بیرون زدگی رگ در بدن خطرناک است یا نه و علل و راههای درمان بیرون زدگی رگ

مجموعه : بیماری ها
بیرون زدگی رگ در بدن خطرناک است یا نه و علل و راههای درمان بیرون زدگی رگ

بیرون زدگی رگ در بدن خطرناک است یا نه و علل و راههای درمان آن

در این بخش از سایت نازوب با بیرون زدگی رگ در بدن آشنا خواهید شد. رگ ها لوله های باریک در بدن موجودات زنده هستند که کار گردش خون را انجام می دهند

 

علت بیرون زدگی رگ در بدن/ بهترین درمان بیرون زدگی رگ ها 

رگ ها لوله هایی باریک در بدن جانداران است که بخشی از گردش خون هستند و خون را به سراسر بدن می رسانند. بیرون زدگی رگ های بدن نشان دهنده بیماری نیست اما می توانند نشانه مشکلات عروقی باشند.

 

بیرون زدگی رگ های بدن

در هنگام ورزش کردن به دلیل فعالیت بدنی بالا بیرون زدگی رگ های بدن کاملا طبیعی است و نشان دهنده عملکرد طبیعی قلب و عروق است.

 

ورزشکاران و به خصوص کسانی که ورزش های سنگینی مانند وزنه برداری انجام می دهند ، به دلیل کم بودن چربی در زیر پوست آنها و تاثیر وزنه برداری بر روی حجم و تراکم بافت عضلانی معمولا رگ های برجسته ای دارند.

 

بیرون زدگی رگ در بدن خطرناک است یا نه و علل و راههای درمان بیرون زدگی رگ

 ورزشکاران رگ های برجسته تری نسبت به بقیه دارند

 

افراد لاغر اندام که با رژیم های غذایی کاهش وزن داده اند ، رگ های برجسته و بیرون زده دارند. به رگ های بدن افراد لاغر به اصطلاح رگ های لخت می گویند. به دلیل این که افراد لاغر چربی کمی در زیر پوست خود نسبت به افراد با وزن نرمال دارند ، رگ های آنها حالت بیرون زدگی پیدا می کند.

 

البته بسیاری از افراد از رگ های واریسی پا مطلع نیستند و بعد از کاهش وزن رگ های برآمده واریسی مشخص می شود.

 

کسانی که رنگ پوست آنها روشن است غالبا رگ دست و پایشان مشخص است.

 

در افراد سالمند به دلیل این که پوست خاصیت کشسانی خود را از دست داده است و چربی زیر پوست آنها تحلیل رفته است ، رگ های بدن برجسته می شوند که این یک روند کاملا طبیعی است و خطری برای سلامتی ندارد.

 

بیرون زدگی رگ در بدن خطرناک است یا نه و علل و راههای درمان بیرون زدگی رگ

رگ افراد سالمند برجسته است اما در حالت عادی خطری ندارد

 

در برخی از بیماری ها مانند بیماری ویتیلیگو که ملانین پوست کم است نیز رگ ها برجسته و نمایان می شوند.

 

برجستگی رگ ها یک عامل ژنتیکی نیز هست به طوری که اگر پدر و مادر شما رگ های برجسته داشته باشند ، احتمال این که رگ های شما هم برجسته و باشد بیشتر می شود.

 

در روز های گرم نیز به دلیل این که فعالیت عروق افزایش می یابد رگ ها در سطح پوست شما نمایان می شوند.

 

یکی دیگر از دلایلی که باعث برجستگی و بیرون زدگی رگ های بدن می شود ، بر هم خوردن تعادل هورمون های بدن است ، مانند شرایطی که در یائسگی برای خانمها اتفاق می افتد. در بارداری نیز به دلیل متسع شدن رگ ها و افزایش 20 تا 40 درصدی حجم خون در گردش باعث نمایان شدن رگ ها می شود ، اما این شرایط دائمی نیست و بعد از زایمان کردن از بین می رود.

 

تشخیص سالم بودن رگ های برجسته 

رگ های برجسته باعث می شوند که آنها بیشتر نمایان شوند. این مسئله اگر چه از نظر زیبایی شناختی می تواند مهم باشد ، اما همیشه نشانه ای از بیماری یا مشکل جدی ای نیست و در برخی از موارد رگ های بیرون زده کاملا طبیعی و نرمال هستند.

 

از طرفی دیگر رگ های بیرون زده می تواند ناشی از وضعیت سلامتی باشد که می تواند نشانگر شروع یک مشکل حاد تر  باشد.

 

بنابراین اگر سوال شما این است که ” چرا رگ های من تا این اندازه قابل رویت هستند؟ ” برای تعیین پاسخ این سوال باید به متخصص عروق مراجعه کنید تا آزمایش های لازم و تجزیه تحلیل فیزیکی را انجام دهد و وضعیت سلامتی شما را تشخیص دهد.

 

بیرون زدگی رگ در بدن خطرناک است یا نه و علل و راههای درمان بیرون زدگی رگ

رگ های واریسی به رنگ آبی تیره و بنفش هستند

 

وضعیت نگران کننده برای رگ های برجسته

اگر سوال شما این است که ” چرا رگ های من تا این اندازه قابل مشاهده هستند؟ ” ممکن است که علائمی از قبیل رگ های واریسی و یا ترومبوفلبیت باشد. برای جلوگیری از ناراحتی و یا عوارض جدی ممکن است هر دو بیماری نیاز به درمان داشته باشند.

 

رگ های عنکبوتی در صورت و پاها قرار دارند و ظاهر آنها مشابه تار های عنکبوت است ، نام این رگ ها هم از شکل ظاهری که دارند گرفته شده است. رنگ آنها بنفش ، آبی و قرمز است.

 

رگ های واریسی هم به رنگ آبی تیره هستند و به نظر متورم و یا پیچیده شده دیده می شوند. در این حالت ممکن است متوجه شل شدن پوست خود نیز شوید.

 

کسانی که شغل هایی دارند که مجبورند به صورت مکرر و برای مدت طولانی روی پای خود بایستند مانند پرستار ، معلم و ….. این وضعیت را بیشتر تجربه می کنند.

 

یکی دیگر از دلایلی که باعث برجسته شدن رگ ها می شود و سلامت انسان را تهدید می کند وضعیتی به نام ترومبوفلبیت است. در این حالت رگ ها در نتیجه لخته خونی که معمولا در پاها ایجاد می شود ، بزرگ می شوند. ممکن است لخته ها شکسته شود و به سمت ریه ها جاری شود که باعث به وجود آمدن بیماری به نام آمبولی ریوی می شود.

 

یک نوع دیگر بیماری مرتبط با نمایان شدن رگ ها بیماری سلولیت است. سلولیت نوعی عفونت است در اثر ورود باکتری ها به پوست ایجاد می شود. این عفونت می تواند به رگ های خونی سرایت کند و باعث قرمزی و تورم شود که می تواند رگ ها را بیشتر نمایان کند.

 

در صورت داشتن علائمی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم همراه با رگ های برجسته باید به یک متخصص عروق مراجعه کنید:

 

• ورید های دردناک

• خونریزی ورید ها

• ورید های قرمز رنگ

• ورید های گرم هنگام لمس آنها

 

همچنین هر گونه تغییرات در بافت و رنگ اطراف رگ ها را جدی بگیرید و به آنها توجه کنید. اگر رگ های واریسی دردناک دارید به متخصص مراجعه کنید.

 

بیرون زدگی رگ در بدن خطرناک است یا نه و علل و راههای درمان بیرون زدگی رگ

یکی از راه های درمان رگ های برجسته لیزر داخل رگی است

 

چگونه می توانیم رگ های بیرون زده را درمان کنیم؟

برای درمان رگ های بیرون زده بعد از مشخص شده بیماری شما ، پزشک راه حل هایی به شما ارائه می کند. اما در ادامه نیز به چند راه حل برای درمان رگ های بیرون زده اشاره خواهیم کرد.

 

استفاده از جوراب های واریس

برای درمان رگ های واریس می توانید  از جوراب های فشرده ساز مخصوص واریس استفاده کنید. این جوراب ها به رگ های خونی بدن شما کمک می کند تا خون را به قلب برگردانند. این جوراب با فشار مداوم روی پاها عمل می کند.

 

درمان با روش اسکلروتراپی

اسکلروتراپی روشی است که به درمان رگ های بزرگ شده کمک می کند. در این نوع درمان پزشک در رگ های شما یک محلول خاص تزریق می کند. این محلول به رگ ها کمک می کند بافت اسکار ایجاد شود و رگ را ببندد. این روش برای رگ های شما مضر نیست زیرا جریان خون به رگ های سالم اطراف انتقال داده می شود.

 

درمان با روش کلاری وین

کلاری وین یکی از تکنیک های درمانی برای نارسایی وریدی ، از جمله واریس یا رگ های عنکبوتی ، بدن استفاده از انرژی لیزری است. این درمان مبتنی بر کاتتر است که در آن همزمان از روش های مکانیکی و شیمیایی برای درمان منطقه آسیب دیده استفاده می شود.

 

در این روش هیچ برشی ایجاد نمی شود و هیچ یک از بافت های اطراف رگ ها آسیبی نمی بینند بنابراین احتمال زخم و کبودی بسیار کم است. بیمارانی که برای از بین بردن رگ های عنکبوتی از این روش درمانی استفاده می کنند ، پس از درمان می توانند فعالیت های روزمره و عادی خود را انجام دهند.

 

درمان با روش واریتنا

واریتنا یک روش درمان وریدی مبتنی بر کف است که برای درمان رگ های بیمار طراحی شده است. این درمان با کف تنها درمان وریدی در نوع خود است که توسط FDA برای بهبود ظاهر و علائم واریس در سیستم رگ بزرگ ساپنوز تایید شده است.

 

درمان با روش لیزر داخل رگی

در مان با این روش دلیل اساسی بیماری ورید را هدف قرار می دهد.

دریچه های ورید که آسیب دیده و یا دچار بیماری شده اند نمی توانند خون را از پا ها به سمت قلب هدایت کنند. درمان با لیزر داخل رگی برای بستن این رگ ها به کار گرفته می شوند تا رگ های سالم بتوانند جریان خون را از پا به قلب برقرار کنند.

 

متخصص با استفاده از یک کاتتر فیبر کوچک و با استفاده از انرژی لیزر ، برش جرئی را در پوست ایجاد می کند متخصص ممکن است از سونوگرافی برای قرار دادن کامل لیزر استفاده کند. این بیماری رگ های عنکبوتی و واریس را به هر اندازه که در نزدیکی پوست قرار داشته باشند درمان می کند و حدود 15 دقیقه طول می کشد.

 

زمانی که پزشکان از لیزر استفاده می کنند در واقع از پرتو های نور متمرکز شده استفاده می کنند. گرمای حاصل از لیزر به رگ آسیب می زند ، بافت اسکار ایجاد می کند و در نهایت رگ ها را می بندد. با گذشت زمان رگ بسته می شود و در نهایت به طور کلی محو می شود. زمانی که ورید منبع خونی نداشته باشد به طور کلی از بین می رود.

 

درمان با روش فلبوکتومی متحرک

فلبوکتومی متحرک تقریبا مانند بستن ورید است. درمان ورید دارای واریس در آریزونا توسط پزشک انجام می شود. در این روش پزشک سوراخ های کوچکی در پوست شما ایجاد می کند و با استفاده از این سوراخ ها واریس را خارج می کند.

فلبوکتومی متحرک در یک محیط سرپایی انجام می شود.

ورید های بزرگ می توانند مشکلی برای زیبایی باشند و یا با شرایط پزشکی و بیماری به وجود آمده باشند.

علائم تنگی نفس ، درد قفسه سینه و زخم در نزدیکی رگ ها می تواند یکی از علائم برجستگی رگ ها باشد.

 

مطالب مرتبط :

بیماری هانتینگتون چیست؟ علایم و راه های درمان هانتینگتون

رنگ ادرار و بوی آن نشانه چه بیماری هایی است

بیماری های شایع نوزادان بعد از تولد

علت و درمان فوری سکسکه و ارتباط آن با بیماری ها


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان