ramazan
ramazan

عواقب برنزه شدن با سولاریوم + (عکس)

عواقب برنزه شدن با سولاریوم + (عکس)

عواقب برنزه شدن با سولاریوم + (عکس)

 

سولاریوم و برنزه کردن پوست مدتی است در بین زیباجویان مد شده. سولاریوم دستگاهی است که با تابیدن اشعه ماورای بنفش باعث تیره شدن و به اصطلاح برنزه شدن پوست می شود.

که درنظر بسیاری از افراد بخش مهمی از زیبایی را نشان می دهد!

 

در این بخش به جزئیات بیشتر مضرات سولاریوم و برنزه کردن می پردازیم و به شما توصیه می کنیم بدن و پوست خود را در صورت تمایل بدون هزینه های گزاف در خانه برنزه کنید.

 

بعضی از افراد در طول سالیان دراز برای برنزه کردن خود از سولاریوم استفاده می کنند. با این حال، منبع معتبر مواد غذایی و دارویی ایالات متحده (FDA) توصیه می‌کند که ما به طور کامل از منابع مصنوعی UV مانند تختخواب‌های برنزه دوری کنیم.

طبق گفته FDA، چراغ های خورشیدی در تخت‌های برنزه ممکن است خطرناک تر از خورشید باشند. بر خلاف خورشید که بسته به شرایط آب و هوایی است، می‌توانید هر روز از سولاریوم استفاده کنید.

 

خطرات برنزه کردن به طور کلی کدامند؟

 

آفتاب سوختگی بدن به شما می گوید که شما در معرض اشعه ماورای بنفش (UV) قرار گرفته اید.

قرار گرفتن در معرض اشعه UV با اشعه ماوراء بنفش موجب می شود ملانوسیت ها با تولید بیشتر ملانین پوست شما تیره تر کند.

فرایند تیره شدن در واقع واکنش دفاعی پوست شما در برابر ممانعت از آسیب بیشتر UV است. در حالی که لکه های قهوه ای مایل به زرد از روی پوست محو می شوند، آسیب هایی که به پوست شما می‌رسد طولانی مدت است.

این آسیب باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست مانند ملانوم و همچنین علائم پیری زودرس با افزایش چین و چروک می شود.

خطرات برنزه کردن بدن با سولاریم

 

مقدار اشعه تولید شده در سولاریم شبیه به خورشید است و در برخی موارد ممکن است قوی‌تر هم باشد.

شواهدی از مطالعات متعدد نشان داده است که قرار گرفتن در معرض اشعه UV از دستگاه‌های برنزه همراه با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست است و طبق آنچه در بخش سلامت نمناک می‌خوانید محققان تخمین می‌زنند که سولاریم ممکن است باعث افزایش ۴۰۰۰۰۰ برابری سرطان پوست شود.

میزان بالای ملانوما در میان زنان جوان در مقایسه با مردان جوان ممکن است به دلیل استفاده گسترده از سولاریوم باشد. استفاده از سولاریم قبل از سن ۳۵ سالگی می‌تواند خطر سرطان پوست، مرگبارترین شکل سرطان پوست را تا ۵۹ درصد افزایش دهد.

یک فکر غلط

 

برخی افراد فکر می‌کنند خطرات برنزه کردن با سولاریوم از نور آفتاب کمتر است، زیرا مدت زمان کوتاه‌تری در دستگاه قرار می‌گیرید. اما افرادی که چنین تفکری دارند سخت در اشتباه هستند.

نور چراغ‌های سولاریوم نور خالص شده ماورای بنفش است؛ به همین دلیل تحمل بیمار را برای ماندن در چنین نورهایی افزایش می‌دهد.

 
چگونه بدون آفتاب پوستمان را برنزه کنیم؟

می توان برنزه کردن پوست در منزل را به وسیله ی مواد بسیار ساده و در دسترس انجام داد. قهوه، روغن هویج، روغن زیتون، وازلین، پودر کاکائو، روغن بچه و… همگی جزو موادی هستند که پوست ما را در منزل به رنگ برنز در می آورند و زیبایی خاصی را بدون مضرات برنزه شدن با آفتاب به ما هدیه می دهند.

برنزه کردن پوست با کمک هویج

آیا تا به حال می دانستید که هویج می تواند پوست بدن را برنزه کند؟

یک دستورالعمل بسیار سالم و مناسب و طبیعی برای برنزه کردن پوست، استفاده از روغن هویج است. برای این کار به این موارد نیاز داریم:

یک زرده تخم مرغ
پنج قاشق غذاخوری روغن هویج
پنج قطره اسانس هویج

به وسیله این مواد به سادگی می توانیم پوست خود را به سادگی در منزل برنزه کنیم.

برنزه شدن سریع پوست با روغن زیتون

 

برخی از روغن ها هستند که در تغییر رنگ و برنزه شدن پوست اثر می گذارند. روغن زیتون یکی از این روغن هاست و خیلی سریع توسط پوست جذب می شود.

این روغن که دارای خواص ضد التهابی می باشد، یک روش ساده و سریع برای برنزه کردن پوست در خانه است. روغن زیتون یک روغن گیاهی است، در نتیجه عوارض جانبی هم ندارد.

برنزه کردن پوست با چای

 

یکی دیگر از روش های سالم و بی خطر برای برنزه شدن پوست استفاده از چای است. چای به راحتی می تواند رنگ پوست ما را تغییر دهد و بدون نیاز به اشعه خورشید پوست را برنزه کند.

چگونه به وسیله چای رنگ پوست خود را برنزه کنیم ؟

 

برای استفاده از این روش، اول باید این مواد را آماده کنیم.

3 عدد چای کیسه ای
3/4 فنجان آب جوش
1/4 فنجان روغن کنجد

سپس باید کیسه های چای را برای مدت 10 دقیقه درون آب جوش بگذاریم تا رنگ چای در بیاید. بعد چای آماده شده را با روغن کنجد ترکیب کنیم و روی پوست بزنیم. با استفاده از این ترکیب به راحتی می توان پوست را برنزه کرد.

برنزه کردن پوست بدون آفتاب با حنا و قهوه

 

یک روش خوب برای برنزه کردن پوست، کمک گرفتن از حنا و قهوه است. حنا و قهوه هر دو جزو موادی هستند که رنگ دهی آن ها خیلی بالا است. این دو ماده با کمک هم به راحتی می توانند رنگ پوست را تغییر دهند.

روش دوم برنزه کردن پوست با قهوه بدون آفتاب

 

قهوه خاصیت رنگ دهی دارد. با کمک قهوه می توان رنگ پوست را کمی تیره تر کرد. برای این کار مقداری قهوه را باید با آب مخلوط کنیم و روی حرارت قرار دهیم تا خاصیت رنگ دهی آن افزایش یابد.

در نهایت پس از خنک شدن این ترکیب، آن را روی پوست بگذاریم و چک کنیم. زمانی که پوست به رنگ خوبی در آمد آن را بشوییم.

برنزه کردن پوست با ترکیب قهوه و روغن زیتون

 

همان طور که گفتیم هم قهوه و هم روغن زیتون خاصیت رنگ دهی به پوست را دارند. پس فکرش را بکنید اگر هر دو با هم ترکیب شوند چه خواهد شد.

قهوه جزو گروه برنزه ‌کننده های طبیعی به حساب می آید و می تواند ما را در خانه برنزه کند. علاوه بر این، قهوه در پنهان‌ کردن سلولیت هم کارکرد موثری دارد.

 

برای برنزه کردن پوست با این ترکیب کافی است تا:

 

یک فنجان پودر قهوه

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

را با هم ترکیب کنیم و پودرقهوه و روغن زیتون را تا زمانی که ترکیب نرمی شوند با هم مخلوط کنیم.

این ترکیب را بر روی پوست بدن، بمالیم و بگذاریم ۱۵ دقیقه روی پوست‌ استراحت کند. سپس پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهیم.

روش برنزه کردن با روغن بچه

 

استفاده از روغن بچه یکی از روش های عالی برای برنزه شدن سریع می باشد. با استفاده از این روش به آسانی بدون آفتاب، پوست به رنگ برنز طلایی در می آید.

برای برنزه کردن پوست با روغن بچه اول باید مقداری روغن بچه، درون بطری بریزیم، سپس روی پوست اسپری نماییم. اگر این کار یک روز در میان انجام شود، بهتر است.

جدای از خاصیت برنزه کردن پوست استفاده از روغن بچه، مانع از پوسته پوسته شدن پوست می شود.

نحوه برنزه کردن پوست با پودر کاکائو

 

پودرکاکائو جزو مواد برنزه ‌کننده خوب، به منظور برنزه کردن پوست است. برای برنزه کردن پوست با پودر کاکائو این مواد را نیاز داریم:

 

یک چهارم فنجان پودرکاکائو

لوسیون سفید کننده که همیشه مصرف می کنیم

سپس پودرکاکائو و لوسیون را باید با هم ترکیب کنیم و با کمک اسفنج آرایشی این ترکیب را روی پوست مان بمالیم. سپس بعد از 15 الی 20 دقیقه پوست را آب گرم بشوییم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان