جدیدترین روش عمل بینی

جدیدترین روش عمل بینی

با گذشت زمان و پیشرفت علم مهندسی و پزشکی، عمل زیبایی بینی نیز در همین راستا دستخوش تغییراتی شده تا محدودیت‌ها و مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بود، برطرف شود و رضایت متقاضیان این جراحی افزایش پیدا کند.

بسیاری از کسانی که تمایل دارند بینی خود را زیباتر کنند به دلیل محدودیت‌هایی که عمل بینی در گذشته داشته، ممکن است از این جراحی منصرف شوند. در این مقاله در خصوص جدیدترین روش عمل بینی صحبت شده تا کسانی که می‌خواهند این جراحی پلاستیک را انجام دهند با آگاهی از تکنیک‌های جدید و پیشرفت‌هایی که در این زمینه ایجاد شده، برای جراحی اقدام کنند.

 

جدیدترین روش عمل بینی

 

انواع روش عمل بینی

عمل بینی به دو روش باز و بسته قابل انجام است. در جراحی بینی به روش باز، پوست بینی در ناحیه کلوملا برش می‌خورد و بالا برده می‌شود تا ساختارهای زیر آن مشخص شود و پزشک بتواند تغییرات مورد نظر خود را اعمال کند. اما در جراحی بینی به روش بسته پزشک هیچ گونه برشی در ناحیه کلوملا ایجاد نمی‌کند و جراحی از درون سوراخ‌های بینی انجام می‌شود.

با توجه به این که در روش بسته پزشک نمی‌تواند به ساختارهای بینی دسترسی کافی داشته باشد، این روش بیشتر برای بینی‌هایی استفاده می‌شود که تغییرات زیادی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. در روش بسته مشکلات تنفسی بینی نظیر انحراف، پولیپ و … نیز قابل اصلاح نیست.

 اکثر جراحان از روش باز برای عمل بینی استفاده می‌کنند و با توجه به نظرسنجی‌هایی که انجام شده، متقاضیان نیز از جراحی بینی به روش باز رضایت بیشتری داشته‌اند.

 

محدودیت‌های عمل بینی

 

جدیدترین روش عمل بینی

 

در روش معمول متقاضی در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی خواسته‌های خود را به پزشک مورد نظر انتقال می‌دهد و پزشک بعد از معاینه بینی و امکان سنجی به متقاضی می‌گوید که چه میزان از خواسته‌های او قابل انجام است و چه تغییراتی می‌تواند بر بینی‌اش اعمال کند. در این مرحله ممکن است پزشک و متقاضی نتوانند صحبت‌های یکدیگر را به صورت کامل متوجه شوند و یا اگر متوجه شوند احتمال دارد که پزشک صحبت‌های انجام شده را در حین جراحی فراموش کند.

با توجه به موارد ذکر شده متقاضی ممکن است بعد از جراحی دچار نارضایتی شود زیرا نیازها و خواسته‌هایش علیرغم صرف وقت و هزینه برطرف نشده است. علاوه بر آن عمل دوباره بینی نیز محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توان روی آن حساب زیادی باز کرد.

 

جدیدترین روش عمل بینی

به منظور رفع محدودیت‌های ذکر شده روش مکمل اسکن سه بعدی و قالب کنترلی ارائه شده است. برای جراحی بینی با استفاده از این روش قبل از جلسه مشاوره از چهره متقاضی تصویربرداری سه بعدی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که دستگاه اسکنر سه بعدی از نور طبیعی استفاده کرده و هیچ گونه اشعه‌ای تولید نمی‌کند. در مرحله بعد با استفاده از نرم افزارهای خاص مدل سه بعدی متقاضی ساخته می‌شود که از این مدل در جلسه مشاوره استفاده شده و پزشک تغییرات مورد نظر خود را بر آن اعمال می‌کند. برای طراحی بینی، نسبت‌های طلایی صورت نیز در نظر گرفته می‌شود. الزاما هر بینی کوچکی زیبا نیست و باید اندازه بینی با اندازه سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد تا زیبا به نظر آید. به کمک نسبت‌های طلایی می‌توان بینی را در تناسب با سایر اجزای چهره طراحی کرد.

بعد از اتمام طراحی متقاضی می‌تواند تغییرات بعد از عمل خود را به صورت سه بعدی و نزدیک به واقعیت مشاهده کند. در مرحله بعد نرم افزار بر اساس طراحی نهایی بینی، تغییرات بینی را اندازه گیری می‌کند. به طور مثال مشخص می‌کند که نوک بینی چه میزان باید بالا رود و یا قوس بینی به چه اندازه باید باشد. سپس بر اساس طراحی انجام شده قالب‌های کنترلی مختص متقاضی توسط پرینترهای سه بعدی ساخته می‌شود.

قالب‌های کنترلی در حین عمل به منظور سنجش درستی تغییرات اعمال شده مورد استفاده قرار می‌گیرند و در این روش جراحی تنها زمانی به پایان می‌رسد که قالب‌های مورد نظر به طور کامل بر بینی بنشیند.

 

جدیدترین روش عمل بینی

 

انواع قالب کنترلی

قالب‌های کنترلی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها برای سنجش ناحیه خاصی از بینی استفاده می‌شود. این قالب‌ها شامل:

قالب Transverse به عنوان یک راهنما برای بررسی صحت محل اسکلت بینی طراحی شده است.

قالب Axial برای چک کردن قوس بینی، نوک بینی و کلوملا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قالب Basal برای چک کردن نهایی آلار استفاده می‌شود.

قالب Final در آخر برای بررسی شکل کلی بینی استفاده می‌شود.

 

 

مدل‌های مختلف بینی

اگر نمی‌دانید که چه مدل بینی برای شما مناسب است می‌توانید انواع مختلف را بر مدل سه بعدی خود امتحان کنید تا متوجه شوید چه مدل بینی برای شما مناسب است. علاوه بر آن نوع بینی شما و این که از نوع گوشتی است یا استخوانی بر مدل انتخابی شما تاثیرگذار است زیرا در بینی گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست، تغییرات زیادی نمی‌توان اعمال کرد. امروزه غالبا مدل‌های طبیعی طرفدار دارند و مدل‌های عروسکی و فانتزی محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

بینی طبیعی به بینی گفته می‌شود که به میزان کمتری نسبت به بینی عروسکی کوچک شود و همچنین قوس پل آن نیز کمتر است. در این نوع تنها عمل به منظور رفع مشکلات اساسی بینی انجام می‌شود و تغییرات بیشتری بر بینی اعمال نمی‌شود و همچنین حفظ عملکرد صحیح راه تنفسی در اولویت قرار دارد.

در بینی عروسکی یا فانتزی زاویه میان نوک بینی و بالای لب بالاتر از مدل طبیعی و بالاتر از 100 درجه است. همچنین گاهی اوقات متقاضیان این مدل از جراح خود می‌خواهند که بالای پره بینی را نیز شیار بدهد.

مدل بینی عروسکی در میان خانم‌ها و طرفداران بیشتری دارد و این مدل برای عمل بینی مردان معمولا کاربردی ندارد. بسیاری از آقایانی که تمایل به انجام عمل بینی دارند از این موضوع می‌ترسند که بینی آن‌ها زنانه شود اما باید گفت که با در نظر گرفتن معیارهای بینی مردان، مشکلی از این نظر ایجاد نخواهد شد. بینی آقایان نسبت به خانم‌ها اندکی بزرگ‌تر است، در نتیجه در جراحی نیز باید به این نکته توجه داشت که بینی بیش از حد کوچک نشود. علاوه بر آن قوس بینی در مردان کمتر است و نوک بینی نباید خیلی بالا برده شود. با رعایت موارد گفته شده آقایان نیز می‌توانند بدون نگرانی عمل بینی خود را انجام دهند.

 

هزینه عمل بینی با اسکن سه بعدی و قالب کنترلی

هزینه اسکن سه بعدی و قالب کنترلی در مقایسه با هزینه عمل بینی ناچیز است و همه اقشار جامعه می‌توانند با استفاده از این روش جراحی خود را انجام دهند. فاکتورهای موثر در هزینه عمل بینی شامل:

مهارت و شهرت جراح

نوع بینی و میزان تغییرات لازم

هزینه کلینیک و بیمارستان


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان