تعبیر خواب تعقیب کردن و تعقیب شدن | فرار و گریز

مجموعه : تعبیر خواب
تعبیر خواب تعقیب کردن و تعقیب شدن | فرار و گریز

تعبیر خواب تعقیب کردن و تعقیب شدن | فرار و گریز

 

خواب و رویا یکی از موضوع هایی است که هر فرد پس از بیدار شدن به سراع تعبیر رویاهای شیرین یا تلخ در خواب می رود و جالب این که با تحقیق و مطالعات معبران و خواب گویان هر چه در خواب و رویا می بینید می توانید در سایت نازوب تعبیر آن را بدانید. با ما همراه باشید. 

 

معنی دیدن تعقیب شدن در خواب چیست؟
ستاره | سرویس سرگرمی – تعقیب کردن در رویا در اصل فرار کردن از موضوع یا تهدیدی است که در ضمیر ناخودآگاه فرد رویابین است. این گونه خواب‌ها معمولا به صورت تعقیب شدن توسط کسی (فرار کردن از شخصی)، تعقیب شدن توسط سایه‌ای یا حیوان و یا خود بیننده خواب در حال تعقیب کردن، دیده می‌شوند.

براساس نوشته تونی کریسپ در کتاب فرهنگ تفسیر رویا مفهومی تعقیب کردن یا تعقیب شدن در خواب به صورت زیر است:

تعقییب: ما به معنای واقعی به دنبال چیزی هستیم که با افکار، احساسات، اعمال و بی عملی خود خلق کرده‌ایم. آنچه از آن پرهیز می‌کنیم (و در تعقیب ماست) از قبیل امیال جسمانی، احساس مسئولیت، بیان چیزی که در هنگام حضور در جمع واقعا در دل داریم، ترس از مرگ، احساس شکست، گناه، رنج عاطفی یا درد فقدان کسی.

اما این تصویر می تواند خلاقیت، عشق، شور زندگی، ژرف ترین خرد و وحدت باشد. ما هرگز توان فرار از خویشتن را نداریم، بنابراین این احساسات تا زمانی که با آن‌ها مواجه شویم به تعقیب ما ادامه می‌دهند.

 

اگر حیوانی رویابین را تعقیب می‌کرد: شور و شوق فرد، خشم، احساسات طبیعی.
اگر چیزی یا موجودی سایه وار رویابین را تعقیب می‌کرد: معمولا به تجارب گذشته و آسیب‌های حاصل از ضربه‌های روحی اشاره دارد؛ آسیبی از دوران کودکی.
اگر فردی از جنس مخالف رویابین را تعقیب می‌کرد: ترس از عشق یا رابطه؛ فرد از لحاظ روانی هنوز درگیر همان اضطاب‌های رابطه با جنس مخالف است.
تعقیب کردن: آنچه در زندگی به دنبالش هستید، چیزی یا کسی که خواهانش هستید، پرخاشگری.

در تفاسیر دیگری که برای تحلیل رویای تعقیب شدن بیان شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تعبیر خواب تعقیب شدن توسط کسی

خواب دیدن اینکه شما تعقیب می شوید بیانگر این است که شما از برخی موضوعات در بیداری تان دوری کرده، خودداری می کنید. عملکردی که در خوابتان دارید مثالی ازین است که چگونه به فشار پاسخ می دهید و با ترس ها و استرس یا موقعیت های مختلف کنار می آیید. به جای رویارویی با موقعیت، شما تمایل دارید که فرار کنید و از موضوعاتی که در موردشان راحت نیستید، دوری کرده، خودداری کنید.

 

اگر در خواب دیدید مورد تعقیب قرار گرفته اید، شاید ذهن ناخودآگاهتان به این وسیله می خواهد احساس قربانی بودن در بیداری را بیان کند. مثلاً ممکن است شما درگیر رابطه ای باشید که احساس می کنید در آن هیچ قدرتی ندارید، یا فکر می کنید جامعه بر علیه شما قد علم کرده است. بچه هایی که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند معمولاً خواب می بینند که کسی آن ها را تعقیب می کند. این خواب بازتابی است از احساس ناتوانی و ضعف که در بیداری تجربه می شود.

 

 

اگر کسی شما را در خواب دنبال می کند، ممکن است به بسته بودن تفکر شما اشاره داشته باشد. شما از اینکه یک نقطه نظر خاص یا ایده ی خاص را تصدیق کنید خودداری می کنید و حتی نمی خواهید به هیچ کدام از نظر هایی که با شما متفاوت است گوش دهید

راه دیگر برای تحلیل این رویا که دنبال می شوید، این است که چگونه تعقیب کننده یا کسی که حمله می کند، می تواند جنبه ای از خودتان باشد. شاید شما احساس خاص یا ویژگی های خاص خودتان را سرکوب کرده یا رد می کنید. خشم، حسادت، ترس و حتی عشق می تواند یک شکل تهدید آمیز در رویای شما باشد. و شما می توانید این احساسات را به صورت فردی ناشناس که دنبالتان می کند نمایش دهید.

 

 

فرار کردن از دست کسی که در خواب به شما حمله می کند ممکن است به سادگی نمایانگر ترس شما از مورد حمله واقع شدن باشد. این رویا، میان زنان نسبت به مردان رایج تر است، کسی که از نظر فیزیکی نسبت به محیط اطرافش،آسیب پذیر تر است. کاری که باید انجام دهید، این است که اخبار را روشن کرده و داستان هایی در مورد خشونت و تجاوز جنسی بشنوید.

اگر در خواب ببینید که کسی یا چیزی شما را تعقیب می کند، معنایش این است که شاید نیاز دارید از مسئله ای در زندگی واقعی فرار کنید. مثلاً یک مسئولیت خیلی بزرگ، یک بدهی بسیار کلان یا مراقبت از فردی بیمار. کسی که خواب تعقیب شدن می بیند شاید می خواهد از یک موضوع حساس در زندگی طفره برود، یا این که نیاز دارد از خود دفاع کند، یا احساس نارضایتی دارد.

 

تعبیر خواب حرف (گ) از معبران مشهور

تعبیر خواب حرف ف


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان