5 تا از مهمترین کارهایی که نباید بعد از عمل بینی انجام دهید

5 تا از مهمترین کارهایی که نباید بعد از عمل بینی انجام دهید

به عنوان کسی که از جراحی بینی عبور کرده و تازه راهی را برای بهبود ظاهر و سلامتی ناحیه حساس بینی پیش گرفته‌اید، مطمئناً دوست دارید از نتیجه‌های مثبت این تجربه به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید.

اهمیت مراقبت‌های پس از جراحی بینی نقش بسیار بزرگی در این مسیر بازی می‌کند. به گفته دکتر عمل بینی خوب در تهران این فرآیند حساس نه تنها به شما کمک می‌کند تا به سرعت به حالت عادی خود باز گردید، بلکه از احتمال وقوع مشکلات جانبی نیز کاسته می‌شود.

در این مسیر، هر قدمی که با دقت و اطلاعات کافی برداشته شود، به شما کمک می‌کند تا از تجربه بینی جدیدتان به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید. از این رو، در اینجا با مجموعه‌ای از باید و نبایدها پس از جراحی بینی آشنا می‌شوید که نقش بسزایی در موفقیت و بهبودی پس از این فرآیند دارند.

 

همراه با ما باشید تا در دنیای جذاب و اطلاعات ارزشمند مراقبت‌های پس از جراحی بینی را کشف کنیم و به بهبودی سریعتر و بهتری نزدیک شویم.

 

بعد از عمل بینی چه کارهایی را نباید انجام بدیم؟

 

بعد از عمل بینی چه کارهایی را نباید انجام بدیم؟

 

1 . استفاده از عینک:

در صورت امکان، از عینک استفاده نکنید. اگر برای بینایی بهتر به عینک نیاز دارید، در مورد راه های جایگزین با جراح مشورت کنید. فریم عینک ممکن است به بینی فشار وارد کند و در نتیجه آن امکان دارد بینی تغییر شکل پیدا کند. یکی از راه های جایگزین، استفاده از لنز طبی است.

 

2 . ورزش‌های سنگین:

تا زمانی که پزشک شما اجازه ندهد، از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های جسمی شدید اجتناب کنید.

چون که انجام حرکات ورزشی سنگین باعث فشار آمدن به بینی میشود و در نتیجه ممکن است خطراتی مثل خونریزی و تشدید التهاب، ورم و کبودی را به همراه داشته باشد. برای شروع ورزش در زمان مناسب حتما با پزشک تان مشورت کنید.

 

3 . مصرف الکل و سیگار:

 

مصرف الکل و سیگار می‌تواند خونریزی و التهاب را تشدید کند، بنابراین تا مدت معینی پس از عمل بهتر است مصرف آن ها را کنار بگذارید.

به طور کلی مشروبات الکلی و نیکوتین سیگار می توانند باعث تضعیف سیستم ایمنی را همراه داشته باشند.

بنابراین وقتی سیستم ایمنی بدن تان به اندازه کافی قوی نباشد، روند ریکاوری بعد از رینوپلاستی هم با اختلال مواجه می شود.

 

4 . خوابیدن بر روی شکم:

 

خوابیدن بر روی شکم به ناحیه بینی فشار می‌آورد و ممکن است باعث تضعیف نتایج جراحی شود. بهتر است از توصیه پزشک خود در مورد شیوه خوابیدن پیروی کنید.

نحوه درست خوابیدن بعد از جراحی به این صورت است که شما روی کمر دراز کشیده و باید موقعیت سر را از بدن بالاتر قرار دهید.

برای این کار یک یا دو بالش را زیر سر و پشت کمر خود قرار دهید. اگر عادت دارید بر روی شکم بخوابید، روزهای اول دوره نقاهت برای شما کمی سخت خواهد بود؛ تا زمانی که عادت کنید بر روی کمر بخوابید.

 

5 . مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs):

 

در صورتی که پزشک شما اجازه ندهد، از مصرف داروهای NSAIDs مانند آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید؛ زیرا این داروها ممکن است خونریزی را افزایش دهند.

قبل از اینکه مراقبت های جراحی بینی را بدانید، باید از خود پروسه اطلاعات کافی داشته باشید تا به درستی اهمیت نکات مراقبتی را درک کنید.

به عبارتی باید بدانید چه اتفاقی برای بینی افتاده تا بتوانید به درستی از آن مراقبت کنید. لینک زیر به شما کمک می کند که به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

 

https://drmehdisaberi.com/rhinoplasty/

 

اگر به بایدها و نبایدهای بعد از جراحی بینی توجه نکنیم، چه می شود؟

 

در صورتی که به بایدها و نبایدهای پس از جراحی بینی توجه نکنید، ممکن است با مشکلات و عوارض جانبی روبرو شوید. برخی از احتمالات و مشکلاتی که ممکن است به وجود، عبارتند از:

افزایش خونریزی: عدم رعایت بایدها ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی در ناحیه جراحی شود که این امر به بهبودی مختلف و تاخیر در فرآیند التیام منجر می‌شود.

تحریک و آسیب به بافت‌ها: عواملی مانند لمس ناحیه بینی یا فشار زیاد بر روی آن می‌توانند بافت‌های جراحی را تحریک کرده و به نتایج جراحی آسیب بزنند.

عفونت و التهاب: عدم پیروی از دستورات بهداشتی ممکن است منجر به عفونت و التهاب در ناحیه جراحی شود.

تضعیف نتایج جراحی: عدم رعایت بایدها می‌تواند تأثیر منفی بر نتایج جراحی داشته باشد و باعث تضعیف آنها شود.

عوارض ناخواسته: ممکن است عدم رعایت توصیه‌ها به عوارض ناخواسته منجر شود که ممکن است به درمان اضافی نیاز داشته باشد.

 

به همین دلیل، مهم است که به دقت به توصیه‌ها و دستورات پزشک خود توجه کنید و از راهنمایی‌های ارائه شده برای بهبودی بهتر و بدون مشکلات برخوردار شوید. در صورتی که هرگونه نگرانی یا سوالی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید تا به شما کمک کند.

 

منبع: وب سایت دکتر صابری


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان