طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

مجموعه : جالب ترین ها
طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

در دنیای ما انسان ها روز به روز اتفاقات عجیب و غریبی میوفتد که باورش برایمان سخت است. اینبار شمارا به کلمبیا خواهم برد که برای جلوگیری از بارداری Contraception و رفع هوس جوانان برای بچه دار شدن چه اقدامی کرده است لطفا با ما همراه باشید.

 

عروسک برای جلوگیری از بارداری

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

این بار در کلمبیا عروسک هایی برای پیشگیری از بارداری. کشور کلمبیا از جمله کشورهایی است که افسار کنترل مسائل جنسی کاملا از مسئولین آن خارج شده است و روابط جنسی در سنین پایین در آن بیداد میکند. به طوری که در سال 2018 بیست درصد از نوزادان متولد شده در کلمبیا مادرانی بین 12 تا 16 ساله داشتند اما دولت کلمبیا برای کاهش این آمار طرح جالبی را ارائه داد.

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

در این طرح مسئولین مدرسه با دادن عروسک هایی به شکل نوزاد Baby dolls از دانش آموزان میخواهند این عروسک ها را یک هفته نگهداری کنند این عروسک ها روباتیک بوده و به وسیله ی یک نرم افزار که درون آنها تعبیه شده توانایی گریه کردن با صدای بلند دارد و هرچند ساعت یکبار درخواست تعویض پوشک و غذا میکند.

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

رفتاری شبیه به نوزاد دو ماهه دارد همین باعث میشود تا دختران دانش آموز از دست عروسک و نوزاد خسته و زده شوند. طبق گزارشات دولت کلمبیا این طرح موفق شده حاملگیه دختران جوان را 30% کاهش دهد.

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

انواع روش های پیشگیری از بارداری

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

پیشگیری از بارداری یعنی استفاده از ابزار، دارو، مواد، روشهای جنسی یا عمل جراحی Sexual procedures or surgery به منظور جلوگیری از تشکیل نطفه یا حاملگی است. افراد با این روش می توانند زمان بچه دار شدن را انتخاب کنند. ابزار و روش های مختلفی برای زنان و مردان وجود دارد که به پیشگیری از بارداری کمک می کند.

بعضی روش ها بیشتر از بقیه قابل اطمینان هستند. در اغلب موارد، میزان تاثیر یک شیوه به میزان دقت هنگام استفاده از آن بستگی دارد.

به طور مثال، اگر از قرص ضد بارداری درست استفاده شود، در ۹۹ درصد از موارد موثر عمل می کند. با این حال، از آن جایی که افراد دچار اشتباه میشوند، سالانه ۹ زن با وجود استفاده از این قرص باردار می شوند.

 

1. روش های طبیعی پیشگیری از بارداری

روش سنتی شامل هیچ گونه ابزار یا دارو نیست.

خودداری: پرهیز جنسی به معنی اجتناب از دخول است.

بیرون کشیدن: این روش که جماع منقطع نیز نامیده می شود مربوط به زمانی است که مرد ذکر را از مهبل خارج می کند تا انزال بیرون از مهبل رخ دهد. به طور نظری، این روش مانع از تخلیه ی اسپرم در مهبل می شود.
به گفته خدمات کنترل جمعیت آمریکا، هر سال، از بین ۱۰۰ خانمی که از این روش استفاده می کنند، ۲۰ نفر حامله می شوند.
به عبارت دیگر، بیرون کشیدن ۸۰ درصد موثر است اما به میزان دقت و تداوم آن بستگی دارد.

برای بروز حاملگی لزوما ذکر نباید وارد مهبل شود. مثلا، اگر پیش از عمل جنسی اسپرم وارد مهبل شود، حاملگی رخ می دهد.

 

2. ابزارها

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

ابزارهای پیشگیری مانع از رسیدن اسپرم به تخمک Prevents sperm from reaching the egg می شود. ممکن است این ابزار حاوی موادی باشد که اسپرم را از بین می برد.

کاندوم مردانه

کاندوم مردانه مانند سد مانع از ورود اسپرم به مهبل می شود و از حاملگی پیشگیری می کند. مرد قبل از دخول آن را روی آلت خود می کشد. جنس کاندوم از پلییورتن یا لاتکس است.

همچنین به پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی نیز کمک می کند.
میزان اثرگذاری آن ۸۲ درصد است. از هر ۱۰۰ خانم، ۱۸ نفر با وجود استفاده شریک آن ها از کاندوم حامله می شوند.

کاندوم را میتوان از داروخانه، سوپرمارکت یا سایر فروشگاه ها خریداری کرد. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی نیز گاهی به صورت رایگان آن را در اختیار مردم قرار می دهند. همچنین می توان کاندوم را به صورت آنلاین خریداری نمود.

کاندوم زنانه

کاندوم زنانه، یا فمیدوم، از جنس پلی یورتن است. در دو طرف آن حلقه انعطاف پذیر تعبیه شده است. یک حلقه پشت لگن خاصره قرار می گیرد تا کاندوم را سر جای خود نگه دارد و حلقه ی دیگر بیرون مهبل باقی می ماند.

ممکن است قبل از دخول ماده اسپرم کش در مهبل قرار گیرد. این مواد اسپرم را به صورت شیمیایی از بین می برد. می توان از این محصول به تنهایی یا در کنار ابزار فیزیکی پیشگیری استفاده کرد.
کاندوم زنانه ۷۹ درصد اثرگذار است. سالانه حدود ۲۱ زن با این روش حامله می شوند.

 اسفنج

اسفنج جلوگیری از بارداری وارد مهبل می شود. قسمت گود آن باعث می شود بالای رحم قرار بگیرد. فوم با استفاده از دستگاه درون مهبل می رود. این فوم قابلیت از بین بردن اسپرم را دارد و اسفنج مانند سد مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شود.
از هر ۱۰۰ خانمی که از اسفنج استفاده می کنند، بین ۱۲ تا ۲۴ نفر حامله می شوند.
اگر زن یک بار بچه دار شده باشد، احتمال تاثیر اسفنج پایین می آید.

دیافراگم

دیافراگم یک ابزار لاستیکی نیم دایره مانند است که وارد مهبل می شود و بالای رحم قرار می گیرد.
دیافراگم پشت لگن Diaphragm behind the pelvis خاصره چفت می شود و یک حلقه محکم ولی انعطاف پذیر دارد که به فشار آوردن روی دیواره مهبل کمک می کند.

اگر از دیافراگم همراه با اسپرم کش استفاده شود، ۸۸ درصد موثر واقع می شود اما به تنهایی ۷۷ تا ۸۳ درصد موثر است.

کلاهک دهانه ی رحم

این وسیله که شبیه به انگشتانه و از جنس لاتکس است روی دهانه رحم قرار می گیرد و مانع از ورود اسپرم به رحم میشود. قبل از قرار دادن این وسیله روی دهانه رحم، که از طریق مکش سر جایش ثابت می شود، باید تا یک سوم آن را با ماده اسپرم کش پر کرد.
میزان اثرگذاری آن درصورت استفاده همراه با اسپرم ¬کش ۸۸ درصد و بدون آن ۷۷ تا ۸۳ درصد است.

قرص ضد بارداری

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

قرص ضد بارداری ترکیبی هر روز مصرف می شود و حاوی دو هورمون، استروژن و پروژستین، است. این هورمون ها مانع از آزادسازی تخمک یا تخمک گذاری می شوند. همچنین دیواره رحم را نازک تر می کنند.
میزان تاثیر آن روی بانوان به طور میانگین ۹۱ تا ۹۵ درصد است.

چسب ضد بارداری

این برچسب روی پوست گذاشته می شود و هورمون استروژن و پروژستین مصنوعی تولید می کند.
برچسب هر هفته به مدت ۳ هفته متوالی، معمولا روی شکم یا باسن، قرار می گیرد. در هفته چهارم نباید از برچسب استفاده کرد تا قاعدگی صورت بگیرد. این برچسب به راحتی قابل دسترس است.
میزان تاثیر آن ۹۱ درصد تخمین زده شده است.

حلقه ی واژن

حلقه ی ضد بارداری نوعی حلقه ی انعطاف پذیر از جنس پلاستیک است که طی ۳ هفته دوز پایینی از استروژن و پروژستین ترشح می کند و مانع از تخمک گذاری می شود و مخاط دهانه ی رحم Cervical mucus را ضخیم میکند تا اسپرم نتواند به راحتی حرکت کند.
زن باید به مدت ۳ هفته حلقه را در واژن قرار دهد و یک هفته طی قاعدگی آن را بردارد.

ایمپلنت

میله ای با هسته پروژستین که آن را به تدریج آزاد می کند. ایمپلنت زیر پوست بازوی بانوان قرار می گیرد.
ایمپلنت تا ۴ سال تاثیر دارد اما هر زمان که فرد بخواهد می توان آن را برداشت و بعد امکان حاملگی وجود دارد.
در ۹۹ درصد از موارد در پیشگیری از بارداری موثر عمل میکند اما دربرابر بیماری مقاربتی مصونیت ایجاد نمی کند.

قرص اضطراری

 

طرح جالب و عجیب غریب کلمبیا برای جلوگیری از بارداری

 

قرص اضطراری ضد بارداری یا «قرص روز بعد» می تواند بعد از دخول از بروز حاملگی پیشگیری کند. این قرص مانع از تخمک گذاری، باروری یا تشکیل نطفه می شود.

قرص اضطراری با روش های پزشکی فرق دارد زیرا بعد از قرار گرفتن تخمک در رحم عمل می کند.
تا ۷۲ ساعت بعد از دخول می توان از این قرص استفاده کرد. طی ۲۴ ساعت اول میزان تاثیر آن ۹۵ درصد است و این تاثیر تا ۷۲ ساعت به ۶۰ درصد کاهش پیدا می کند.

تنها درصورتی باید از قرص اضطراری استفاده کرد که روش های اصلی پیشگیری موثر واقع نشود.
بعضی از افراد این روش را نوعی سقط می دانند زیرا ممکن است تخمک بارور شده باشد.

 

باورهای غلط درمورد پیشگیری از بارداری

باورهای غلط درمورد پیشگیری از بارداری در طول تاریخ فراوان بوده اما علم حقایق را درمورد بعضی سوء تفاهمات آشکار کرده است.

* در دوران قاعدگی نمی توان حامله شد: حامله نشدن زنان در دوران قاعدگی Women are not pregnant during menstruation حقیقت ندارد. شاید قدرت باروری طی چند روز اول کاهش پیدا کند اما احتمال حاملگی وجود دارد زیرا اسپرم می تواند تا چند روز در بدن زن باقی بماند.

* اگر در وان آب گرم رابطه ¬ی جنسی برقرار کنید حامله نمی شوید: آمیزش جنسی در وان آب گرم یا استخر مانع از بروز حاملگی نمی شود. همچنین هیچ پوزیشن جنسی مانع از بارداری نیست.

* ادرار یا دوش گرفتن بعد از سکس مانع از بارداری می شود: دوش گرفتن با هر گونه مواد بعد از آمیزش جنسی مانع از بارداری نمی شود.

* اسپرم کش غیر پزشکی: قرار دادن خمیر دندان یا بذر در واژن مانع از حاملگی نمی شود و هرگز نباید برای پیشگیری از بارداری از این مواد استفاده کرد.

* سکس بدون دخول، انزال یا ارگاسم بی خطر است: حتی اگر مرد به انزال نرسد، زن می تواند حامله شود. هر زمان که ذکر (یا پیش آب) وارد واژن شود، امکان حاملگی وجود دارد. چه زن به ارگاسم برسد یا نرسد یا عاشق طرف مقابل باشد یا نباشد، احتمال حاملگی وجود دارد.

* شیردهی مانع از بارداری می شود: زن می تواند در دوران شیردهی Breastfeeding باردار شود البته احتمال آن پایین تر است.

* استفاده از دو کاندوم شانس پیشگیری را دو برابر می کند: استفاده از دو کاندوم یا یک کاندوم محکم بیشتر از یک کاندوم مصونیت ایجاد نمی کند. استفاده ی همزمان از کاندوم زنانه و مردان می تواند خطر حاملگی را افزایش دهد زیرا ممکن است در اثر برخورد پاره شوند.

 

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

مصرف قرص های اضطراری در جلوگیری از بارداری

متد جدید بارداری جزئیات عجیب حامله شدن

بارداری عجیب دختری که دو واژن، رحم دارد + عکس دیدنی

 

Interesting and strange Colombian plan to prevent pregnancy

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان