بیوگرافی مخوف مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی ایران

بیوگرافی مخوف مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی ایران

بیوگرافی مهین قدیری اولین زن قاتل سریالی در تاریخ ایران

مهین قدیری که بود و چرا نخستین زن قاتل سریالی در ایران نام گرفت؟

مهین قدیری که در 29 آذر ماه 1356 در شهر قزوین به دنیا آمده است.است. او در 14 سالگی ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر بود که دختر کوچکتر او با مشکلات معلولیت جسمی مواجه بود.

همسر او یک مصرف کننده مواد مخدر بود و تمام بار زندگی را به تنهایی به دوش می کشید مثل بسیاری از خانم های سرپرست دیگر در کشور.

 

بیوگرافی مخوف مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی ایران

 

مهین با یک رنو که به صورت اقساطی خریده بود در آموزشگاه رانندگی با سمت مربی استخدام شده بود و فعالیت می کرد. در کنار مربی رانندگی، گاهی مسافر کشی هم می کرد. که بعدها مشخص شد انگیزه ی او از مسافرکشی چه بوده.

او قاتل 5 زن و یک مرد بود که پس از تحقیقات بسیار مهین قدیری دستگیر شد. زیرکی، شخصیت پیچیده و باهوشی او، پلیس را در تحقیقاتش گمراه کرد و پس از بازداشت اولیه، دوباره آزاد شد و پس از آزادی دست به قتل 5 خانم زد!!

 

داستان هولناک و مخوف قتلهای زنجیره ای مهین قدیری

اولین قتل او پیرمرد صاحب خانه بود که بخاطر زیرکی زیاد توانست از قانون و مجازات فرار کند!! او روز حادثه قتل صاحبخانه، با وی به بانک رفته بود و فرم بانک را با دستخط خود پر کرده بود.

بعد به خانه برگشته بود و در درگیری با پیرمرد او را به قتل رساند. مهین قدیری انگیزه خود از قتل پیرمرد را، ناموسی مطرح کرد و گفته بود صاحبخانه به او نظر داشت و می گفته از شوهرت طلاق بگیر تا با هم در کرج زندگی کنیم.

که البته صحت ادعای مهین محرز نیست. مهین بعد از قتل موضوع را به همسرش گفت و تنها قتلی که شوهر مهین از آن با خبر بود همین قتل بود.

مهین به همسرش گفته بود صاحبخانه به من نظر داشت و شوهرش در جا به جایی جسد در کانال آب کمک کرده بود. مهین با ماشینی که در صندوق عقب آن جسد پیرمرد وجود داشت، دنبال دخترش از مدرسه رفته بود.

 

بیوگرافی مخوف مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی ایران

 

به خانه دوستش هم سری زده بود و برایشان شیرینی خریده بود. سپس جسد را به کانال آب انداخته بود که چند روز بعد زیر پل جسد کشف شد. مهین از گاو صندوق خانه پیرمرد مبلغی پول هم سرقت کرده بود.

این زن آنقدر جسارت داشته است که با یک جسد در شهر با خیالی آسوده این طرف و آنطرف می رفته و به کارهایش رسیدگی می کرده!

 

دستگیری و برملا شدن قتل‌ها

در 21 اردیبهشت سال 1388 زنی 60 ساله که موفق به فرار از دست مهین قدیری شده بود، شناسایی شد، او گفته بود که در مقبرهٔ چهار انبیا یک زن جوان پیش او آمده و گفته که او شبیه مادرش است و می‌خواهد کمک‌اش کند و او را سوار خودروی رنو کرده‌است.

مهین قدیری برای انجام نقشه‌اش از سوار شدن این زن در صندلی جلو جلوگیری می‌کند و در ادامه مسیر یک پاکت آبمیوه ساندیس را با ادعای اینکه نذری است پس از قرار دادن نی به او تعارف می‌کند اما زن با توجه به هشدارهایی که داده شده بود آبمیوه را نمی‌خورد و از آنجا که راننده تغییر مسیر داده بود به زور از خودرو پیاده می‌شود.

با توجه به اینکه در قتل نخستین، مقتول پس از خوردن ساندیس و بیهوشی به روی قاتل می‌افتاده، مهین قدیری تغییراتی در درهای ماشین‌اش ایجاد کرده بود که از داخل باز نشود.

 

بیوگرافی مخوف مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی ایران

 

دیگر طعمه‌هایش را هم در صندلی عقب سوار می‌کرد تا پس از خوردن آبمیوه، بیهوش شدن‌شان باعث جلب توجه دیگران نشود.

پس از کسب این اطلاعات، پلیس با توجه به قطعی شدن وجود یک خودرو رنو در انجام این قتل‌ها، وضعیت 27 هزار خودرو رنو داخل کشور را بررسی کرد.

پلیس از طریق جریمه خودروهای رنو، یک خودرو رنو کرم‌ رنگ را که در روز وقوع یکی از قتل‌ها جلوی مقبرهٔ چهار انبیا جریمه شده بود را شناسایی کرد.

پس از انجام تحقیقات ساعت 3 بعد از ظهر روز پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1388 هویت مهین قدیری به‌عنوان مظنون اصلی قتل شناسایی شد.

سپس در اوایل نیمه شب، پلیس وارد خانهٔ مهین در منطقه مینودر شدند و او را دستگیر کردند. او یک بار دیگر در سال 1385 هم به‌عنوان مظنون به قتل دستگیر شده اما محکوم نشده بود.

 

انگیزهٔ قتل‌های مهین قدیری

مهین قدیری در بازداشتگاه گفت: مشکلات و تنگناهای شدید مالی زندگی او، 2 دخترش و همسر معتادش اصلی‌ترین انگیزه‌اش برای قتل‌ها بوده است.

او گفته بود با اینکه کار هم می‌کردم اما نتوانسته بودم مشکلات مالی‌ام را حل کنم. به ادعای او یک شرکت قلابی که اصلاً وجود خارجی نداشته او را به این مخمصه انداخت و برای گرفتن امتیاز وام از او چک‌های متعددی گرفته بود و با اینکه وام را نگرفت 25 میلیون چِکش را به اجرا گذاشت.

مهین قدیری ادعا کرده بود که قتل‌ها را برای امر معاش انجام نمی‌داده، بلکه بدهکار بوده و نمی‌توانسته از جایی پول آن را تأمین کند. او گفت:

 

بیوگرافی مخوف مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی ایران

 

به همین دلیل قتل اول را انجام دادم و دو قتل دیگر را هم. حتی مبالغ را عیناً تحویل طلبکار می‌دادم، اجازه نمی‌دادم ذره‌ای از این پول‌ها به چرخه زندگی روزمره‌ام وارد شود!.

مهین قدیری می‌خواست تا زمانی که چک‌هایش پاس شود قتل‌ها را ادامه دهد. او گفت: منتظر بودم فرجی حاصل شود و یک جوری از این مخمصه نجات پیدا کنم. شب‌ها همیشه مقتولین به خوابم می‌آمدند و عذاب وجدان شدیدی داشتم.

اما آن شب که اعتراف کردم راحت خوابیدم احساس می‌کردم بار سنگینی از دوش‌ام برداشته شد و دیگر کسی به خوابم نمی‌آید.

 

مجازات و اجرای حکم مهین اولین قاتل سریالی کشور

دادگاه مهین قدیری را بخاطر 6 قتل و سرقت های متعدد، به 6 بار قصاص نفس علنی و 24 ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و 74 ضربه شلاق تعزیری به اتهام سرقت‌های متعدد محکوم کرد.

پرونده جنایات مهین قدیری در ساعت 7:30 روز 29 آذر 89 با اجرای حکم قصاص در محوطه زندان مرکزی قزوین بسته شد.

 

و پایان این زندگی شوم

از زندگی مهین قدیری، فیلم مستند سینمایی با نام مهین ساخته شده‌. محمدحسین حیدری کارگردان این فیلم و خانه مستند انقلاب اسلامی وابسته به سازمان هنری-رسانه‌ای اوج تهیه‌کنندهٔ آن است.

 

بیوگرافی مخوف مهین قدیری اولین قاتل زن سریالی ایران

 

این مستند سینمایی در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برنده 3 جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین دستاوردهای هنری و در جشنواره سینما حقیقت رتبه دوم برترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد.

فیلم سینمایی طلاخون ساخته ابراهیم شیبانی نیز برآمده از بخش‌هایی از داستان زندگی مهین قدیری است و بهار قاسمی بازیگر نقش اصلی طلاخون گفته که برای درک شخصیت او، مستند مهین را دیده‌است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان