بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

مجموعه : تغذیه مناسب
بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

تغذیه و خوراکی نیز همانند پوشاک، میکاپ و آرایش نیز فصل مناسب خودش را می طلبد! این که در هوای سرد چه غذا و خوراکی هایی بیشتر می چسبد و سرمای زمستان را کمتر احساس کنیم خود نیاز به کسب آگاهی دارد هم چنین

عکس آن در هوای گرم چه خوراکی ها و غذاهایی باید مصرف کنیم تا دچار عطش و تعریق تابستانی نشویم. در این بخش برترین غذاها، نوشیدنی و تنقلاب ویژه هوای سرد را قرار داده ایم. وبسایت نازوب، زیبا و گرمترین لحظات زمستانی را برای شما و خانواده تان آرزو دارد.

 

Nutrition and food as well as clothing, makeup and makeup also require its own season! How to eat more food in cold weather and feel less cold in winter requires awareness.

What kind of food and food should be consumed in hot weather? Let’s not thirst for summer. In this section, we put the finest foods, drinks, and cool weather specialties. The funny website wishes you the beautiful and warmest winter moments for you and your family.

 

 

معرفی غذاهای مفید برای هوای سرد

غذاهای سالم و مفیدی که سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان هستند. این غذاها باعث تقویت سیستم‌ایمنی شما می‌شوند و شما را در برابر هوای سرد محفوظ می‌کنند.

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

 

جو دوسر

آغاز فصل سرد بهترین زمانی است که به سراغ جو دوسر بروید. جو دوسر یکی از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد و یکی از غلات کامل است.

بنابراین با یک کاسه از این غذا هم گرسنگی‌تان برطرف می‌شود، هم فیبر زیادی به بدن خود وارد می‌کنید. علاوه بر این جو دوسر یکی از منابع خوب پروتئین گیاهی هم هست. خواص جو دوسر تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

کلم بروکسل

خوردن این کلم‌های کوچک به شما کمک می‌کند در زمستان کمتر سرما بخورید. کلم بروکسل یکی از منابع سرشار از فیبر و نیز یکی از منابع خوب ویتامین C است و مواد مغذی ضدسرطان دارد. این نوع کلم حاوی 74/8 میلی‌گرم ویتامین C در هر فنجان است که مقدار زیادی است.

این مقدار کاملا باعث پیشگیری از سرماخوردگی نمی‌شود، ولی تحقیقات نشان داده‌اند ویتامین C مدت‌ زمان بروز علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

آش لوبیا و فلفل

آش لوبیا و فلفل، یکی دیگر از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد است. فلفلی که در این آش می‌ریزید، حاوی کپسایسین است. این مواد همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و اجازه نمی‌دهند چربی در بدن جمع شود. می‌توانید هر نوع لوبیایی را در این آش بریزید.

کلا لوبیا یکی از خوراکی‌های سرشار از پروتئین است و می‌تواند در عضله سازی به شما کمک کند. رب گوجه‌فرنگی هم سرشار از لیکوپن است و پیاز آنتی‌اکسیدان‌های خاصی را به بدن شما می‌دهد.

گردو

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

 

گردو را می‌توانید هر زمانی از سال بخورید. ولی در زمستان برای میان‌ وعده عالی است. خواص گردو زیادند. گردو سرشار از اسید آلفا لینولنیک(ALA) است. این چربی امگا ۳ می‌تواند سلامتی قلب شما را بهبود بخشد. در مجله‌ دانشکده‌ تغذیه‌ی آمریکا تحقیقی در این مورد منتشر شد.

نتیجه‌ تحقیق نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی خود گردو، روغن گردو و روغن کتان استفتده می‌کنند، کمتر درمعرض فشار خون و کاهش جریان خون در رگ‌ها هستند.

 

چای زنجبیل

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

 

خواص زنجبیل برای سلامتی و زیبایی بسیار است. رابطه زنجبیل و لاغری هم برای بسیاری از ما شناخته‌شده است. اگر می‌خواهید یک فنجان چای بخورید، حتما آن را با زنجبیل دم کنید.

زنجبیل سوخت‌وساز و جریان خون را افزایش می‌دهد. اضافه کردن زنجبیل به چای می‌تواند درد شما را کمتر کند، مثلا گرفتگی عضلات و دردهایی که بعد از ورزش سخت احساس می‌کنید.

 

شکلات داغ

 

اضافه کردن شکلات تلخ به رژیم غذایی برای سلامتی شما هم خیلی مفید است. خواص شکلات تلخ بسیار زیادند. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است.

فلاونوئیدها نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. رادیکال‌های آزاد خیلی اوقات به سرطان و بیماری‌های قلبی‌وعروقی منجر می‌شوند.تحقیقی در این مورد در مجله‌ تحقیقات ایمنی‌شناسی منتشر شده است.

 

سیب

سیب پخته‌شده یک میان‌وعده‌ عالی برای پاییز است. این میوه سرشار از فیبر محلول و غیرمحلول است. یکی از این فیبرها فرایند هضم را کاهش می‌دهد و دیگری کمک می‌کند تا غذا راحت‌تر از سیستم گوارشی عبور کند. سیب کمک می‌کند کمتر گرسنه‌ شوید و شکم‌تان راحت‌تر کار کند.

 

کدو خورشتی

کدو خورشتی کمی کلسیم و ویتامین C و مقدار زیادی پتاسیم دارد. کدو خورشتی ویتامین A زیادی دارد و فیبر موجود در آن از گرسنگی جلوگیری می‌کند. یک فنجان کدو خورشتی کبابی ۴۵۷ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می‌کند. این میزان کدو خورشتی ۷ گرم فیبر و فقط ۸۲ کالری دارد.

 

****

مناسب با همین مطلب نیز بهترین وعده های غذایی، تنقلات و نوشیدنی های فصل گرما را به شما معرفی می کنیم

 

ماست و خیار

ماست و خیار گزینه مناسبی است که می تواند جایگزین وعده غذایی کرد: به ماست و خیار می توان انواع سبزی های معطر، گردو، کشمش اضافه کرد و به همراه نان های سنتی استفاده کرد.

 

نان و پنیر و هندوانه

وی با اشاره به نان، پنیر و هندوانه به عنوان یک وعده غذایی: این وعده غذایی مناسب افرادی است که طبیعت گرم دارند.

 

نان و پنیر و خیار و گوجه

نان و پنیر و خیار و گوجه از مناسب ترین وعده های غذایی است که در فصل گرم سال بسیاری از افراد از خوردن آن لذت می برند. وی ادامه داد:

البته اگر مقداری پیازچه کنار گوجه و خیار بگذارید مناسب تر خواهد بود و افزودن نعناع خشک نیز خاصیت تغذیه ای آن را افزایش می دهد.

 

چای سبز

نوشیدن چای سبز با طعم میوه های تابستانی و به صورت خنک بهترین گزینه در فصل گرما است.

 

خوردن انواع سبزی درتابستان

با بیان اینکه انواع سبزی، صیفی و میوه در فصل تابستان به وفور یافت می شود:

انواع میوه ها و سبزی ها را می توان به صورت تازه یا به شکل سالاد سرد به جای وعده غذایی روزانه میل کرد. وی اضافه کرد: مصرف ماست و خیار به همراه غذا سبب خنکی می شود.

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

در فصل گرما به دلیل گرمای هوا، تعریق بدن بیشتر انجام می شود و ضرورت نیاز بدن به آب و نوشیدنی بیشتر احساس می شود. وی ادامه داد:در اثر تعریق نه تنها آب بدن بلکه املاح با ارزش بدن نیز از دست می رود که باید با تغذیه مناسب جبران شوند.

 

نوشیدنی های خنک کننده

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه به نوشیدنی های خنک کننده اشاره کرد و توصیه کرد که در فصل گرما شربت آب لیمو، خاکشیر، سکنجبین، عرق کاسنی، همچنین شیر کم چرب، دوغ و سایر آب میوه های طبیعی را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

 

برای حفظ ذخایر آب بدن بهتر است آب را همراه مواد فیبری نگه دارنده مصرف شود تا به تدریج وارد دستگاه گوارش شده و سریع دفع نشود.

مثلاً مصرف هویج، هندوانه، طالبی، خربزه، هلو یا خاکشیر می تواند بسیار مفید باشد ضمن اینکه از یبوست نیز جلوگیری می شود.

نوشیدنی های خیلی سرد باعث انقباض معده می شوند و دستگاه گوارش را دچار فلج موقت می کند.

 

 

خربزه و هندوانه بخورید

وی با بیان اینکه خربزه و هندوانه به عنوان خنک ترین میوه های فصل برای گذراندن ماه های گرم و داغ تابستان به شمار می روند:

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

 

مقدار انرژی موجود در خریزه و هندوانه کم است اما حجم زیاد آب موجود در خربزه و هندوانه می تواند به جبران آب از دست رفته بدن به ویژه در فصل تابستان کمک کند.

 

دو میوه سبب بهبود عملکرد کلیه می شوند؛ به عنوان مثال هندوانه به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی آب (حدود ۹۲ درصد) خاصیت ضدعفونی کننده دارد و سموم موجود در بدن را دفع می کند.

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

 

خربزه به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می کند، همچنین آرام بخش بوده و مصرف آنها به کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند مفید است. کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی انستیتو تغذیه اضافه کرد: این دو میوه سرشار از ویتامین ها و فیبر هستند که به آنها خاصیت ملین بودن می بخشد.

 

انگور

 

انگور نیز مانند خربزه و هندوانه خون را تصفیه کرده و باعث شادابی و نشاط می شود. مصرف انگور به افرادی که از کم خونی و خستگی رنج می برند، توصیه شده است این میوه از بروز یبوست نیز جلوگیری می کند.

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

 

انگور به دلیل مقادیر بالای شکر طبیعی منبع خوبی برای تأمین انرژی است، خوردن انگور با دانه می تواند گام مؤثری در مبارزه با پیری باشد. به علاوه مصریان باستان از انگور در درمان آسم استفاده می کردند.

 

گیلاس

وی اضافه کرد:گیلاس ملین و دارای ویتامین C است.

 

انجیر

 

 انجیر میوه ای پر انرژی و ملین است. این میوه از بروز کم خونی جلوگیری می کند و دارای ترکیباتی است که می تواند از تولید سلول های سرطانی جلوگیری کنند.

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

هلو

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

 

هلو دارای آهن، و ویتامین بوده و پوست را پاکسازی می کند به همین دلیل از هلو در ساخت بسیاری از کرم های آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این میوه ملین بوده و چون بسیار کم کالری است، در بسیاری از رژیم های کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

زردآلو

 

زرد آلو دارای مقادیر زیادی ویتامین و برای تقویت بینایی، داشتن پوست و موی سالم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر است.زردآلو کم کالری بوده و یک میان وعده مناسب در بین وعده های اصلی غذا است.

برگ زردآلوی خشک دارای مقادیر زیادی فیبر بوده که می تواند در درمان یبوست، فشار بالا و کم خونی استفاده شود.

 برگ زرد آلو همچنین به دفع نمک و آب زاید موجود در بدن کمک می کند و چون سرشار از آهن است، مصرف آن به زنان و افرادی که از کم خونی رنج می برند، توصیه شده است.

 

بهترین غذاها و تنقلات در هوای سرد

Best cold and cold snacks

نوشیدنی های گرم در هوای سرد

بهترین لیست غذایی برای سرماخوردگی

بهترین ومفیدترین میوه پاییزی چیست

بخور و مزیت های آن چیست


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان