ramazan
ramazan

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

مجموعه : عشق و ازدواج
روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

شب زفاف، wedding night به اولین شب عروسی و ارتباط زوجین اطلاق می شود. شبی با مراسم خاص که توضیحات آن در این مقاله نمی گنجد. عزیزانی که می خواهند اطلاعات بیشتری در خصوص شب زفاف کسب کنند از کتاب های معتبر در فروشگاه ها با عنوان روابط اولیه زوجین، نحوه ارتباط شب زفاف و … استفاده کنند.

 

خطا و اشتباهی که زوجین در اولین رابطه جنسی مرتکب می شوند و ناآگاهانه و ناخواسته بادار می شوند در این بخش روش و راه های تشخصی بارداری در شب عروسی را بیان میکنیم.

بهترین راههای جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی یا شب زفاف شامل وسایل و روش‌های متعددی است که فرد می‌تواند برای پیشگیری از حاملگی از آنها استفاده کند. خانم‌هایی که تازه عروس هستند و به فکر راههای جلوگیری از بارداری در شب اول ازدواج هستند این پست را از دست ندهند. در این مطلب بهترین روشهای جلوگیری از بارداری را برای شما آماده کردیم.

 

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

 

جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی اصلا کار سختی نیست. با روشهای طبیعی جلوگیری از بارداری و چند روش غیر طبیعی می توان از بارداری در شب اول زفاف جلوگیری کرد.

 

خارج کردن آلت قبل از انزال

خروج آلت از واژن قبل از انزال یکی دیگر از روش های جلوگیری طبیعی است. در این روش اسپرمی وارد رحم زن نمی‌شود و امکان لقاح و بارداری وجود ندارد. این روش خیلی مطمئن نیست چون ممکن است مقداری از آب منی که به پیشاب معروف است پیش از انزال خارج شود و باعث بارداری شود.

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

 

تعیین روز تخمک گذاری

با تعیین روز تخمک گذاری و به یاد سپردن آن می توانید از بارداری پیشگیری کنید. تعیین روز تخمک گذاری را به دو روش می توانید انجام بدهید. در روش اول برای تعیین روزهای تخمک گذاری هر روز صبح قبل از بلند شدن از تخت خواب باید دمای بدنتان را اندازه بگیرید. اگر سه روز پشت سر هم دمای بدن زیاد شد و بالا رفت این روزها، روزهای تخمک گذاری است.

 

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

 

استفاده از کاندوم مردانه

کاندوم مردانه غلافی است که روی آلت نعوظ یافته پیش از دخول قرار می‌گیرد. و به وسیله ایجاد مانع در برابر عبور اسپرم از حاملگی پیشگیری می‌کند.

کاندوم فقط می‌تواند یک‌ بار استفاده شود. به بعضی از انواع آن ماده شیمیایی برای از بین بردن اسپرم اضافه شده است. اضافه نمودن این ماده اسپرم کش، از نظر علمی نشان نداده است که می‌تواند اثر مضاعفی در جلوگیری از بارداری نسبت به کاندوم تنها داشته باشد.

از آنجا که این وسیله به عنوان یک مانع مکانیکی عمل می‌کند از تماس مستقیم با اسپرم، ترشحات تناسلی، عفونی و چرک و زخمه‌ ای تناسلی جلوگیری می‌کند.

 

استفاده از قرص‌های ضد بارداری

قرصهای خوراکی ضد بارداری حاوی دو هورمون ساختگی استروژن و پروژسترون هستند که مثل هورمونهای طبیعی عمل می کند و باعث ایجاد سیکل منظم قاعدگی می شوند.قرص‌های ضد بارداری مانع از تخمک گذاری و چسبیدن تخمک به بافت سطحی رحم می‌شوند. اگر از قرص‌های ضد بارداری به نحو صحیح استفاده شود، روش مطمئنی برای جلوگیری از بارداری هستند.

 

استفاده از چسب ضد بارداری

چسب ضد بارداری نیز یک روش هورمونی برای پیشگیری از Pregnancy بارداری است. این چسب، نازک و بژ رنگ است، مانند باند زخم و حاوی همان هورمون‌ هایی است که در قرص‌های ضد بارداری وجود دارد.

 

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

 

شیوه‌ ی استفاده از چسب ضد بارداری

این چسب روی پوست بکار رفته و یک هفته در جای خود می‌ماند و کاربرد بسیار راحتی هم دارد.

می‌توانید این چسب را روی باسن، شکم، بالای بازو و یا کمرتان بچسبانید. در قسمتی که می‌خواهید این چسب را بکار ببرید و اطراف آن، از کرِم و لوسیون و … استفاده نکنید. این چسب تا سه هفته، هر هفته باید تعویض شود ویک هفته هم از چسب استفاده نکنید.

چسب ضد بارداری حاوی استروژن و پروژستین است که با حبس تخمک‌ها در تخمدان‌ها و غلیظ کردن ترشحات رحم، مانع بارداری می‌شود.

 

آمپول ضدبارداری

در تزریق‌های ضدبارداری هر ۳ ماه یک بار، دوزی از هورمون پروژسترون به صورت تزریقی دریافت می کنید. این تزریق هم مانع از تخمک‌گذاری می‌شود. اگر ظرف ۵ روز اول پریود ، این تزریق انجام شود، تاثیرگذاری فوری خواهد داشت و در غیر اینصورت به ۷ روز زمان نیاز دارد.

 

 

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

 

اگر به هر دلیلی شک و شبهه در احتمال باردار شدن پیدا کردید سریع و آسان ترین روش تشخیص آن استفاده از بی بی چک است.

طرز استفاده از بی بی چک

استفاده از تست بارداری خانگی که با نام بی بی چک در بین خانم ها مطرح می شود، ممکن است کمی عصبی کننده باشد، به ویژه اگر از نتیجه به دست آمده مطمئن نیستید. در این مطلب به رایج ترین سوالات مربوط به بی بی چک، از جمله زمان استفاده از بی بی چک و چگونگی استفاده از آن و سایر سوالات در این زمینه پاسخ داده می شود.

 

روش تشخیص و راه جلوگیری از بارداری در شب زفاف اول عروسی

 

بی بی چک چه زمانی جواب می دهد؟

بسیاری از بی بی چک ها یا تست های بارداری خانگی ادعا می کنند که می توانند نتیجه دقیق را در اولین روز به تعویق افتادن پریود نشان دهند. به هرحال نتایج دقیق تر را تا یک هفته بعد از به تعویق افتادن پریود از بی بی چک دریافت می کنید، بنابراین بهتر است که تا یک هفته صبر کنید.

 

چرا برای دریافت نتیجه دقیق بی بی چک باید یک هفته منتظر ماند؟

 

مدت کوتاهی بعد از اینکه تخمک بارور شده به دیواره داخلی رحم متصل می شود، جفت تشکیل شده و هورمون گنادوتروپین جفتی انسان human chorionic gonadotropin یا HCG تولید می شود. این هورمون وارد جریان خون و ادرار می شود. در اوایل بارداری غلظت هورمون HCG به سرعت افزایش پیدا می کند – هر دو تا سه روز دو برابر می شود.هر چه زودتر از بی بی چک استفاده کنید، کشف هورمون HCG سخت تر خواهد بود.

به یاد داشته باشید که زمان دقیق تخمک گذاری در بین زنان متفاوت خواهد بود یا حتی در یک خانم از ماهی به ماه دیگر فرق می کند و تخمک بارور شده می تواند در زمان های مختلف در رحم جایگذاری شود. این مسئله بر روی زمان شروع تولید هورمون HCG و قابل کشف شدن آن تاثیر می گذارد.

اگر تایید فوری بارداری برای تان مهم است، بسته به مدت زمان بارداری یا به تعویق افتادن پریود، پزشک سونوگرافی، تکرار تست ادرار یا انجام آزمایش خون را توصیه می کند.

Diagnosis and method of contraception at first wedding night


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان