لاکپشت عجیب و الخلقه و نادر که 2 سر دارد + عکس

مجموعه : جالب ترین ها
لاکپشت عجیب و الخلقه و نادر که 2 سر دارد + عکس

لاکپشت عجیب و الخلقه و نادر که 2 سر دارد + عکس

به گزارش نازوب تولد یک لاکشپت دوسر نادر در آمریکا خبرساز شده است.

 

لاک پشت ها گونه‌های مختلفی دارند. در حال حاضر ۱۲ خانواده و حدود ۲۵۷ گونه لاک پشت وجود دارد. این جانور بی‌آزار می‌تواند تا ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر کند ولی گاهی مرگ آن ها خیلی سریع فرا می‌رسد و باید علت آن جستجو گردد. صدمات ناشی از حمل و نقل، گرسنگی، شرایط بد نگهداری آن ها در منازل و نامتعادل بودن هوای محیط مهم ترین عوامل مرگ حیوان هستند.

 

لاک پشت ها جزو خزندگان تخم گذاری هستند که در دو نوع علف خوار و گوشت خوار وجود دارند. بند لاک پشت در یک پوشش سخت از جنس استخوان یا غضروف است و زمانی که خطری حس می‌کند به داخل لاکش می‌رود.

 

این جانوران موجودات خونسردی هستند که با توجه به محیطشان دمای بندشان تغییر می‌کند. مثلا لاک پشت‌های پوست چرمی دریایی به دلیل ساختار بدنشان دمای بیشتری در مقایسه با آب دارند.

 

با وجود اینکه بسیاری از لاک پشت‌ها در آب زندگی می‌کنند فاقد آب شش هستند. این جانوران داری شش هستند و از هوا تنفس می‌کنند؛ از سوی دیگر در آب هم تخمگذاری نمی‌کنند.

 

در حالت کلی لاک پشت‌ها بر اساس جایی که زندگی می‌کنند به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. لاک پشت های رودخانه‌ای
  2. لاک پشت های دریایی که پنجه ندارند و به وسیله پاهایشان که مثل بال است در دریا شنا می‌کنند
  3. لاک پشت های خاکی که درون خشکی زندگی می‌کنند

 

 به گزارش نازوب، مرکز حیات وحش کیپ در ایالت ماساچوست آمریکا به تازگی شاهد تولد یک لاک پشت دو سر نادر بود. این لاکپشت پشت الماسی دارای دو سر و شش پا دارد. نام این Turtle لاکپشت دو سر از نام دو چهره مشهور «مری کیت» و «اشلی اولسن» گرفته شده است. تصویر مربوط به این لاکپشت نادر اکنون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و تبدیل به تصویری داغ شده است.

 

مرکز حیات وحش کیپ با انتشار این تصویر در پیج اینستاگرام خود گفت که این اتفاق به دلیل یک بیماری نادر به نام بیسفالی (Bicephaly) رخ داده است. در ادامه پست توضیح داده شد که این اتفاق به دلیل عوامل ژنتیکی و محیطی رخ می‌هد که هر دو بر روی جنین در طول رشد تاثیر می‌گذارد. این لاکپشت با توجه به وضعیتی که دارد از کرم‌های خونی و گلوله‌های غذایی تعذیه می‌کند.

 

لاکپشت عجیب و الخلقه و نادر که 2 سر دارد + عکس

 

سر‌های لاکپشت جهش یافته به طور جداگنه عمل می‌کند، اما در زمان مختلف نیز نفس می‌کنشد. این موجود دو سیستم گوارشی مجزا دارد که به تغذیه هر دو طرف بدن کمک می‌کند.

 

پیشتر نیز یک لاکشپت دریایی با دو سر در ساحل واقع در کارولینای جنوبی پیدا شده بود. این لاکپشت نیز به دلیل جهش ژنتیکی دارای دو سر مجزا بود.

 

مطالب مرتبط :

تولد عجیب خدای هندوها و وحشت مردم هند + عکس

تولد عجیب نوزادی با یک دم وحشتناک در حال رشد + عکس

تولد عجیب نوزادی با 4 دست و 4 پا + عکس

تولد عجیب گوساله ای با قلب بیرون از بدن! عکس

تولد عجیب یک کره شتر از دو شتر ماده ! (+عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان