ramazan
ramazan

جالب ترین دلیل سفید بودن هواپیماها!

مجموعه : جالب ترین ها
جالب ترین دلیل سفید بودن هواپیماها!

واقعا” چرا هواپیماها(Aircraft) سفید هستند؟ تا حالا شده این سوال به ذهن شما هم خطور کند؟ با nazweb همراه باشید تا چند مورد از دلایل جالب آن را بررسی کنیم.😍😍

 

سفید بودن اکثر هواپیما ها چه دلیلی دارد؟

دلایل علمی

مهم‌ترین دلیل علمی این سوال که ” چرا هواپیماها سفید هستند ” است که در رابطه با رنگ هواپیما مطرح است. یکی از پروفسورها بنام «هانسون» معتقد است بهترین رنگ برای خنک نگه داشتنبدنه هواپیما رنگ سفید است؛ دقیقا مانند لباس بلند سفیدی که در بیابان(the desert) مناسب‌ترین لباس برای خنک نگه داشتن بدن است. استفاده از رنگ سفید این قابلیت را دارد که هواپیما را از اشعه(Rays) خطرناک خورشید محافظت کند و این یکی از دلایل علمیست که چرا هواپیماها سفید هستند.

دلایل اقتصادی

از جنبه دلایل اقتصادی که چرا هواپیماها سفید هستند میتوان مطرح کرد برای رنگ کردن یک هواپیما نیاز به ۶۵ گالن رنگ است
و این باعث می‌شود که در انتخاب رنگ هوشمندانه عمل کنید.
رنگ سفید استاندارد، ارزان و ساده است و هر رنگ دیگری که انتخاب کنید، به مرور زمان اکسید می‌شود و به رنگ سفید بر
می‌گردد، البته برای براق نگهداشتن و ثابت شدن آن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

جالب ترین دلیل سفید بودن هواپیماها!

 

تشخیص بهتر صدمات

نگاهی دیگر از این مبحث ” چرا هواپیماها سفید هستند ” تشخیص بهتر صدمات میباشد زیرا سطح هواپیماها معمولا به
طور مرتب برای پیدا کردن صدمات و آسیب دیدگی ها بازرسی می شوند. از آن جایی که خراش ها(Scratch) و آسیب های سطحی همیشه رنگی تیره تر از سفید دارند، پیدا کردن آن ها روی رنگ سفید راحت تر و سریع تر از هر رنگ دیگری است. در صورت سقوط و سانحه برای هواپیما نیز رنگ سفید را به خوبی می‌توان بروی زمین یا داخل آب شناسایی کرد.

محو شدگی

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا هواپیماها سفید هستند محو شدگی(Fading) در آسمان می باشد چون شرایط آب و هوایی مختلف و ماندن زیاد در آسمان، روی بیشتر رنگ ها تاثیر منفی دارد و باعث کدر شدن یا محو شدن رنگ می شود. در این صورت شرکت های هواپیمایی برای حفظ ظاهر این هواپیماها مجبور به رنگ کردن چند باره ی آن ها هستند. این در حالی است که فرقی نمی کند
یک هواپیمای سفید رنگ در چه شرایط هوایی پرواز کند و یا چقدر در آسمان بماند، White color رنگ سفید هرگز محو نمی شود و به قوت اولیه خودش باقی می ماند.

کاهش وزن

برای رنگ کردن یک هواپیمای مسافربری بزرگ معمولا به چند تن رنگ نیاز است. اگر هواپیما را بخواهیم در ترکیب رنگ‌های مختلفی سفارش دهیم وزن رنگ‌های مختلف را باید به وزن هواپیما اضافه کرد. پس انتخاب رنگ سفید می‌تواند از نظر وزنی نیز هواپیما را در موقعیت بهتری در مقایسه با یک هواپیمای رنگی یا چند رنگ قرار دهد.

شناسایی راحت‌تر هواپیما

شناسایی یک هواپیمای سفید رنگ حتی در تاریکی(the darkness) شب نیز راحت‌تر از یک هواپیمای رنگی است. رنگ سفید توانایی خیلی خوبی در بازتاب نور دارد پس شناسایی کردن یک هواپیمای سفید رنگ چه در شب در فرودگاه و چه در هنگام انجام عملیات جست‌وجو و نجات کار بسیار ساده‌تری است.

 

رابطه جنسی این خلبان با مهماندار حین پرواز و سقوط هواپیما

علت عجیب ممنوعیت پرواز هواپیما و پرندگان در بالای کعبه!

جنجال منع پرواز 5 زن ساپورت پوش با هواپیما !

 

?What’s the reason most planes are white


برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان