ramazan
ramazan

شکایت دختران نینجای ایرانی از خبرگزاری رویترز

مجموعه : اخبار
شکایت دختران نینجای ایرانی از خبرگزاری رویترز
به گزارش نازوب خبرگزاری رویترز در گزارش ماه گذشته خود ایران را به آموزش بیش از سه هزار نیجای خانم برای انجام عملیات ترور متهم کرده بود. رویترز در این گزارش مدعی شد که ایران قصد دارد از این نیجاها برای مقابله با هر گونه تهاجم نیروهای خارجی استفاده کند.

رویترز این دختران ایرانی را که در شهر کرج آموزش هنرهای رزمی می‌بینند صریحا «آدم‌کش» خطاب کرده و آنها را خطرناک توصیف کرده است.

گزارش رویترز که حاوی اسامی و تصاویر این دختران نیجا بود توسط رسانه‌های غربی به یکی از سوژه‌های تبلیغاتی علیه کشور ایران تبدیل گشت؛ به طوری که شبکه‌های تلویزیونی خبری غربی این تصاویر را به دستاویزی برای طرح اتهاماتی دروغین علیه ایران تبدیل کردند.

پس از واکنش نینجاهای ایرانی به این خبر کذب، خبرگزاری رویترز قسمت‌هایی از خبر مزبور را پس از ۱۰ روز تصریح کرد اما از هرگونه عذرخواهی از دختران ایرانی سرباز زد.

خبرنگار رویترز پس از اطلاع از امکان شکایت نینجاهای ایران سریعا کشور را ترک کرد. وی که مدیر دفتر تلویزیون رویترز در تهران و تهیه کننده این گزارش بود با طرح سؤالی مبنی بر واکنش دختران نینجا در قبال حمله احتمالی به ایران و استفاده از بخشی از پاسخ وطن پرستانه آنها اتهام آموزش دیدن برای آدم کشی را به دختران نینجا وارد کرده بود.

دختران نینجا در طرح شکایت خود خواستار اعاده حیثیت شدند و اعلام کردند تا به سرانجام رساندن این پرونده قانونی آن را پیگیری خواهند کرد. همچنین اقای اکبر فرجی بنیانگذار هنر رزمی نین جوتسو در ایران که توسط رویترز به عنوان مربی آدم‌کش‌ها لقب گرفته بود این اقدام خبرگزاری انگلیسی رویترز را تلاشی برای بدنام کردن رزمی کاران ایرانی خواند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان