ramazan
ramazan

پرونده های عجیب غریب انسان هایی که به طرز مرموزی ناپدید شدند

پرونده های عجیب غریب انسان هایی که به طرز مرموزی ناپدید شدند

پرونده های عجیب غریب انسان هایی که به طرز مرموزی ناپدید شدند

 

داستان و ماجراهای بسیار مرموز و عجیب برگان جهان و انسان های عادی که ناپدید شدند! تا به حال به این فکر کرده‌اید که روزی از خواب بیدار شوید و یکی از افرادی که می‌شناختید بدون هیچ اثر و یا نامه‌ای گم شده باشد و هیچ خبر یا اثری از او پیدا نشود؟

 

در بخش بسیار خواندنی و عجیب با وبسایت ناوب همراه باشید. و ماجرای این انسان های بررگ مرمو را بخوانید.

 

پرونده عجیب افرادی که ناپدید شدند

 

روایت‌های بسیاری در مورد افراد مشهوری وجود دارد که در طول تاریخ به طور مرموزی محو شده و هیچ اثری از آن‌ها به جای نماده است.

البته هیچ توضیح قانع کننده‌ای در مورد علت مفقود شدن این افراد وجود ندارد و همه چیز به حدس و گمان در مورد آن‌ها ختم شده است.

برخی از مشاهیر مفقود شده پس از آغاز یک سفر دریایی یا هوایی، برای همیشه به سرنوشتی عجیب دچار شدند و هر یک به طرزی باورنکردنی از صفحه روزگار ناپدید شدند.

در ادامه به معرفی افراد برجسته‌ای پرداخته می‌شود که با ناپدید شدن مرموزانه خود برای همیشه انسان را به تامل در مورد نحوه مرگ خود وا داشته‌اند.

دوروتی آرنولد 1910

 

پرونده های عجیب غریب انسان هایی که به طرز مرموزی ناپدید شدند

 

دیسپیرانس آف دوروتی آرنولد، که در یک خانواده ثروتمند نیویورکی چشم به جهان گشود، از فعالان برجسته اجتماعی زمان خود به شمار می‌رفت.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، تصمیم گرفت به نویسندگی بپردازد که در این زمینه به موفقیت نه چندان چشمگیری دست یافت.

خانم آرنولد در دوازدهم دسامبر 1910 برای خرید لباس جدید با یکی از دوستان خود قرار گذاشت و پس از آن به قصد بازدید از پارک مرکزی از همسفر خود جدا شد.

دوروتی پس از خداحافظی خود از دوستش برای همیشه از صفحه روزگار محو شد و هیچ اثری از خود به جای نگذاشت.

 

ناپدید شدن اسرارآمیز شخصیت‌های بزرگ تاریخ

 

خانواده دورتی از ترس ایجاد جنجال در رسانه‌ها از تماس با نیروهای امنیتی و آگاه کردن آن‌ها از گم شدن دختر خود جلوگیری کردند. چند هفته بعد، وکیل خصوصی و دوست خانوادگی دوروتی پدرش را متقاعد کرد خبر گم شدن فرزندش را علنی کند تا شاید بتواند رد پایی از او بیابد.

اما با وجود پاداش زیادی که برای یابنده در نظر گرفته شد، هیچ خبری از دوروتی به خانواده‌اش نرسید و بانوی جوان که به علت فعالیت‌های اجتماعی به شهرت زیادی در میان مردم نیویورک رسیده بود، برای همیشه از دید همگان پنهان ماند.

بسیاری از مردم آن زمان شایعه کردند که دوروتی آرنولد توسط مخالفان خود ربوده شده در حالی که برخی نیز بر این باور بودند که سقط جنین باعث مرگ وی شده است.

در سال 1928 ، یعنی درست پس از مرگ پدر و مادر دورتی، دوست او یعنی آخرین فردی که دختر جوان را دیده بود، شایعه کرد که دوروتی به علت ناموفقیت خود در نوشتن یک کتاب، خودکشی کرده است.

البته تا سال‌ها بعد، علت مرگ دوروتی آرنولد، همچنان در میان مردم مرموز ماند و هیچ کسی با اطمینان نتوانست بگوید که فعال اجتماعی مشهور آمریکایی چرا دیگر در میان آنان نیست.

 

آمیلیا ارهارت 1937

 

پرونده های عجیب غریب انسان هایی که به طرز مرموزی ناپدید شدند

 

آمیلیا مری ارهارت، یک خلبان پیشگام آمریکایی بود که نام او به عنوان نخستین زنی که پرواز تک نفره را در عرض اقیانوس اطلس انجام داده و همچنین صلیب متمایز پرواز را دریافت کرده، در تاریخ جهان به ثبت رسیده است.

ارهارت طی دوران نوجوانی خود به طور داوطلبانه در جنگ جهانی اول به عنوان پرستار به درمان بیماران جنگی پرداخت و پس از آن، در کنار خلبانی در زمینه تدریس، نویسندگی و طراحی لباس به فعالیت مشغول شد.

 

ناپدید شدن اسرارآمیز شخصیت‌های بزرگ تاریخ

 

آمیلیا ارهارت تصمیم گرفت همراه با کمک خلبان خود، فرد نوان، با هواپیمای شخصی خود به پرواز در سراسر دنیا بپردازد.

در سفری که آمیلیا بر فراز آب‌های اقیانوس آرام و در نزدیکی جزیره هاولند آغاز کرد، پیامی مبنی بر درخواست کمک به گارد ساحلی فرستاد، اما پس از راهی شدن یک کشتی امداد هیچ اثری از وی، هواپیما و همسفرش پیدا نشد.

اگرچه بسیاری از مردم آن زمان استدلال کردند که هواپیمای آمیلیا بر اثر تمام شدن سوخت، به یکی از صخره‌های اطراف سقوط کرده، اما همچنان کسانی وجود داشتند که به دنبال وی یا اثری از هواپیمای او بودند و با ناکامی مواجه می‌شدند.

ناپدید شدن آمیلیا به همراه هواپیما و کمک خلبانش یکی از اسرارآمیزترین رویدادهای تاریخ هوایی بشر تا به امروز محسوب می‌شود.

گلن میلر 1944

 

پرونده های عجیب غریب انسان هایی که به طرز مرموزی ناپدید شدند

 

لتون گلن میلر ‏ موسیقیدان مشهور سبک جاز، نوازنده ترومبون و تنظیم کننده، آهنگساز و رهبر ارکستر آمریکایی بود و از موفق‌ترین هنرمندان این سبک در دهه‌های 1930 و 1340 به شمار می‌رفت.

وی در دوران جنگ جهانی دوم به اوج شهرت خود دست یافت و تصمیم گرفت برای سربازانی که در پاریس به خدمت مشغول بودند، به نوازندگی بپردازد.

میلر در پانزدهم دسامبر سال 1944 تصمیم گرفت به پاریس سفر کند اما متاسفانه هواپیمای او در هنگام پرواز بر فراز کانال مانش در اقیانوس اطلس، به همراه تمام سرنشینان برای همیشه ناپدید شد.

این خبر تا کریسمس سال 1945 همچنان پنهان ماند اما پس از آن در میان مردم شایع شد که نوازنده محبوب آن‌ها در سفر برای مذاکره صلح با نازی‌های آلمانی کشته شده است که البته این شایعه از نظر بسیاری از بزرگان کشور رد شد.

 

جیم سالیوان (jim sullivan)

جیم سالیوان یک نوازنده 35 ساله بود که در هنگام یک تور کاری در جاده‌ای به مقصد خود ناپدید شد. گفته شده است که او در مسیر  خود به مقصد یک هتل بود. بعد‌ها ماشین او پیدا شد؛ که لباس‌ها، گیتار و پول او در ماشین بود، اما هیچ اثری از خود او نبود.

 

از آنجا که او در 1969 یک آلبوم با نام بشقاب پرنده منتشر کرده بود فرضیه‌هایی بر این است که او قصد داشت با آدم فضایی‌ها ارتباط برقرار کند و توسط آن‌ها ربوده شده است. افرادی دیگر این فرضیه را رد می‌کنند و می‌گویند او برای شهرت از قصد این داستان را چیده و هویت خود را تغییر داده است.

 

لستر یوبانکس (lester eubanks)

 

لستر یوبانکس سال 1965 به جرم قتل یک دختر جوان به اعدام محکوم شده بود اما بعد‌ها این حکم به حبس ابد تغییر کرد. او بار‌ها سعی کرده بود از زندان فرار کند. او در آخرین اقدام خود موفق به فرار شد. چگونه؟ برای همیشه ناپدید شدن.

 

ماجرا از این قرار بود که به وی مرخصی داده شده بود تا به خرید کریسمس برود؛ و در حین این خرید چند پلیس با دقت او را تحت نظر داشتند. تا این که وی به طور ناگهانی ناپدید می‌شود.

 

طبیعی است که او احتمالا فرار کرده باشد. اما از سال ۱۹۶۷ تا کنون هیچ اثری از او دیده نشده است. با وجود اعلامیه‌ها و جوایز مختلف پلیس، هیچ گاه کسی او را مشاهده نکرد.

 

کلاود و مارتا سو شلتون (claude and martha sue shelton)

 

در 1971 مارتا و کلاود فرزندان خود را در خانه می‌خوابانند. سوار ماشین می‌شوند؛ و دیگر باز نمی‌گردند. هیچ کس نمی‌داند آن‌ها کجا و چرا رفتند.

همه ادعا دارند که آن‌ها عاشق فرزندان خود بودند و آن‌ها را تنها نمی‌گذارند. یکی از دختران آن دو ادعا دارد هنگام شب به خیر، پدر او در گوش مادر وی گفته که “می‌خواهی اینجا بمانی یا با من می‌آیی؟ “

 

خودرو‌ی آن‌ها نیز مانند خود آن‌ها هرگز پیدا نشد. چند سال بد جسدی شبیه مارتا پیدا شد، اما تست دی ان ای صورت گرفته روی آن نشان می‌داد که او اصلا مارتا نیست.

 

مطالب مرتبط :

خوراکی های عجیب و غریب از آبنبات موش تا شکلات عقرب + عکس

آیین سنتی عجیب و غریب مردم اندونزی + تصاویر

عکس هایی از تابلو‌های راهنمایی عجیب و غریب‌ شوکه کننده کشور آلمان


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان