ramazan
ramazan

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

مزدک میرزایی و بمب خبری هفته در اقدامی که انجام داد. مردک میرزایی با لقب پاک ترین سلبریتی صدا و سیما و برترین گزارشگر فوتبال ایران و حدف صدای او از رسانه ها جنجال خبری هفته را رقم زد.

Getting familiar with the TOEFL and IELTS / 0-100 English language proofs and the weekly news bomb in the course of what they did.

The Mirzaee man with the title of the most purely voluminous voice and television, and the best reporter of Iran’s football, and his speeches from the media, sparked a weekly controversy

در ادامه نگاهی داریم به بیوگرافی وی، علت مهاجرت و حواشی داغ آن. از انتخاب شما سپاسگزاریم.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

مزدک میرزایی کیست؟

مزدک میرزایی 26 شهریورماه 1349 در تهران متولد شد، او گزارشگر فوتبال و مجری تلویزیون میباشد. میرزایی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع چوب اسـت ، او درسال 1384 موفق شد جایزه بهترین گزارشگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دریافت نماید.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

مدرسه فوتبال و آموزش فوتبال از شغل دوم او یاد می‌شود، دوره مربیگری C و D را پشت سر گذاشته و با توجه بـه کلاس هایي کـه در کرج برگزار شد، مدرک آنرا هم دریافت کرده اسـت، او دراین مدرسه فوتبال علاوه بر شاگردان زیادی کـه دارد، فرزندان علی کریمی نیز زیر نظر او دراین آموزشگاه بـه تعلیم پایه اي فوتبال می‌پردازند.

همسران مزدک میرزایی و ازدواج چند سال پیش مزدک میرزایی خبر ازدواجش را با دختری که عاشقانه دوستش داشت اعلام کرد. این زوج فرزندی ندارند.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

اولین گزارش مزدک میرزایی

مسابقه میان تیم هاي نانت و موناکو اولین بازی فوتبال بود کـه او موفق شد بـه مدت ده دقیقه درکنار جواد خیابانی قسمت هایي ازآن را گزارش کند و پس ازآن کم کم بـه گروه گزارشگران فوتبال شبکه سه تلویزیون پیوست.

خاطره انگیزترین گزارش مزدک میرزایی

بـه گفته خود مزدک بازی Soccer فوتبال میان تیم هاي ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ریوی برزیل، کـه با گل قوچان نژاد باعث صعود ایران بـه جام جهانی شد، خاطره انگیزترین گزارش وی بوده اسـت.

حاشیه های مزدک میرزایی

وی هم چنین در طول اجرا دوازده ساله برنامه نود در دو قسمت از برنامه در نبود عادل فردوسی پور عهده دار اجرا این برنامه پر طرفدار شد.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

عکس مزدک میرزایی و همسرش

از دیگر حواشی مزدک در طول حضور در اجرا می‌توان بـه حواشی اشاره کرد کـه محمد مایلی کهن برایش ایجاد می کرد کـه منجر بـه دفاع عادل فردوسی پور از وی در مقابل مایلی کهن در برنامه نود گردید. هم چنین پرویز مظلومی مربی وقت استقلال درسال 89 مزدک رابه طرفداری از تیم پرسپولیس در طول پخش بازی هاي این تیم متهم کرد.

چطور شد کـه طرفدار ایتالیا شدي؟

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

مـن از کودکی بازی هاي این تیم را دنبال میکردم. یکی دو بار اول کـه بازی هایشان را دیدم احساس کردم کـه از این تیم خوشم می‌آید. سال 82 هم کـه قهرمان شدند و مـن احساس می‌کردم این تیم ممکن اسـت خیلی قوی نباشد، اما چیزی دارد کـه باعث میشود ازآن خوشم بیاید.

چـه تیم هایي رو دوست نداری و از شکستشان حتی خوشحال هم می شوي؟

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

کشور آلمان تیمی بوده کـه همیشه مورد کينه مـن بوده اسـت. مخصوصا کـه همیشه حریف ایتالیا هم بوده. اما از این کشور آلمان اصلا بدم نمی‌آید و نمی‌دانم باید چـه کار کنم. انها دیگر مثل قبل ماشینی بازی نمیکنند و فوتبال زیبایی ارایه میدهند.

از گزارش هاي مزدک میرزایی رضایت داری و بـه خودت نمره قبولی میدهی؟

تا اندازه زیادی رضایت دارم و احساس میکنم بـه بهترین سطح رسیده ام. بعد از اتمام هر بازی سعی می‌کنم فیلم گزارش هاي خودم را تماشا کنم کـه البته اینکار درسال هاي گذشته باوجود سایت هاي متعدد بسیار راحت تر شده اسـت.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

البته کار گزارشگری درسال هاي اخیر بسیار سخت تر شده زیرا دیگر مردم نیز بـه خوبی از همه ی Information اطلاعات آگاهی دارند و مـا باید سراغ منابعی برویم کـه افراد کمتری بـه دنبال آن میروند. نباید اطلاعات خودمان را از سایت هاي مرسوم بـه دست بیاوریم تا مانند بازی هاي یورو اتفاقات بدی رخ ندهد.

نسل جدید گزارشگران فوتبال را چطور می بیني؟

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

افرادی کـه آهسته آهسته بـه گزارشگران فوتبال اضافه می‌شوند انگیزه زیادی دارند. این موضوع را تحسین میکنم. امیدوارم پیشرفت کنند و می‌دانم کـه همانطور کـه مـا جای افراد پیش از خودرا گرفتیم، این افراد نیز جای مـا را خواهند گرفت.

ماجرای مهاجرت مزدک میرزایی

مزدک میرزایی، گزارشگر باسابقه ورزشی کـه در امر تهیه کنندگی نیز فعالیت میکرد بعد از قبول پیشنهاد حضور و همکاری در یکی از شبکه‌هاي پارسی زبان از ایران کوچ کرد و برای همیشه ایران را ترک کرد. مزدک میرزایی کـه از چندی پیش با اختلافاتی در صدا و سیما مواجه شده بودو فعالیتی در گزارش‌ها و برنامه‌هاي ورزشی نداشت، در اقدامی عجیب این پیشنهاد را پذیرفت تا بعد از سالها وادار بـه ترک ایران شود.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

آخرین کار مزدک جهان فوتبال در شبکه آپارات بود. تعداد زیادی از مخاطبان فوتبال در ایران مزدک میرزایی را پس از عادل فردوسی پور از بهترین گزارشگران تلویزیونی می دانند. حالا تلویزیونی ایران هم وی را از دست داده اسـت و هم عادل فردوسی پور را. خبر ترک ایران توسط مزدک میرزایی، واکنش‌هاي زیادی در شبکه‌هاي اجتماعی داشت.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

تعداد زیادی از کاربران و فعالان فضای مجازی از این موضوع ابراز تعجب کردند. پرتو جغتایی خبرنگار ورزشی در اینبار نوشت: “همه ی منتظر رفتن عادل فردوسى پور بودن، اما مزدک میرزایى مهاجرت کرد رفت! ” تعداد زیادی از کاربران بـه اختلافات این مجری سرشناس با صداوسیما اشاره کردند و آنرا عامل خروج او از ایران دانستند.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

هدیه خطیبی Reporter خبرنگار روزنامه گل دراین باره نوشته اسـت: «مزدک میرزایی بعد از این کـه ماه‌ها در صدا و سیما بدون آنتن و برنامه مانده بود بـه شبکه اینترنشنال رفت! او در چند وقت اخیر با مدیران سازمان بـه مشکل جدی خورده بود کـه نمونه اش با مدیر شبکه مستند سر مستندی درباره تیم ملی بود! آخرین کار مزدک هم جهان فوتبال در شبکه آپارات بود.»

آیا مزدک میرزایی به ایران اینترنشنال پیوست؟

پیام‌هاي همدلانه زیادی برای مزدک میرزایی نوشته شده اسـت. کاربری معتقد اسـت: «اگر خبر مهاجرت مزدک میرزایی صحت داشته باشه باید بـه آینده‌نگریش و تصمیم درستش آفرین گفت. مزدک میرزایی قطعا جای عادل رو نمی گرفت بر فرض محالم کـه بـه عادل میرسید مگه صدا و سیما برا عادل چیکار کرد جز تحریم و تعطیلی برنامش کـه میخواست برا مزدک بکنه؟»

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

عده‌اي معتقدند خروج مزدک میرزایی نتیجه مدیریت علی فروغی رییس شبکه سوم سیماست. در رهمین راستا خواستار کنارگذاشتن او هستند. کاربری نوشته اسـت: “آقای علی عسگری نتیجه مدیریت فروغی رو دیدی؟ بالاخره فشار از یه جا بیرون زد دیگه خودتون میدونید و صداوسیما و مدیر ژن خوبتون. “

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

توئیت‌هاي افراد نزدیک بـه مزدک میرزایی در رسانه‌ ها و جلد چند روزنامه ورزشی نزدیک بـه او، نشان میدهد این مجری و همسرش احتمالا بـه لندن رسیدند تا او در شبکه ایران اینترنشنال برنامه ورزشی بسازد، بـه این امید کـه جای ۹۰ را بگیرند! بـه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تلاش‌هاي صدا و سیما برای تکذیب خبر پیوستن مزدک میرزایی بـه شبکه ماهواره‌اي نتیجه نداد.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

«مزدک میرزایی شباهت زیادی بـه نیکلاس کیج دارد»

درحالی کـه مزدک میرزایی بـه دوستان نزدیکش گفته بود برای سفر تفریحی با همسرش بـه ترکیه رفته، اما انگار اوتصمیمش برای رفتن از ایران را گرفته و بعد از مهدی رستم پور، دمین مجری سرشناس ورزشی سیما شده کـه سر از شبکه‌هاي پارسی زبان در می‌آورد. البته انیر خسروجردی گزارشگر ورزشی اخبار هم همین مسیر را در پیش گرفت، اما موفقیتی بدست نیاورد.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

او البته بطور قانونی از کشور خارج شده و دوستانش میگویند قرار نبوده خبر منتشر شود. مزدک کـه هم نسل و دوست صمیمی عادل فردوسی پور، رضا جاودانی و از همه ی بیشتر پیمان یوسفی اسـت، تا سال قبل برنامه فوتبال برتر را اجرا می کرد و آن برنامه هم سپرده شد بـه میثاقی. مزدک کـه از گزارشگران خوب سیما بود، این قدر کم بـه بازی گرفته میشد کـه کارش شده بود ساخت مستند‌هاي ورزشی.

 

بررسی شخصیت برترین گزارشگر فوتبال ایران و لقب پاک ترین سلبریتی صدا و سیما!

مدیر سابق شبکه مستند: مزدک از پاک‌ترین سلبریتی‌های تلویزیون بود
در حالیکه این روزها مهاجرت مزدک میرزایی، مجری و گزارشگر برنامه های فوتبالی تلویزیون به یکی از جنجالی ترین اخبار رسانه ها و فضای مجازی بدل شده، هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر تایید یا رد این خبر منتشر نشده است.

از سویی دیگر، گزارشگری تنها رزومه مزدک میرزایی نبوده و او ضمن ساخت مستندهایی در زمینه حوزه تخصصی خود یعنی ورزش، به استناد اخبار و سایت رسمی شبکه مستند سیما، مصوبه ای مبنی بر تولید یک مجموعه مستند در مقام تهیه کننده و با موضوع تاریخچه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد. تولید این مستند با عنوان تاریخ نگاری سرخابی و در ۲۶ قسمت ۲۸ دقیقه ای تصویب شده بود که براساس شنیده ها تولید آن هم آغاز شده بود.

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

مزدک میرزایی از پاک ترین سلبریتی های تلویزیون بود

امیرتاجیک، مدیر سابق شبکه مستند، در مورد فعالیت مزدک میرزایی در این شبکه گفت: «پیش از هر چیزی من باید بر این نکته صحه بگذارم که آقای میرزایی یکی از سالم ترین مجریان تلویزیون بود که هم اخلاق مدار بود و هم معتقد. بنابراین باید به ویژگی های شخصیتی و پیشینه افراد، پیش از زیر سوال بردن اشتباهی که داشتند، توجه داشت.»

او ادامه داد: «من از قبل از حضورم در شبکه مستند هم به ایشان علاقه داشتم و بعد از آن هم حتی برای رونمایی از برخی مستند های ورزشی او را برای اجرای برنامه دعوت می کردم که بدون هیچ چشم داشتی می پذیرفت و این کار را به عهده می گرفت. به عنوان مثال در سال ۱۳۹۴ مجموعه ای به نام «راه ناتمام» اثر علی محمد قاسمی رونمایی شد که به ورزشکاران ملی پوشی پرداخته بود که مدالهای جهانی هم کسب کرده بودند اما برای گذران زندگی به دست فروشی اقدام می کردند. همانطور که گفتم به دعوت من اجرای مراسم رونمایی از این اثر را آقای میرزایی به عهده داشت.»

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

تاجیک در ادامه صحبت‌های خود گفت: «آقای میرزایی علاوه بر اجرا و گزارش رویدادهای ورزشی، خیلی علاقمند به حوزه تولید بود و در سال ۹۵، آخرین جلسه رسمی مشترکی که با ایشان داشتیم به چند هفته پیش از ترک شبکه مستند بر میگردد که باز هم یک مراسم رونمایی از فیلم هایی بود که برای ماه مبارک رمضان تولید کرده بودیم. ایشان هم دعوت داشت و در مورد پروژه ای به نام تاریخچه شهرآورد که ساخته بودند، سخن گفت و اتفاقا خیلی هم خبرساز شد چرا که اعلام کرد خیلی از ورزشکاران برای حضور و مصاحبه در این فیلم درخواست پول کرده بودند.»

مجریان ورزشی مستندسازان خوبی هستند

امیر تاجیک در مورد کیفیت کار در مستند تاریخچه شهرآورد گفت: «مهمترین بخش در مستند سازی تحقیق و پژوهش است که برخی مجریان ورزشی دانش خوبی در این حوزه دارند. پس از آن، نوبت به روایت، انتخاب آرشیو و منابع آنها و چیدمان این قطعات در کنار هم می رسد که برای این کار هم کارگردانان خوبی را با خود همراه می کنند. اتفاقا فیلم های این مجموعه در فضای مجازی و در دسترس همه وجود دارد و قابل بررسی است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا در جریان تصویب پروژه تاریخ نگاری سرخابی توسط مزدک میرزایی برای شبکه مستند هم است و آیا می داند که چه بر سر تصاویر آرشیوی و ضبط شده ای که در اختیار این مجری سابق و تهیه کننده قرار دارد خواهد آمد، گفت: «من رابطه خوبی با ایشان داشتم و هنوز هم او را فرد سالمی می دانم؛ اما طرح این مجموعه بعد از رفتنم از شبکه به تصویب رسیده که خیلی در جریان جزییات آن نیستم.»

شبکه های خارجی دیگر نیازی به آرشیو صدا و سیما ندارند

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

او گفت: «در مورد مبحث آرشیو و با توجه به اتفاقاتی که در سالهای گذشته رخ داده و متاسفانه خروج بی ضابطه آرشیو از   Sound and sound صدا و سیما در دوره ای خاص، باید بگویم نیازی نیست که شبکه های خارجی بخواهند از طریق افرادی چون آقای میرزایی به آرشیو دسترسی پیدا کنند.»

پادرمیانی فرد دلسوزی می تواند مزدک میرزایی را برگرداند

تاجیک در ادامه گفت: «مزدک میرزایی فردی اخلاقی است و آن شبکه ها هم نیازی به کسب آرشیو ندارند و اصولا به نظر من، نگاه کردن به مزدک از این زاویه، دید خیلی سطح پائینی است؛ چرا که او یک شخصیت سالم بود و حتی من معتقدم همین حالا هم اگر فرد دلسوزی با وی صحبت کند، می تواند او را قانع به تغییر رویه نماید.»

از دست دادن نیروی انسانی و آرشیو بزرگترین اشتباه رسانه است

مدیر سابق شبکه مستند سیما گفت: «معتقدم که رسانه ها در هر جای دنیا دو سرمایه اصلی دارند که شامل نیروی انسانی و آرشیو می شود. هر مدیری به هر دلیلی، عمدی و یا سهوی، این دو را از دست بدهد، بزرگترین اشتباهی است که ممکن است در رسانه مرتکب شود.»

او در ادامه گفت: «نمی گویم مزدک میرزایی مجری شماره یک تلویزیون بود، بلکه ایشان هم یکی از همکاران سالم مجموعه بود اما برایش چند اتفاق افتاد؛ اول اینکه اجراهایی که در شبکه سه داشت از ایشان دریغ شد و به جایش مجریان جوانی اجرای برنامه ها را به عهده گرفتند. نکته دوم مشکلی بود که در شبکه مستند برایش بوجود آمد و تا جایی که من پیگیر بودم، به رغم بارها مراجعه به شبکه نتوانست این تولید را به سرانجام مناسب برساند.»

پیشکسوتان را به بهانه جوانگرایی طرد نکنیم!

تاجیک گفت:

«به هرحال آقای میرزایی به جز شبکه سه، ورزش و مستند با جای دیگری همکاری جدی نداشت. ما نباید پیشکسوتان را به بهانه جوان گرایی کنار بگذاریم. نباید فراموش کنیم که دنیای رسانه رو به جلو است و همه ما در جبهه انقلاب اسلامی، کارزار سختی را پیش روی داریم.

 

سرمایه گذاری که نه خودش مشخص است و نه منبع پولش، اقدام به راه اندازی یک شبکه فارسی زبان در لندن می کند، در این شبکه به تروریست ها بلندگو می دهد و به فکر هزینه کردهای آنچنانی برای جذب نیروست. طبیعی است که نتواند نیروی کافی متخصص را در آنجا بیابد و تلاش کند که نیروهایی هم از ایران جذب کند.»

 

بیوگرافی جدید مزدک میرزایی و همسرانش/ بمب خبری مزدک

 

او در ادامه گفت: «اتفاقی که کمتر کسی به آن دقت می کند این است که اگر امثال مزدک میرزایی به این توانمندی و محبوبیت رسیدند، نتیجه سالها تلاش خودشان و هزینه ای است که سازمان متبوع برای وی و دیگر کارمندان داشته است. در مقابل، یک رسانه دیگر بدون اینکه ریالی هزینه کند، با خدعه و وعده و وعید، او را به همکاری با خود جلب کرده است. این همان نکته ای است که ما باید مراقبش باشیم؛ یعنی نیروهایی که برایشان هزینه شده تا به نام و جایگاهی رسیده اند واقعا سرمایه های یک رسانه هستند.»

تاجیک در پایان گفت: «بحث من بحث چند مجری و یا خاصه آقای میرزایی نیست بلکه منظور من افرادی مانند ایشان است که این فرصت می تواند برایشان پیش بیاید. شبکه ای که میلیونها پوند برای راه اندازی هزینه می کند، جذب چند چهره با دستمزدی بالا برایش کار سختی نیست؛ چرا که دیگر نیاز ندارد تا نیروهای جدید را آموزش دهد و یا در این زمینه هزینه کند و این افراد از نظر دانش کاری و سطح حرفه ای به جایی رسیده اند که به راحتی کار را ادامه می‌دهند.»

وقایع و مهاجرت های Contemplative تامل برانگیز. وقتی با نگاهی سرانگشتی جای خالی بسیاری از پیشکسوتان صدا و سیما، بازیگران و چهره های مشهور را می بینیم وجودمان خالی از انگیزه و امید می شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان