ramazan
ramazan

شیوه زندگی موفق ترین افراد جهان

شیوه زندگی موفق ترین افراد جهان

مروری بر سبک زندگی و شیوه حل مسائل موفق ترین افراد جهان

 

 

افراد بزرگ و موفق دنیا چگونه مسائل و مشکلاتشان را حل می کنند و چه مهارتهایی در این زمینه دارند و چگونه کنترل اوضاع را در دست می گیرند آن ها چگونه به اضطراب و استرس در این زمینه دچار نمی شوند و آرامش آن ها از کجا می آید؟

 

آیا شما در مقابل فشار استرس از پا در می‌آیید یا راهی برای آن می‌یابید و به تلاشتان ادامه می‌دهید؟ مدیران پرآوازه‌ی بسیاری از مشاغل، با استرس سر و کار دارند. در حقیقت سطح استرس این افراد بسیار بیشتر از حد معمول است. اما آنچه این افراد را موفق کرده نحوه‌ی برخورد آنان با عوامل استرس‌زا است. پس یادگیری تکنیک‌هایی که آنان برای مقابله با استرس در پیش می‌گیرند بسیار مفید خواهد بود. در ادامه چند مورد از توصیه‌های این افراد  را ذکر می‌کنیم. شما می‌توانید در زندگی روزمره با رعایت این توصیه‌ها یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

 

با وجود برنامه‌ریزی‌های سنگینن کاری و محدودیت‌های زمانی برای انجام کار‌ها، هرکسی ممکن است دچار تنش عصبی و استیصال شود. بگذارید به آماری در این رابطه نگاهی بیاندازیم. ۳۹% بیماری‌های ناشی از کار بر اثر استرس، افسردگی یا اضطراب است. ۴۷% مردم هر روز استرس را تجربه می‌کنند. ۱۰.۴ روز کاری به طور متوسط در سال به دلیل استرس و اضطراب به هدر می‌رود. استرس از عوارض طبیعی تلاش در رسیدن به یک هدف است. اما این بدان معنا نیست که برای موفقیت دائما مجبور به تحمل این احساس ناخوشایند باشیم. با یادگیری چند نکته از مدیران موفق و معروف، با خیال آسوده و در کمال آرامش وظایف شغلی خود را انجام دهید.

 

مسئله را ساده کنید!

بیل گیتس،بنیان‌گذار و مدیراجرایی سابق شرکت مایکروسافت می‌گوید:

 

    قدرت تجزیه‌ی یک مسئله، کار بر روی موارد اصلی و در نظر داشتن تمام موارد اساسی، نوع ویژه‌ای از نبوغ است.

 

هنگامی که فشار کاری در حال شکل‌گیری است، تنش‌ها را رها کنید و تمرکز خود را متوجه کاری کنید که هم‌اکنون در دست دارید. ساده نگاه داشتن کارها موجب می‌شود دید مناسبی نسبت به آنها شکل گیرد و انجام شدنی به نظر برسند.
به مسئله بیاندیشید!

 

 استیو جابز، بنیان‌گذار و مدیر ارشد فقید شرکت اپل می‌گوید:

    اگر بنشینید و تعمق کنید درمی‌یابید که چطور ذهن شما بی‌وقفه در حال فعالیت است. هر تلاشی برای آرام کردن آن موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود. اما زمان ذهن شما را آرام‌تر می‌کند. وقتی ذهنتان آرام شد وسعت شگرفی را در لحظه درک می‌کنید و چیزهای بسیاری را که قبلا قادر به دیدن آنها نبودید درمی‌یابید.

 

مسئله را تشخیص داده، کنترل اوضاع را در دست بگیرید و پیش بروید. با به دست آوردن درک صحیح از شرایط و سپس انجام اقدامات گام به گام، ذهن شما سازماندهی شده و احساس کنترل بیشتری بر اوضاع خواهید داشت.
آنچه مهم است را به یاد بسپارید!

 

ریچارد برانسون، رئیس و بنیان گذار گروه شرکت‌های ویرجین می‌گوید:

    اگر همین فردا مالکیت ویرجین را از دست بدهم به راحتی جای دیگری زندگی خود را ادامه می‌دهم. اما اگر سلامتی خانواده‌ام به خطر بیافتد یک مشکل واقعی دارم.

 

چیزهایی که حقیقتا در زندگی اهمیت دارند را به یاد داشته‌ باشید. لحظه‌ای درنگ کرده و بیاندیشید که کدام مشکلات براستی استرس‌آور هستند. به ارزشمند‌ترین چیز‌ها در زندگی بیاندیشید: خانواده و سلامتی. این تفکر، ذهن شما را از دغدغه‌های جزئی کاری رها می‌کند.

 

دست به کار شوید!

 

جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرارشد سایت آمازون می‌گوید:

    استرس عمدتا از اقدام نکردن برای کاری که بر روی آن کنترل دارید، ناشی می‌شود… من به محض اینکه آن کار را تشخیص دادم دست به کار شده و اولین تماس را گرفته یا اولین ایمیل را ارسال می‌کنم. این‌کار بطور چشمگیری استرس ایجاد شده را کاهش می‌دهد.

 

ایلان ماسک، بنیان گذار PayPal، مدیر ارشد SpaceX و مدیر و طراح Tesla Motors‌ می‌گوید:

    مردم باید ترس‌های غیر منطقی را نادیده بگیرند. حتی اگر این ترس منطقی هم باشد وقتی کار شما ارزشش را دارد باید ادامه دهید. دست به کار شوید. به جای آنکه اجازه دهید استرس کنترل اوضاع را بدست بگیرد، هرچه سریعتر آن را از معادله خارج کرده و به پیش بروید. تنها با دست به کار شدن می‌توان از شکل‌گیری استرس جلوگیری کرد و باری را از شانه برداشت.

 

 تعادل را حفظ کنید!

 

سوزان ووجیسیکی، مدیر ارشد یوتیوب می‌گوید:

    من فکر می‌کنم استراحت کردن بسیار اهمیت دارد. همچنین دریافته‌ام که پس از گذراندن اوقات فراغت می‌توان دید بسیار خوبی نسبت به اوضاع بدست آورد.

 

 کار بدون وقفه تنها موجب کاهش خلاقیت و بروز اشتباه می‌شود. داشتن اوقات فراغت و حفظ تعادل بین زندگی شخصی و شغلی باعث شادابی و انرژی گرفتن ذهن می‌شود.

 

 از قبل برنامه‌ریزی کنید!

 

جک دورسی، بنیان گذار و خالق توئیتر و Square می‌گوید:

    من فکر می‌کنم عموما استرس از اتفاقات پیش‌بینی نشده ناشی می‌شود… هر چه بیشتر وظایف خود را به صورت عادت قرار دهید و هرچه به برنامه‌ریزی خود پایبندتر باشید، استرس کمتری خواهید داشت.

 

برای خود یک ترتیب روزانه قرار دهید. از قبل برنامه‌ریزی کنید و با یک برنامه‌ریزی سازمان‌یافته کار کنید. تبعیت از یک برنامه‌ی مشخص تمرکز شما را بیشتر کرده و باعث می‌شود درک بهتری از اوضاع داشته‌ باشید. برخلاف ماهیت استرس که خصیصه‌ای ذاتی است، تکنیک‌های کنترل آن آموختنی است. اگر بتوانید توصیه‌های ذکر شده را رعایت کنید می‌توانید از زندگی‌ خود با نشاط و آرامش کامل لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان