اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

مجموعه : جالب ترین ها
اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

هرکسی در نظر خود اعتقاداتی دارد که باید اعتقادات هرشخصی Everybody’s beliefs احترام گزاشت و مسخره نکنیم. اما یک سری خرافاتی هم وجود دارد که واقعا پوچ و خنده دار است. در برگی جدید از نازوب جالبترین و حیرت آور ترین خرافات و اعتقادات مردم دنیا را فراهم کرده ایم با ما همراه باشید.

 

 

خرافات عجیب مردم ترکیه

 

نماد چشم زخم

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

مردم ترکیه به نماد چشم زخم به شدت اعتقاد دارند و هنگامی که احساس کنند فردی حسود دور و بر آن هاست، از این نماد استفاده می کنند تا بدشانسی برایشان Bad luck for them اتفاق نیفتد. به همین دلیل استفاده از این نماد در کشور ترکیه به شدت رواج دارد.

 

لیوان شکسته

 

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند که وقتی یک لیوان می شکند، یعنی چشم و نظر اتفاق افتاده است و سریعاً باید جسم شکسته را جمع آوری کنند و آن را به جای دور از خانه ببرند.

 

ضربه زدن به چوب

 

یکی از خرافه های رایج در بین مردم ترک، این است که آن ها عقیده دارند اگر سه بار به چوب ضربه زده شود، شخص دچار بدشانسی خواهد شد بنابراین باید مراقب باشند که این کار را انجام ندهند.

 

بستن دکمه لباس

 

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند؛ نباید دکمه های لباس خود را موقعی که مقابل یک شخص می ایستید، ببندید زیرا بدشانسی خواهد آورد اما برعکس این کار، یعنی باز کردن دکمه لباس، مقابل دیگران نیز اشکالی ندارد و حتی خوش یمن هم هست.

 

ریختن آب داخل لیوان

 

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند زمانی که شخصی قصد دارد به مسافرت برود، باید پشت سر او در جاده آب ریخت یا هنگامی که قصد دارد منزل را ترک کند، روی آیینه آب بریزند. با انجام این کار سلامت و سفر خوب را برای او تضمین می کنند.

 

شروع از سمت راست

 

در ترکیه مردم بر این عقیده هستند که همه چیز باید از سمت راست شروع شود. به عنوان مثال زمانی که افراد می خواهند از رختخواب بیرون بیایند، باید با پای راست این کار را انجام دهند زیرا معتقدند که انجام دادن این کار با پای چپ، باعث اخبار بد می شود بنابراین برای این که هر چیزی انتهای مثبتی Positive end داشته باشد، باید از سمت راست شروع شود.

 

اجسام تیز

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

هرگز در ترکیه کسی را نمی بینید که یک جسم تیز را مقابل خود قرار داده باشد زیرا آن ها عقیده دارند که قرار گرفتن جسم تیز مقابل چشم، مثل چاقو یا قیچی، باعث جنگ و جدل در آینده خواهد شد.

 

زنگ زدن گوش

 

در ترکیه مردم عقیده دارند وقتی که گوش یک نفر زنگ می زند، یعنی افرادی در حال صحبت کردن پشت سر این فرد هستند. اگر زنگ زدن در گوش چپ باشد، یعنی دیگران در حال بدگویی می باشند اما اگر در گوش راست باشد، یعنی دیگران در مورد خصلت های خوب این فرد صحبت می کنند.

همچنین بر این عقیده هستند که اگر چشم یک فرد پرش داشته باشد، نشان دهنده این است که اشخاصی می خواهند او را ملاقات کنند.

 

دست راست یا چپ

 

در ترکیه عقیده ها بر این است هنگامی که کف دست کسی خارش Someone’s hand itches می گیرد، یعنی مسئله مالی برای او در راه است. اگر کف دست چپ خارش بگیرد، یعنی این فرد پول از دست می دهد اما اگر کف دست راست خارش بگیرد، یعنی پول به دست می آورد.

 

عروس و داماد

 

در مراسم عروسی در ترکیه رسم است که عروس پایش را روی پای داماد می گذارد و این کار نشان دهنده این است که عروس پشتیبان و حامی داماد می باشد.

 

 

خرافات عجیب غریب هندی ها

 

ممانعت از ایستادن زیر درخت انجیر هنگام شب

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

درخت انجیر یکی از درخت های معروف Famous trees در کشور هند است اما این افراد بدون هیچ دلیل و منطق علمی، اظهار می کنند که نباید هنگام شب زیر این درخت ایستاد.

همه گیاهان و درختان صبح ها به دلیل پروسه فتوسنتز، کربن دی اکسید جذب می کنند و آن را به انرژی تبدیل کرده و به شکل اکسیژن به هوا تحویل می دهند اما هنگام شب، این مسئله برعکس است، گیاهان کربن دی اکسید بیرون می دهند.

علت آن هم کمبود نور خورشید می باشد اما هندی ها این مسئله علمی را با وجود روح و شیاطین زیر درخت توضیح می دهند و عقیده دارند که ایستادن زیر این درخت هنگام شب، باعث کشته شدن فرد می شود. در صورتی که بسیاری از حیوانات شب ها زیر این درختان هستند و اتفاقی برایشان نمی افتد.

 

گربه سیاه در مسیر فرد

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

آن ها بر این عقیده هستند که اگر یک گربه سیاه در مسیر شما قرار بگیرد ، باعث بدشانسی می شود. این باور نه تنها در هند، بلکه در بسیاری از کشور های غربی هم وجود دارد. ریشه این خرافه از کشور مصر می آید. رنگ مشکی در کشور هند ، نماد اتفاقات بد و بد شانسی های زیاد است.

 

نخوابیدن به جهت شمال

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

هندی ها بر این عقیده هستند که همه انسان ها هنگام خواب باید سر خود را به گونه ای قرار دهند که جهت آن به سمت جنوب باشد تا از اثرات مضر و مخرب مربوط به فشار خون و دیگر بیماری ها جلوگیری کنند. ان ها بر این عقیده هستند که اگر هنگام خواب سرتان به سمت شمال باشد، خواهید مرد که واقعاً خرافه خنده داری است.

 

 

خرافات عجیب و غریب مردم دنیا

 

سوت زدن داخل خانه

 

بعضی از افراد بر این عقیده هستند که اگر چتر را داخل خانه باز کنید باعث ایجاد بدشانسی می شود اما شاید نشنیده باشید که همین موضوع در مورد سوت زدن هم وجود دارد. بعضی از افراد بر این عقیده هستند که سوت زدن Whistling در محیط داخل خانه باعث ایجاد اتفاقات بد و وجود شیاطین در منزل می شود.

 

آدامس جویدن بعد از غروب

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

در ترکیه، آدامس جویدن پس از غروب آفتاب مترادف با جویدن گوشت بدن مرده است، به همین خاطر مردم ترکیه میلی به جویدن آدامس پس از غروب آفتاب ندارند.

 

خارش بینی، علامت خبرهای بد

 

در بعضی از فرهنگ ها و کشور ها بر این عقیده هستند که خارش بینی Itchy nose نشان دهنده در راه بودن خبرهای بد و بد شانسی است و باور عمیقی نسبت به این مسئله دارند و خارش داخل بینی را نشان دهنده غم و مشکل می دانند.

 

برعکس گذاشتن نان در فرانسه

 

مردم فرانسه، نان را پشت و رو به روی میز قرار نمی دهند زیرا در دوران قرون وسطی نانواها نان مخصوص جلادها را سروته می گذاشتند و همه مردم مراقب بودند به آن نان دست نزنند تا سر خود را بابت یک قرص نان از دست ندهند. گرچه زمان زیادی از این دوران گذشته است اما هنوز در فرانسه نان را سرو ته می گذارند.

 

خاریدن دست و مشکل مالی

 

در ترکیه بر این عقیده هستند که اگر کف دست چپ را بخارانید، احتمالاً پول از دست می دهید یا باید بابت چیزی پول زیادی را پرداخت کنید اما اگر این اتفاق برای دست راست بیفتد، یعنی از لحاظ جسمانی وضعیت خوبی پیدا می کنید.

 

برگرداندن ماهی پخته شده

 

یکی از خرافات رایج که در بعضی از کشور ها مثل چین وجود دارد، این است که آن ها عقیده دارند نباید ماهی کاملاً پخته شده Fully cooked fish را برگردانید و برعکس کنید. همچنین استخوان آن را باید به آرامی از قسمت دم ماهی جدا کنید. در غیر این صورت دچار بدشانسی می شوید.

 

تکه نکردن رشته

 

مردم چین هرگز رشته و نودل را به تکه های کوتاه تر تقسیم نمی کنند زیرا طول رشته و نودل را به مثابه طول عمر می پندارند. در رستوران های آنها برای خوردن نودل از چوب مخصوص نودل استفاده می کنند و چاقو و چنگال نخواهید دید.

 

شکستن آینه و بدشانسی

 

در بعضی از کشور ها مثل روسیه بر این عقیده هستند که اگر آینه بشکند، ارواح پلید در خانه سرگردان خواهند شد و اتفاقات عجیب و غریب و خطرناکی رخ می دهد. پس باید خیلی مراقب باشید که این اتفاق برایتان رخ ندهد.

 

قرار دادن دو آینه مقابل یکدیگر

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

در کشور هایی مثل مکزیک، مردم بر این عقیده هستند که اگر دو آینه را مقابل یکدیگر قرار دهید، باعث باز شدن در روی شیاطین می شوید و احتمال این که خودتان به جهنم بروید، بالا خواهد رفت. پس بهتر است که هرگز این کار را نکنید.

 

نگه داشتن قسمت بالای کیک عروسی

 

عروس و دامادهای آمریکایی، قسمت بالای کیک The top of the cake عروسی را در فریزر نگاه می دارند تا سال بعد در سالگرد عروسی بخورند زیرا اعتقاد دارند، این قطعه کیک موجب خوشبخت شدنشان می شود و بنابراین این کار را انجام می دهند.

 

خرید کالسکه قبل از تولد بچه

 

یکی از خرافات رایج در انگلستان و کشور چین، این است که والدین هرگز نباید قبل از دنیا آمدن بچه برایش کالسکه بخرند، زیرا این اتفاق باعث بدشانسی می شود و حتی ممکن است جان جنین را به خطر بیندازد. پس باید از عوارض منفی آن دوری کرده و این کار را انجام ندهند.

 

مراقبت در حین حمل تورتیلا

 

مردم مکزیک در حین حمل نان تورتیلا بشدت مراقبند زیرا معتقدند اگر تکه ای نان تورتیلا بر زمین بیفتد، بزودی مهمان ناخوانده یا کسی که دوستش ندارند از راه می رسد و آنها باید او را تحمل کنند.

 

رفتن به خانه بعد از مراسم ختم

 

یکی دیگر از باور ها و خرافه هایی Beliefs and superstitions که در فیلیپین وجود دارد ، این است که افراد مستقیما بعد از مراسم ختم نباید به خانه بروند زیرا روح فرد مرده با آن ها همراه خواهد شد و آن ها را آزار می دهد. بهتر است که اول آلودگی های روی لباس خود را پاکسازی کنند و به جای دیگری بروند و بعد به سمت خانه راهی شوند.

 

ترس از عدد 13

 

اعتقادات و خرافات حیرت آور مردم در سرتاسر دنیا

 

اعداد مختلف معانی متفاوتی دارند و عدد 13 برای بعضی از مردم دنیا یک عدد شوم محسوب می شود. حتی بسیاری از هتل ها و ساختمان ها طبقه 13 ندارند و بر این عقیده هستند که این عدد شوم است و باعث اتفاقات بد می شود.

 

آویزان کردن نان

 

در بعضی از کشور ها مثل فرانسه بر این عقیده هستند که اگر نان از قسمت بالا به پایین آویزان شود، نشان دهنده بدشانسی و اتفاق بد خواهد بود. در رستوران های فرانسه و ایتالیا هرگز چنین اقدامی را انجام نمی دهند؛ حتی هنگام پختن آن هم به شدت این مسئله را رعایت می کنند.

 

قرار دادن کلید روی میز

 

در کشور هایی مثل سوئد بر این عقیده هستند که اگر کلید را روی میز غذاخوری On the dining table بگذارید، اتفاقات بدی که برایتان رخ می دهد. بهتر است که هرگز این کار را انجام دهید؛ درغیر این صورت باید منتظر بدشانسی ها باشید.

 

مصرف گوشت بز برای خانم ها

 

در بعضی از کشور ها مثل رنادا بر این عقیده هستند که مصرف گوشت بز توسط خانم ها باعث می شود که شبیه به مردها ریش در بیاورند. پس زنان نباید این کار را انجام دهند.

 

دستشویی پرنده و خوش شانسی

 

یکی دیگر از خرافات بسیار عجیب که ریشه در کشور روسیه دارد، این گونه مطرح می کند که دستشویی پرندگانی مثل مرغ دریایی یا کبوتر روی یک فرد، برایش خوش شانسی می آورد و باعث ایجاد احساس خوب در آن ها خواهد شد.

 

شبنم صبحگاهی برای پوست

 

در بعضی از کشور ها مثل اسکاتلند و ایرلند بر این باور هستند که شبنم صبحگاهی برای پوست فواید بسیار زیادی دارد؛ البته فقط شبنم صبحگاهی ماه اول می، که به شدت پوست را زیبا می کند و رطوبت پوست را تامین می کند. کافی است که یک قطره از آن را روی پوستتان قرار دهید.

 

حیرت آورترین و جالب ترین خیابان های جهان را ببینید+ تصاویر

جالب ترین مطالب خواندنی با تصویر/ وبگردی با مجله ناز وب

جالب ترین کاریکاتورهای مفهومی (7)

 

The astonishing beliefs and superstitions of people all over the world

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان