نیز می‌فرمایند: اگر در بیداری فصل بارندگی باشد و یا زمانی که مردم محتاج باران باشند در خواب خودت باران ببینی، تعبیرش بهتر است.

 

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی زمین آب‌های زیادی خورده (آب‌های زیادی وارد زمین شده است)، یـعـنـی مردم در آن سال در سلامتی و عافیت هستند، همانطور که در قرآن کریم آمده: وَقِیلَ یَا اَرْضُ ابْلَعِی مَاءكِ وَیَا سَمَاء اَقْلِعِی وَغِیضَ الْمَاء… _ فرمان الهی رسید که ای زمین آبت را (که بیرون داده‌ای) فرو ببر، و ای آسمان (تو نیز از باریدن) باز ایست، آب فرو رفت… (هود-44).
اگر ببینی که از سر مردم آب می‌ریزد، یـعـنـی در آن سال فراخی و نعمت و گستردگی خواهد بود، همانطور که در قرآن کریم آمده: اَنَّا صَبَبْنَا الْمَاء صَبًّا _ این ما بودیم که آب را به کیفیتی که انسان‌ها خبر ندارند از آسمان فرستادیم (عبس-25).

 

تعبیرهای مرتبط : باران – سیل
آبیاری
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر در خواب ببینی باغ و زمین کشت را با استفاده از “جوی آب” و رود آبیاری می‌کنی، تعبیرش بدست آوردن مال و اموال و رها شدن از غم و اندوه می‌باشد .

 

تعبیرهای مرتبط : کشاورزی و کشتزار – آبیاری باغ
سایر موارد
جابر مغربی می‌گوید: اگر در خواب ببینی آب‌ها به موقع و به وقت زیاد شده‌اند، تعبیرش این است که در آن سال فراخی و نعمت و گستردگی خواهد بود.

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی کسی آب پاک روی تو ریخته است، یـعـنـی از آن شخص به تو خیر و فائده می‌رسد،‌‌‌‌‌ ولی اگر آبش تیره بود تعبیرش برعکس حالت قبلی می‌باشد.

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی که به طور ناگهانی و بی‌خبر روی تو آب گرم ریخته‌اند، یـعـنـی بیمار می‌شوی یا دچار غم و اندوه شدیدی خواهی شد. (دفع بلا و گرفتاری)

 

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی روی آب دریا و رودخانه و… راه می‌روی، تعبیرش ایمان و اعتقادات پاک تو می‌باشد.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی که در خانه‌ تو آب تیره و کدر جمع شده، یـعـنـی در آن سال نعمت و فراوانی کم می‌شود.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی به خانه‌ای که در آن آب ریخته شده است وارد شده‌ای، یـعـنـی غمگین و آشفته می‌شوی.

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی به باغ آب می‌بری، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی یا «کنیزکی» به دست می‌آوری.
ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی از «آلت مردی» تو آب صافی بیرون آمده است، یـعـنـی صاحب فرزندی درستکار و پرهیزکار می‌شوی، ولی اگر تیره بود، یـعـنـی صاحب فرزندی نادرستکار و بدکردار می‌شوی. جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی از «فرج» تو آب صافی بیرون آمده است، یـعـنـی صاحب فرزند درستکار و پرهیزکار می‌شوی، ولی اگر ببینی آب تیره‌ای بیرون آمده است، یـعـنـی دارای فرزندی بدکردار خواهی شد.

 

 

***

 

شستن

اب‍راه‍ی‍م‌ ب‍ن‌ ع‍ب‍دال‍ل‍ه‌ ک‍رم‍ان‍ی گويد:

ديدن
شستن درخواب خود را در آب سرد بر چهار وجه بود. اول: توبه. دوم: عافيت. سوم: خلاص شدن از زندان. چهارم: ايمني از ترس، و شستن خود را با آب گرم، دليل است بر اندوه و بيماري و ديدن دست و روي شستن در خواب، بر هشت وجه بود، اول: حصول مراد. دوم: شفاي از بيماري. سوم: خلاص از زندان. چهارم: حج اسلام. پنجم: فرج از غم. ششم: دين پاك.
هفتم: ايمني از ترس. هشتم: روا شدن حاجات.

 

 

خالد بن علی بن محد العنبری گوید:

شستن
در خواب، نشانه توبه از گناهان یا برآورده شدن نیازها میباشد. شستن بدن با آب سرد در زمستان، نشانه غم و غصه است، اما اگر کسی در خواب ببیند که در فصل زمستان با آب گرم خود را میشوید، سود و منفعت به دست میآورد یا اینکه بیماریش شفا مییابد.

 

اگر کسی در خواب ببیند که برای پوشیدن احرام یا داخل شدن به مکه، خود را میشوید، نشانه دلخوشی او و رسیدن به دوستان و خویشاوندان یا پرداخت بدهیهایش میباشد.

اگر کسی در خواب دید که خودش را شست و لباسی تازه و نو به تن نمود، اگر بیمار باشد، شفا مییابد؛ اگر بدهکار باشد، بدهیهایش را میپردازد؛ اگر اسیر و دربند باشد، آزاد میشود؛ اگر غم و غصهای داشته باشد، برطرف میشود؛

و اگر حج نکرده باشد، خداوند او را ثروتمند میکند؛ اما اگر بعد از شستن بدن، لباس کهنهای به تن نمود، غم و غصهاش برطرف میشود؛ اما فقیر و مستند میگردد. شستن دستها با آب و صابون، نشانه برطرف شدن غم و ناراحتی است.

 

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

شستشوی خود : فردی نا لایق را ترک کردن خود را در آبی تمیز شستن : خوش یمن خود را در آب کثیف شستن: بیماری

 

آنلی بیتون می گوید:

1ـ اگر خواب ببينيد لباس مي شوييد ، علامت آن است كه با تلاش فراوان سرانجام
به ثروت دست مي يابيد . اگر لباسها بعد از شستشو كثيف به نظر برسند ،
نشانة آن است كه در كسب ثروت و لذت پيروز نخواهيد شد .

 

در سر زمین رویاها آمده:

شما شستشو ميكنيد : به يك ناشناس خدمتي خواهيد كرد.

با آب تميز مي شوئيد : خواهيد فهميد كه چگونه از لذتهاي زندگي بايد استفاده
كنيد .

 

دستهايتان را با آب گرم مي شوئيد : موفقيت دستهايتان را با آب سرد مي شوئيد : فراواني و
لذت مواد غذائي مي شوئيد : يك زندگي خوش در انتظار شماست

 

رخت مي شوئيد : مشكلات در انتظارشماست .

ظرف مي شوئيد : دوستان به ملاقات شما مي آيند.

مو يا ريش خود را مي شوئيد : غم بدنتان را مي شوئيد : از رفتار خلاف اخلاق دوري كنيد .

 

ديدن شستن سر و تن در خواب به آب جوي يا به آب حوض يا به آب دريا، دليل است بر نجات از غم و خلاص از اندوه. اگر اين خواب محبوس بيند، دليل كه خلاص گردد. اگر وام دار بيند، وامش گذارده گردد، اگر بيمار بيند، شفا يابد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان