بر اساس تحقیقات جدیدی كه توسط Panorama Mobile Customer Monitor انجام شده و نتیجه آن توسط Nielsen Media Research منتشر شده است، انتخاب شما در رابطه با تلفن همراهتان میتواند معرف شخصیت شما و نوع زندگی شما باشد.
موفقترین این رقبا، موتورولا بود كه میزان سهم عائدی از بازار را از میزان 4/8درصد كه در پایان دسامبر سال 2005 به ثبت رسیده بود به میزان 2/12درصد در پایان دسامبر سال 2006 میلادی ارتقا داده بود.
سونی اریكسون و سامسونگ از دیگر رقبایی بودند كه به سرعت بر میزان سهم خود از بازار افزودند به طوری كه هریك به ترتیب به میزان 4/2درصد و 7/1درصد میزان سهام خود را افزایش دادند.
هرچند كه این میزان افزایش سهام از سوی رقبا، سیطره نوكیا بر بازار گوشی تلفن همراه را متزلزل نكرد ولی با این حال باعث شد تا كمپانی نوكیا در سال گذشته به میزان 7/7درصد برای دومین سال متمادی با كاهش درآمد روبهرو شود. تحقیقات مذكور به نتایج زیر درخصوص 5 تولید كننده برتر گوشی تلفن همراه دست یافته است:
نوكیا = انتخاب خانوادهها و مدیران میانسال
موتورولا= انتخاب علاقهمندان به مد و مورد علاقه زیر 24 سالهها
سونی اریكسون = انتخاب مردان جوان بلند پروازی كه قصد دارند به موفقیت دست یابند
ال جی = مورد علاقه مادران
سامسونگ = برای خانمهای جوانی كه به كار خود اهمیت میدهند