راهنمای کامل کجا و چگونه سرمایه گذاری کنید

راهنمای کامل کجا و چگونه سرمایه گذاری کنید

زمانی که صحبت از سرمایه گذاری می شود اولین مسیری که افکارمان بدان منتهی می شود، ذخیره پول در بانک ودریافت سود است. البته برخی نیز اعتقاد خاصی به خرید طلا و نگهداری آن دارند اما در نهایت این پرسش مطرح می شود که بهترین رویکرد مالی برای سرمایه گذاری کدام است؟! نازوب، با توجه به نوسانات بازار و همچنین مغایرت سود پرداختی بانک ها با میزان تورم موجود در جوامع همواره ابهاماتی در پاسخگویی به پرسش مطروحه وجود دارد.

 

مطمئن ترین راه سرمایه گذاری چیست؟ کدام حوزه سرمایه گذاری کمترین میزان خطرپذیری را برای سرمایه گذار بدنبال دارد؟

 

پرسش های مذکور و موارد دیگر از این دست به رغم عمومیت کاربرد بویژه نزد سرمایه گذاران غیر حرفه ای، اساسا مباحثی بسیار تخصصی و حرفه ای محسوب می شوند که نمی توان تنها با توسل به عامل تجربه، نسبت به پاسخگویی آنها اقدام کرد.

 

شاید نوسانات اخیر بازار طلا، بهترین گواه این ادعا باشد زیرا قوانین بازار پس از سال ها دچار تحولات اساسی شد و آخرین ارزیابی های بین المللی حاکی از کاهش تمایل برای سرمایه گذاری در بازار طلا است.

 

زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری گرفته ایم حتی در حجم بسیار محدود، باید بدانیم هیچ علم و دانشی در دنیا نمی تواند بطور قطعی امنیت یک حوزه سرمایه گذاری را مشخص و تضمین کند زیرا مفهوم سرمایه همواره با خطرپذیری همراه و همسو بوده است. از این رو با توسل به آنالیزهای علمی و تجربیات موجود، تلاش می شود تا میزان خطرپذیری به کمترین حد ممکن برسد.

 

برخلاف تصورات موجود، طلا معمولا جز بازارهای ایمن برای سرمایه گذاری محسوب نمی شود. از سوی دیگر بازار ارز نیز چندان مورد جذابی نیست زیرا نوسانات پول های مطرح بین المللی بویژه دلار و یورو به شدت وابسته به تحولات سیاسی جهان است و به قول برخی کارشناسان، وابستگی این ارزها به سیاست بیشتر از ارتباط آنها با اقتصاد است. از طرفی وضعیت کنونی جهان سیاست و چالش های موجود در آن، عملا بازار ارز را به بازاری پر استرس مبدل کرده است.

 

در چنین شرایطی می توان بازار مستغلات را مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری ارزیابی کرد. هر چند نسبت به این دیدگاه و سرمایه پنداشته شدن “ملک” همواره انتقادات فراوانی وجود دارد اما این حقیقتی است که نمی توان آن را منکر شد. برای نمونه در کشور چین و یا آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان، شاهد هستیم که بازار ملک به شدت پررونق است و ملکی را که امروز خریداری کرده اید حداقل ظرف 6 ماه دارای ارزش افزوده خواهد بود.

 

بدیهی است برای سرمایه گذاری در بازار مستغلات سرمایه باید در اندازه مشخصی باشد اما در موارد جزئی تر، خرید یک زمین حتی در منطقه ای نه چندان آباد نیز می تواند آینده ای روشن بدنبال داشته باشد. اینکه دارایی خود را چگونه و کجا سرمایه گذاری می کنید مساله ای کاملا شخصی بوده و وابسته به چشم اندازهای زندگی محسوب می شود.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان