خواص روغن، دوده، چربی یا دنبه گاو/ کاربردهای زیبایی

خواص روغن، دوده، چربی یا دنبه گاو/ کاربردهای زیبایی

چربی و روغن گاو چه خواصی دارد؟ آیا دوده و سوخته پیه گاو کاربردی است؟

روغن، چربی، دنبه یا پیه حیوانات به ویژه گاو از خاصیت بهتر و بیشتری برخوردار است. به طوری که در زیبایی نیز از دوده چربی و دنبه گاو استفاده می شود.

خواص روغن با دنبه گاوی

روغن و چربی گاو نسبت به دیگر حیوانات از طبع گرم برخودار است. جدا کردن روغن خالص و زرد گاوی که از خاصیت زیادی برخوردار است در روستاها بیشتر تهیه می شود که روغن های ارگانیک هستند.

روغن های گاوی که در کارخانجات تهیه می شوند بدون شک نگهدارنده دارد و کمی فرآیند آن با روغن گیری های محلی و خانگی متفاوت است.

 

خواص روغن، دوده، چربی یا دنبه گاو/ کاربردهای زیبایی

 

روغن گاو به دلیل گرم بودن باعث هضم سریع تر غذا می شود، ترشحات معده را افزایش می دهد به همین دلیل برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. همچین دارای ویتامین A و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، امگا3، امگا 6 است.

 

آموزش روغن گیری از دنبه گاو 

دنبه گاوی را خوب شسته سپس روی حرارت بسیار ملایم می گذاریم. کم کم دنبه آب می شود، به این مرحله که رسید هر چند دقیقه هم میزنیم، کمی حالت کف مانند روی روغن می آید بهتر است آن را جدا کنید و دور بریزید.

 

خواص روغن، دوده، چربی یا دنبه گاو/ کاربردهای زیبایی

 

سپس بافت های کمی سخت تر که حالت دوغ مانند دارد ته نشین می شود. باید حتما چند دقیقه یکبار هم بزنید تا روغن سر نرود.

 

خواص روغن، دوده، چربی یا دنبه گاو/ کاربردهای زیبایی

 

پس از ته نشین شدن دوغ مانند زیر روغن، حرارت را خاموش کنید و به آرامی روغن را در ظرف دیگری از صافی رد کنید، بدون ته نشین های دوغی و قهوه ای رنگ، بریزید. پس از یک روز روغن خالص و زرد رنگ شما کمی حالت نیمه جامد می گیرد.

 

خواص روغن، دوده، چربی یا دنبه گاو/ کاربردهای زیبایی

 

برای رفع بوی دنبه و روغن گاوی بهتر است کمی چوب دارچین یا چند تایی هل یا زغفران اضافه کنید و پس از جدا کردن روغن آن را خارج کنید.

 

خواص زیبایی روغن گاو

دوده روغن گاو به عنوان یک سرمه ی بسیار مقوی کاربرد دارد. که در یک فرایند ساده اما تخصصی می توان بهترین سرمه را برای زیبایی و تقویت دید چشمها، تقویت مژه و ابرو استفاده کرد.

در بخش متفرقه های زیبایی و آرایش آموزش درست کردن سورمه با دوده و سوخته روغن گاو قرار داده شده است. دوده (سورمه) روغن گاو است همچنان خواص تازه بودن چربی گاو را دارد به همین دلیل علاوه بر زیبایی چشم به عنوان تقویت دید چشم هم استفاده می شود.

 

رفع سردی، تنبلی تخمدان و خشکی واژن

سوزش و خارش واژن همراه با درد نشانه خشکی واژن است. خانم هایی که دچار این بیماری شده‌اند می‌توانند روغن حیوانی را به صورت شیاف استفاده کنند یا برای رفع خارش از پماد موضعی آن استفاده کنند. با مصرف روغن حیوانی به همراه غذایی می‌توان تخمدان و رحم را تقویت کرد.

همچنین روغن حیوانی به دلیل داشتن ویتامین‌های بالا می‌تواند هورمون‌های زنانه را تقویت کند و قدرت باروری را افزایش دهد.

ماساژ با روغن گاوی در ناحیه شکم، اطراف ناف، و کشاله های ران و لابیای واژن برای رفع خشکی واژن بسیار موثر است. جذب روغن در این نواحی و ماساژ های دورانی باعث باز شدن و جریان خون بیشتر در این نواحی می شود.

 

فواید روغن گاو در بدنسازی

روغن گاو دارای ویتامین ها و مواد معدنی است و یکی از بهترین مکمل های غذایی است که از تمام داروهای بدنسازی که میشناسید موثرتر است.

البته در مصرف آن هم باید خودداری کرد. هر خوراکی مفید با مصرف بیش از حد نه تنها سلامت نمی شوید که به بیماری های دیگری هم مبتلا می شوید! پس با برنامه ریزی از روغن گاوی استفاده کنید.

 

کاربرد زیبایی روغن گاو یا حیوانی با عسل

 ترکیب یک قاشق چای خوری عسل و یک ق غذاخوری روغن حیوانی، اضافه کردن چند قطره شیر برای رقیق کردن محلول و استعمال آن روی پوست و شستن بعد از 20 دقیقه باعث شفاف شدن و نرمی و لطافت پوست صورت می شود. 

 

خاصیت روغن حیوانی در رفع پوکی استخوان

کلسیم موجود در کره حیوانی از مواد مغذی برای استخوان بوده و درصورتی که فرد دچار کمبود کلسیم شود، می تواند با مصرف کره گاوی کمی کمبود کلسیم را جبران کند.

در کنار کره، عسل نیز هم ویتامین A دارد و هم مواد معدنی فوق العاده عالی برای تقویت استخوان ها در خود جای داده است. اضافه شدن عسل به کره به ویژه در وعده صبحانه، نوید استخوان سازی بهتر را به ارمغان می آورد.

 

مشخصه ی روغن خوب و اصل حیوانی یا گاوی

قطعا پس از تهیه این روغن باید دریخچال نگهداری شود به همین منظور کمی جامد می شود. برای این که بدانیم این روغن خالص است یا نه، کمی از روغن جامد حیوانی را روی پوست دست بگذارید در کمتر از ثانیه باید آب شود و روی سطح پوست پخش شود. اگر کمی دیرتر آب شد و با ماساژ جذب پوست کردید بدانید ناخالصی دارد.

روغن حیوانی اصل در دمای محیط نسبت به دمای یخچال و محیط‌های سرد، کمی شل‌تر می‌شود. یعنی اگر روغن را از یخچال خارج کردید و هم‌چنان بعد از گذشتن یک ساعت در دمای محیط سفت باقی ماند، مشخص می‌شود که روغن اصل نیست یا ناخالصی دارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان