تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

مجموعه : جالب ترین ها
تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

نفس بده که برایت نفس نفس بزنم، نفس به جز تو نخواهم برای کس بزنم؛ مرا اسیر خودت کردی ای دعایی کن، که آخرین نفسم در این قفس بزنم.

 

عشق واقعی و پاک و تفاوت آن با عشق های هوسران و گذرا چیست؟ موضوعی که شاید میلیاردها انسان با آن درگیر باشند! به نظر من کعشق واقعی و پاک و تفاوت آن با عشق های هوسران و گذرا چیست؟ موضوعی که شاید میلیاردها انسان با آن درگیر باشند! به نظر من که کاملا شخصی است! ه کاملا شخصی است!

عشق واقعی همیشه در لحظه ایجاد نمی‌شود زیرا یک فرایند روحی است و زمانی به وجود می‌آید که شما این ارزش را در یک نفر پیدا کرده باشید و از این که او در زندگی شما باشند لذت می‌برید. حتی اگر در کنار او نباشید! او را نبینید! کلامی رد و بدل نشود!

و همچنان یاد او در خاطر و وجود شما بماند و گذر زمان این عشق و علاقه را محو نکند! این یک عشق واقعی است. دوست داشتنی که ذره ای هوس در آن نباشد! آنگونه که ذره ذره وجودتان برای عشقتان ارزش قائل می شود و برای بدست آوردن، حفظ و نگهداری آن هر کاری می کنید.

این یک عشق واقعی است. امیدوارم همه ی انسان ها لایق تجربه یک عشق واقعی ابدی و همیشگی باشند تا وقتی که در این عالم نفس می کشند.

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

و آنچه که همیشه برای عشق واقعی و هوسران بیان میشود این گونه است: 

از نظر برخی افراد عشق حقیقی منحصر به افسانه‌ها و داستان‌های رمانتیک است، به عقیده آنها عشق واقعی و پاک وجود ندارد و احساسی که در رابطه عاطفی تجربه می‌شود صرفاً نوعی شیفتگی و شیدایی است که در اثر فرایندهای فیزیولوژی در بدن ایجاد می‌شود. و به مرور از بین می رود.

گاهی افراد هوس، وابستگی و عادت را با عشق حقیقی اشتباه می‌گیرند و برخی نیز افکار فانتزی و رویاپردازانه خود را به عشق واقعی نسبت می‌دهند. در این مقاله از مجله نازوب، بررسی می‌کنیم عشق واقعی چیست، چگونه عاشق می‌شویم و عشق واقعی دختر یا پسر در رابطه عاطفی چه نشانه‌هایی دارد.

عشق چیست و چطور عاشق می‌شویم؟

برای درک عشق واقعی، ما باید عشق را درک کنید. عشق یک احساس عمیق و شدید محبت است که شما نسبت به یک نفر دیگر دارید و او را بر اساس عقاید، قضاوت‌ها و تجربیات فردی خود، یک فرد عالی و مطلوب می‌بینید.

زمانی که مشخص شد که یک نفر برای شما از نظر فیزیکی و روحی جذاب است، عشق به عنوان یک فرایند بیولوژیکی ظاهر می‌شود. بدن شما نیز آن چیزی که ذهن شما به تازگی متوجه آن شده است را تقویت کرده و این فرد به شما یک احساس شگفت‌انگیزی می‌دهد.

واکنش‌های فیزیکی عشق یک بیماری نورولوژیکی است که ما در آن احساس می‌کنیم به یک نفر یا یک چیز پیوند زده شده‌ایم. زمانی که شما احساس می‌کنید به یک نفر دیگر پیوند خورده‌اید، مغز شما مواد شیمیایی به نام سروتونین، اکسی توسین، وازوپرسین، دوپامین و نوروپینفرین ترشح می‌کند.

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

همه این مواد شیمیایی باعث می‌شوند که ما افکاری عاشقانه داشته باشیم و از نظر فیزیکی احساس کنیم که عاشق شده‌ایم. این هورمون‌ها عبارتند از:

سروتونین: این هورمون، خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد. در واقع اگر شما مواد مخدری نظیر اکستازی مصرف کنید، سطح سروتونین شما به میزان بسیار زیادی افزایش می‌یابد؛ اما این که شما فکر کنید عاشق یک نفر شده‌اید به مراتب سالم‌تر است!

اوکسی تاسین: این هورمون به عنوان پایه بیولوژیکی عشق شناخته می‌شود. این هورمون زمان‌هایی که در آغوش کشیده می‌شوید یا ارتباط جنسی برقرار می‌کنید ترشح می‌شود و باعث احساس تمایل شما برای پیوند با یک نفر دیگر می‌شود.

وازوپروسین: کارشناسان بر این باورند که این هورمون در کنار هورمون اوکسی تاسین مسئول ایجاد احساس عشق و وابستگی به یک نفر دیگر هستند.

دوپامین: این هورمون مسئول تمایل و پاداش است یعنی زمانی که شما فعالیتی عاشقانه مانند محبت کردن، لمس، قرارهای شبانه یا هر آن چیزی که باعث خوشحالی شما شود انجام می‌دهید به عنوان پاداش، احساس لذت بسیار زیادی خواهید داشت.

نوروپینفرین: این هورمون زمانی ترشح می‌شود که شما عاشق می‌شوید و برای این که کارها به درستی انجام شده و پیش بروند استرس پیدا می‌کنید. این هورمون باعث تعریق کف دست و افزایش ضربان قلب شما می‌شود.

به عبارت دیگر، در میان بسیاری چیزهای دیگر، هورمون‌ها رفتار ما را در زمان جفت‌گیری و عاشق شدن تنظیم می‌کنند. آیا این واقعیت که عشق یک فرایند هورمونی است می تواند به این اندازه‌ در زندگی ما اثر می‌گذارد؟ خیر!

احساس فرد عاشق یک احساس قوی است که مزایای زیادی برای ما دارد. عشق به ما کمک می‌کند که رابطه‌هایمان را حفظ کنیم، چیزهای خوب برای دیگران بخواهیم، کارهایی که برای خودمان خوب است را انجام دهیم، از دیگران محافظت کنیم و به زندگی احساس تعلق و امنیت داشته باشیم. بدون احساس عشق، ما احساس تنهایی، ترس، خودخواهی و انزوا خواهیم داشت.

 

عشق واقعی به چه معناست؟

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

اجازه دهید بحث در مورد بیولوژی را کنار گذشته و بگوییم که عشق واقعی عبارتی است که نشان می‌دهد وقتی شما با یک نفر دیگر هستید نسبت به او احساس تعلق، وابستگی و خوشحالی دارید. در این صورت شما بدون در نظر گرفتن این که چه اتفاقاتی ممکن است پیش آید به یک نفر دیگر احساس تعلق و وابستگی دائمی دارید.

به علاوه، معنی و تعریف عشق واقعی بسیار فراتر از نحوه ارزیابی شما از یک نفر در یک ارتباط و آن چیزی است که در بدن و احساسات شما اتفاق افتاده است. عشق واقعی همچنین به صورت نحوه عملکرد شما در رابطه با یک نفر دیگر نیز تعریف می‌شود.

عشق واقعی را می‌توان تلاقی انتظارات و دوست داشتن صادقانه یکدیگر، پذیرش و حمایت نیز دانست. با وجود عشق واقعی، با یک نفر دیگر با مهربانی و احترامی رفتار می‌کنیم که آنها شایسته آن هستند زیرا شما آنها را عاشقانه دوست دارید.

نشانه‌های عشق واقعی پسر یا دختر

عشق واقعی، روش درک شما از یک نفر دیگر است. اگر شما می‌توانستید از ضمیر ایگوی خود خارج شوید و ارزش را در یک نفر دیگر و ارزش را در شکل‌گیری رابطه‌ای بده – بستانی با او بینید، می‌توانید نگرش ذهنی در مورد نتیجه پیوند عاشقانه که هرگز قابل شکسته شدن نیست را نیز پیدا کنید.

اگر شما مطمئن نیستید، اگر شما یا شریک عاطفی‌تان عشق واقعی را تجربه کرده یا نکرده‌اید، به 11 علامت عشق واقعی که ما در این مقاله عنوان می‌کنیم توجه کنید:

 

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

هیچ چیز مخفی و پنهانی بین دو نفر که عاشق هم هستند وجود ندارد

افرادی که عشق واقعی را تجربه می‌کنند، چیزی از یکدیگر پنهان نمی‌کنند. آنها با گشودگی، همه زندگی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند زیرا می‌خواهند زندگی خود را با فرد دیگری شریک شوند. این بخشی از شروع یک عشق واقعی برای ایجاد ارتباطی بلند مدت با یک نفر دیگر است.

شما نمی‌خواهید چیزی را از آنها مخفی کنید زیرا شما می‌خواهید آنها شریک زندگی شما چه در قسمت‌های خوب و چه در قسمت‌های بد آن شوند و تجربیات شما را درک کنند.

شما با آنها بازی روانی نمی‌کنید

افرادی که با هوس و شهوت زندگی می‌کنند، یک حس اشتباه در مورد تحسین فرد دیگر دارند یا با حس کامل خودخواهی از نظر روانی با او بازی می‌کنند. زمانی که شما به نیازهایتان و لذت‌هایتان بیش از نیازهای دیگران فکر می‌کنید و کارهایی بیهوده و سطحی و فاقد احترام به فرد مقابل انجام می‌دهید، یک عاشق واقعی نیستید.

به عنوان مثال، اگر یک نفر فکر کند که می‌خواهد فرد دیگری را در زندگی خود صرفاً برای رفع نیازهای خود حفظ کند وارد یک بازی روانی می‌شود. شخصی که برای نگه داشتن طرف مقابل، حامله می‌شود یا خودکشی می‌کند نیز یک نمونه دیگر از این بازی‌های روانی است که با عشق واقعی بسیار فاصله دارد.

احترام کامل و متقابل وجود دارد.

اگر شما عشق واقعی را یافتید، احترام می‌گذارید و احترام می‌بینید. شما به طرف مقابلتان به خاطر آن چیزی که هست و کاری که در دنیا – حتی نسبت به خود شما – انجام می‌دهد احترام می‌گذارید. شما خوبی‌های او را می‌بینید. شما با او به عنوان یک انسان رفتار کرده و او را با خود برابر می‌بیند (نه از شما بالاتر و برتر هستند و نه پایین‌تر) آنها با شما همیشه در یک سطح از احترام متقابل رفتار می‌کنند.

شما از سعادت و خوشبختی یکدیگر مراقبت می‌کنید.

زمانی که شما در عشق واقعی هستید، مراقب سلامتی و خوشحالی یکدیگر خواهید بود. این بدان معنی است که آنها به خوشبختی و سعادت هم دیگر آسیبی وارد نمی‌کنند. به عنوان مثال، شما از او نه از نظر فیزیکی و نه از نظر روحی سوءاستفاده نمی‌کنید.

شما او را خوار و خفیف نمی‌کنید، به او استرس وارد نمی‌کنید یا باعث نمی‌شوید که احساس بدی نسبت به خودش پیدا کند. در عوض، از او حمایت کرده و باعث می‌شوید که نسبت به خودش احساس خوبی پیدا کند. شما او را تشویق می‌کنید که کارهایی که باعث سلامتی و خوشحالی اش می‌شود انجام دهد و بدون این که از شما بخواهد هر کاری که بتوانید برای خوشحال شدن و سالم ماندنش انجام می‌دهید.

 

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

شما بر نقاط ضعف او تمرکز نمی‌کنید

این چیزی نیست که بیشتر مردم باور کنند. بسیاری می‌گویند که رابطه خشونت‌آمیز آنها نوعی عشق واقعی بوده است زیرا آنها می‌خواسته‌اند اشتباهات شریک عاطفی خود را به عنوان آن چیزی که او هست بپذیرند. آنها می‌خواسته‌اند که از نظر ذهنی و فیزیکی مورد سوءاستفاده قرار گیرند چون این را نشانه توجه و عشق همسرشان می‌دانسته‌اند.

این عشق واقعی نیست، این قربانی شدن است. قبول کردن عیوب فرد مقابل به معنی پذیرش این است که آنها کامل نیستند و به معنی قبول رفتارهای نامناسب و بد آنها نیست.
عیب چیزی است که هنوز نقص دارد و کامل نشده است ماند ضعف در گذاشتن لباس‌های کثیف برای شستن یا عدم تعهد به چیزهایی که واقعاً برای زندگی آنها مفید است. این شامل کارهایی نمی‌شود که باعث آزار شما شده یا برای شما احساس بدی ایجاد کنند.

شما مهربان هستید

زمانی که شما به طور واقعی عاشق یک نفر می‌شوید با آنها سخاوتمندانه، محترمانه و دوستانه رفتار می‌کنید. شما نمی‌خواهید آسیبی به آنها وارد کنید؛ در واقع، شما هرگز نمی‌خواهید آنها آزاری ببینند. شما نگران آنها هستید و این را نشان می‌دهید. شما به نیازهای آنها توجه دارید. شما نسبت به آنها صبور و مهربان هستید. با آنها خشمگینانه صحبت نمی‌کنید و سنجیده با آنها سخن می‌گویید.

متأسفانه دیده می‌شود که بسیاری از افراد نسبت به غریبه‌ها مهربان‌تر از عزیزانشان هستند. رفتار خود با همسرتان را با رفتارتان نسبت به افراد دیگر مقایسه کنید تا بفهمید که آیا احساس یک عشق واقعی را دارید یا فقط با یک نفر دیگر وارد یک رابطه شده‌اید تا بر احساس ناامیدی و سرخوردگی خود غلبه کنید.

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

شما برای بهبود و ارتقای رابطه تلاش می‌کنید

عشق واقعی چیست؟ عشق واقعی به معنای وفاداری به یک نفر دیگر و داشتن رابطه با او است. این اشتیاق به انجام کارها و اقداماتی است که باعث بهبود و ارتقای رابطه می‌شود. اشتیاق به بهتر کردن ارتباط و متعهد ماندن برای خوشحال‌تر شدن، سالم‌تر بودن و کامل کردن یکدیگر است.

شما این کارها را به این علت انجام می‌دهید که فهمیده‌اید که این رابطه شما را خوشحال‌تر کرده و از شما فردی بهتر می‌سازد بنابراین وفادار می‌مانید تا رابطه بهبود یابد.

این بدان معنی نیست که هیچ مشکلی در یک رابطه به وجود نمی‌آید. انسان‌ها عاطفه دارند و این عواطف گاهی در شادابی یک رابطه اختلال ایجاد می‌کنند اما عشق واقعی اشتیاقی است که بر جر و بحث‌ها مقدم است. شما به فکر جدا شدن یا عبور از این ارتباط نیستید. شما تمایل دارید که بر بهتر شدن رابطه تمرکز کرده و بر خشم، آسیب یا بی‌حوصلگی خود فائق آیید تا خوشحالی و شادابی رابطه شما بازگردد.

 

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

شما بر عهد خود وفادار هستید

تعهد به کسی که واقعاً عاشقش هستید بسیار مهم است. تعهدات، بسط و گسترش صداقت هستند. زمانی که فردی که شما عاشقش هستید متعهد به انجام کاری می‌شوید ولی آن را انجام نمی‌دهید باعث می‌شد که سطح صداقت در رابطه شما کاهش یافته و آسیب ببیند. به همین دلیل است که کسی که شما را واقعاً دوست دارد زمانی که نمی‌تواند به عهد خود وفا کند به جای این که شما را بلاتکلیف رها کند به شما اطلاع می‌دهد.

شما از دید آنها به مسائل نگاه می‌کنید

زمانی که یک ارتباط در مورد شما است، شما از دید خود به امور نگاه می‌کنید اما وقتی ارتباط مربوط به فرد دیگری در قالب یک عشق واقعی است شما برای آن فرد ارزش قائلید و مسائل را از دید او نیز می‌بینید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید به جای این که فکر کنید که او ممکن است چه نیتی داشته باشد، نیت واقعی او را ببینید. شما همچنین بدون این که آنها را در مورد نیازشان یا به این دلیل که چیز متفاوتی از شما می‌خواهند قضاوت کنید می‌توانید بفهمید که ریشه اعمال آنها چیست و چه کاری در زندگی‌شان انجام می‌دهند یا به چه چیزی نیاز دارند.

زمانی که آنها خوشحال هستند شما احساس خوبی دارید.

زمانی که آنها می‌خندند، شما احساس خوشحالی می‌کنید. زمانی که آنها لذتی را تجربه می‌کنند شما هم لذت می‌برید. زمانی که آنها عاشق می‌شوند شما درک می‌کنید یا فراتر از اینها، شما احساس خوبی دارید. حتی اگر شما خودتان خوشحال نباشید باز هم احساس خوشحالی آنها را درک می‌کنید.

این به معنی عشق واقعی است. شما آن قدر برای آنها ارزش قائل هستید که می‌خواهید آنها در زندگی خود خوشحال بوده و رنجی نبرند.

به علاوه، زمانی که آنها لحظات خوبی در زندگی تجربه می‌کنند شما حسادت نمی‌کنید. مثلاً شما ناراحت نمی‌شوید که آنها پول و درامد بیشتری نسبت به شما داشته باشند یا شانس آنها بهتر از شما باشد. ارزش آنها برای شما کم نمی‌شود و متناسب با میزان موفقیتی که کسب می‌کنند شما هم خوشحال‌تر می‌شوید.

 

 

تفاوت عشق واقعی یا هوسران مردان و زنان را بدانید

 

شما در لحظات سخت کنار آنها باقی می‌مانید

شریک زندگی شما از نظر روحی یا فیزیکی بیمار شده است. آنها با بحران‌های زندگی می‌جنگند و این باعث شده است که وضعیت متفاوتی پیدا کنند. آنها در تقلا هستند تا خودشان را بیابند. در همه این زمان‌ها، اگر شما واقعاً عاشق آنها باشید، می‌مانید، حمایت می‌کنید و راه‌هایی برای کمک به آنها در لحظات سختی پیدا می‌کنید.

این بدان معنی نیست که شما از طرف آنها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرید. شما واقعاً عاشق آنها هستید اما اگر آنها در موقعیتی قرار گیرند که واقعاً عاشق شما نباشند شما نباید آنها را کنار بگذارید. به هر حال اگر آنها سعی خود را می‌کنند و با شما محترمانه رفتار می‌کنند شما باید در لحظات سخت در کنار آنها باقی بمانید حتی زمانی که همه افراد دیگر آنها را تنها می‌گذارند.

 

عاشق نشوید! ماجرای 4 عشقی که تاریخ را بهم ریخت ! عکس

عشق چیست؟ انواع عشق و مراحل عاشق شدن

نشانه های عشق واقعی برای یک ازدواج

چرا عشق آتشین ماندگار نیست

 

Know the difference between true love or the lust of men and women

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان