تا کجای زمین می تونیم پایین بریم؟ کلیپ حیرت انگیز دل زمین

مجموعه : مقاله و تحقیق
تا کجای زمین می تونیم پایین بریم؟ کلیپ حیرت انگیز دل زمین

شگفتی های دنیای بالای سرمان، زیر پایمان و اعماق پایین تر از آن چه چیزی از آفرینش را به ما گوشزد می کند؟ جز خالقی که همه جا هست و این دیدن ها چشم دل می خواهد…

تجربه ای که شاید با هیچ قلمی نتوان آن را نقش بست! حس خوب آفرینش وقتی نگاهت را به جهان هستی آمیخته کنی… ولاغیر!

 

 

کلیپ دیدنی و علمی رفتن به اعماق زمین تا کجا؟

 

 

از پوسته که بیرونی‌ترین لایهٔ زمین است چکیده ای بیان میکنیم و سپس این کلیپ بسیار زیبا و شگفت انگیز را می بینیم.

پوسته بیشتر از اکسیژن و سیلیکون ساخته‌شده و تنها جایی است که زندگی بر روی آن شناخته شده‌است. گوشته بزرگ‌ترین و پهناورترین لایهٔ زمین است و از سنگ‌های نیمه‌جامد بسیار نرم و چگال و بیشتر از آهن و منیزیم ساخته شده‌است.

سنگ‌کره بخش سفت و سخت زمین و به حالت جامد است و تمام سطح کرهٔ زمین از بالای کوه اورست تا انتهای درازگودال ماریانا را می‌پوشاند و از کانی‌ها ساخته شده‌است.

سنگ‌کره همیشه به آرامی در حال حرکت است و به بشقاب‌های زمین‌ساختی تکه‌تکه شده‌است. جنبش زمین‌ساخت بشقابی عامل بسیاری از رویدادهای زمین‌شناسی مانند زمین‌لرزه‌ها و آتشفشان‌ها است.

سست‌کره بخش نرم کرهٔ زمین است که گمان زده می‌شود که بسیار گرم‌تر و مایع‌تر از سنگ‌کره باشد. اگرچه سنگ‌های این لایه جامد و نیمه گداخته هستند، اما در پاسخ به تغییر شکل، روان و جاری می‌شوند.

هسته درونی‌ترین و گرم‌ترین لایهٔ کرهٔ زمین است و به‌طور کامل از فلز ساخته شده‌است. هستهٔ بیرونی از فلزات ذوب‌شدهٔ آهن و نیکل و هم‌چنین گوگرد ساخته‌شده و به باور دانشمندان، میدان مغناطیسی زمین را کنترل می‌کند.

جنس هستهٔ درونی زمین، جامد و از آهن است و دمای آن °6٬000 سانتی‌گراد (به اندازهٔ دمای سطح خورشید) و فشار آن 45٬000پوند بر اینچ مربع است.

حال تا کجا می توان با اعماق شگفت انگیز و مذاب زمین فرو رفت؟

 

رقص خارق العاده بهرام و زمین به گرد خورشید+ گزارش علمی

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان