ramazan
ramazan

طرز تهیه سوپ شیر و اسرار بر خوشمزه تر شدن با خامه !

طرز تهیه سوپ شیر و اسرار بر خوشمزه تر شدن با خامه !

طرز تهیه سوپ شیر و اسرار بر خوشمزه تر شدن با خامه!

 

سوپ یکی از خوشمزه ترین و متنوع ترین دسرهای مصرفی است که در این بخش به دستور تهیه سوپ شیر با خامه می پردازیم.

سوپ شیر یا همون سوپ سفید یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین سوپ هاست و میشه گفت این سوپ همانند سوپ جو, پیش غذای شیک و مجلسی برای مهمونی های خاص است. به گزارش نازوب، سوپ شیر به قدری مقوی است که شما می توانید به عنوان غذای اصلی برای خانواده خود درست کنید و از طعم بی نظیر و خوشمزه آن لذت ببرید. سوپ سفید با دستورهای متفاوتی درست می شود و دستوری که ما برای شما آماده کرده ایم از همه م دل ها خوشمزه تر است. در ادامه

 

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه و مجلسی را به همراه مواد لازم برای ۴ نفر مشاهده می کنید.

 

طرز تهیه سوپ شیر و اسرار بر خوشمزه تر شدن با خامه !

 

مراحل تهیه سوپ شیر

ابتدا جو را پاک کنید و چند ساعت در آب خیس کنید بعد آبکش کرده و به همراه یک لیتر آب جوش روی شعله ملایم به مدت ۲۰ دقیق قرار دهید تا جو بشکفه و نرم شود توجه کنید جو پرک را زیاد نپزید چون در سوپ له می‌‌شود. سپس هویج رنده شده و آب مرغ را اضافه کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا هویج ها هم کمی بپزند و نرم شوند.

حالا باید سس را درست کنیم برای این کار در یک قابلمه کره را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود و وقتی کره شفاف شد آرد را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس شیر را کم کم اضافه کنید و به صورت مرتب هم بزنید تا سس غلیظ تر شود.

 

طرز تهیه سوپ شیر و اسرار بر خوشمزه تر شدن با خامه !

 

 

حالا گوشت مرغ را به همراه یک پیاز و کمی آب روی حرارت قرار بدهید تا بپزد و بعد از اینکه گوشت مرغ پخت با دست به صورت ریش ریش خرد کنید و به همراه سس که آماده کردیم به سوپ اضافه کنید اگر دیدید غلظت سوپ زیاد است می توانید مقداری آب جوش اضافه کنید و بعد کمی هم نمک و فلفل اضافه کنید و امتحان کنید که نمک و فلفل به اندازه باشند. پس از آن خامه را اضافه کنید و خوب هم بزنید و منتظر بمانید تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و به غلظت مطلوب برسد.

بعد از اینکه سوپ شیر به آرامی پخت و به اصلاح جا افتاد یکی دو دقیقه قبل از سرو جعفری که به صورت ساطوری خرد کرده اید را اضافه کنید تا رنگ جعفری سبز بماند و عوض نشود.

 

مطالب مرتبط و پیشنهادی

سوپ خوشمزه برای سوزاندن چربی ها

سوپ شوید با آب مرغ

طرز تهیه سوپ میگو سوپ بوشهری

دستور تهیه سوپ تره فرنگی عالی و مجلسی

طرز تهیه سوپ قارچ جو پرک

آشپزی سوپ سبزیجات با پنیر چدار

طرز تهیه سوپ پیاز ویژه سرماخوردگی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان