ramazan
ramazan

10 نجات شگفت انگیز و مشهور در سینماهای دنیا

مجموعه : فرهنگ و هنر
10 نجات شگفت انگیز و مشهور در سینماهای دنیا
سایت «روتن تومیتوز» در تازه ترین لیستی که ارائه کرده، به معرفی 10 فیلمی پرداخته که در دنیای سینما، نجات های معجزه آسایی را به تصویر کشیده اند.

خاکستری The Grey
کارگردان: جو کارناهان
بازیگران: لیام نیسون، درموت مولرونی، فرانک گریلو و …
یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای انسان در طول زندگی اش رخ دهد روبرو شدن با حیوانات وحشی و درنده است.

«آت وی» شخصیت اصلی فیلم سینمایی خاکستری، یکی از کسانی است که برای کشتن گرگ ها به قطب شمال می رود اما قصه کاملا برعکس پیش می رود و این گرگ ها هستند که لابلای درختان به انتظار نشسته اند تا انسان ها را شکار کنند.
در سرمای جانسوز قطب جنوب، تنها چیزی که به فکر انسان نمی رسد، نجات یافتن از این جهنم یخ زده است اما در حالی که حتی خوشبین ترین آدم ها هم نمی توانند انتظارش را داشته باشند، مرد شکارچی نجات پیدا می کند.

به سوی خانه سفر باورنکردنیHomeward Bound: The Incredible Journey
کارگردان: دوویندانهم
بازیگران: کرولاین تامپسن، لیندا وولورتن و …
داستان حیوانات فراری که صاحبانشان سال ها دنبال آنها می گردند، موضوعی است که بارها دستمایه ساخت فیلم های مختلف قرار گرفته است اما فیلم «به سوی خانه»، درباره سگ ها و گربه هایی است که بعد از گم شدن صاحبانشان راهی کوه ها می شوند تا پیدایشان کنند.
«چنسی» که یک سگ بولداگ آمریکایی است با «سسی» گربه هیمالیایی و «شدو» سگ شکاری زمانی که می بینند خانواده ای که با آنها زندگی می کرده اند گم شدند، تصمیم می گیرند به سمت کوه های اطراف بروند تا خانواده را پیدا کنند. گمشده ها که راه بازگشت به خانه شان را بلد نیستند، با کمک حیوانات دوباره به مزرعه برمی گردند.

فیلم دور افتاده Cast Away
کارگردان: رابرت زمکیس
بازیگران: تام هنکس، هلن هانت، پل سانچز، لاری وایت، یلنا پوپوویک، والنتینا آنابینا
چاک بعد از سقوط هواپیمایی که با آن سفر می کرد، با یک قایق بادی خودش را به یک جزیره می رساند. 4 سال زندگی در آنجا، جای امیدی برای او باقی نمی گذارد.
قوای جسمانی او هر روز بیشتر از قبل تحلیل می رود و در حالی که بدن نیمه جان و آفتاب سوخته اش به دلیل تمام شدن غذاهایش، روی زمین افتاده، توسط یک کشتی باری نیوزلندی نجات پیدا می کند.
تام هنکس برای بازی در این نقش، 25 کیلو وزن اضافه کرد تا نشان دادن لاغر شدن او بعد از 4 سال کاملا طبیعی از آب درآید.

روی آب Open Water
کارگردان: کریس کنتین
بازیگران: دنیل تراویس، بلانچارد رایان، سائول استین
دنیل و سوزان، زن و شوهری جوان، برای غواصی راهی دریا می شوند اما آنها از دوستان غواصشان در وسط اقیانوس جا می مانند. فضای روایی داستان شبیه مستندهای ترسناکی است که از جدال موجودات دریایی و انسان ها ساخته شده است.
حمله کوسه ها شروع می شود. دنیل طعمه کوسه ها می شود و سوزان در این فکر است که خودش را در آب اقیانوس رها کند تا به سرنوشت همسرش دچار شود. سوزان در حال عملی کردن تصمیمش است که هلی کوپتر نجات بالای سرش ظاهر می شود. یکی از نکات جالب توجه «روی آب» این است که تمام پلان های آن در یک اقیانوس واقعی تصویربرداری شده است و فضای رعب آورش هم به همین دلیل است.

حصار مانع خرگوش Rabbit-proof Fence
کارگردان: فیلیپ نویس
بازیگران: اوربین سامپیف تیانا سنزیری، لورا ماناهان
قهرمان اصلی این فیلم سینمایی، سه کودک کم سن و سال هستند که بعد از مهاجرت اروپایی ها به استرالیا، راهی یتیم خانه های آن شهر می شوند اما یتیم خانه جایی نیست که مالی، دیزی و کریسی بخواهند بقیه عمرشان را در آنجا سر کنند. مالی که از همه بزرگتر است نقشه فرار را می کشد و آنها مجبور می شوند با راهنما قرار دادن حصارهایی که برای جلوگیری از نفوذ خرگوش ها گذاشته شده، 1500 مایل را با پای پیاده راه بروند و نجات پیدا کنند.

دفن شده Buried
کارگردان: رودلیگو کورتس
بازیگران: رایان رینولدز، جوز لیوز پرز، رابرت پتینسون
یک پیمانکار آمریکایی که توسط نیروهای عراقی دزدیده شده، در یک تابوت گذاشته می شود و او را زنده زنده به خاک می سپارند. پل کانری زمانی که به هوش می آید، خودش را در یک تابوت می بیند، تابوتی که در داخلش تنها یک فندک و تلفن همراهش است. پل باید خودش را نجات بدهد پیش از آنکه اکسیژنش به پایان برسد. بنابراین با دوستانش تماس می گیرد و در حالی که منتظر است ثانیه به ثانیه به مرگ نزدیک شود، جرقه های امید به زندگی، در ذهنش نقش می بندد.

سپیده دم نجات Rescue Dawn
کارگردان: ورنر هرتسوگ
بازیگران: کریستیان بیل، زاک گرینر، مارشال بل، پت هیلی، جیمز آلیور و براد کار
«سپیده دم نجات» داستان واقعی نجات یک خلبان آلمانی جنگ ویتنام است. دیتر دنگلر، زمانی که در حال پرواز است سقوط می کند و به اسارت در می آید، او به همراه دوین، نقشه فرارشان را طراحی می کند. فرار آنها از زندان ویتنامی ها، یکی از بزرگترین فرارهایی است که در دنیای سینما به وقوع می پیوندد، چرا که هیچ کس به زنده ماندن آنها امیدی نداشت، آن گروه برای نجات خودشان، دست به هر کاری می زنند، حتی خوردن مار زنده در جنگل!

لمس خلأ Touching the Void
کارگردان: کوین مک دونالد
بازیگران: سیمو یاتز، جو سیمپسون، برندان مک کی
ماجرای فیلم «لمس خلأ» واقعی است. دو انگلیسی کوهنورد به قصد صعود به قله ای به ارتفاع بیش از 6 هزار متر، راهی کوه های آند در پرو می شوند. در راه بازگشت، پای جو می شکند، سایمون تصمیم می گیرد با طناب جو را بفرستد پایین، اما او در بین راه یک سقوط دیگر را هم تجربه می کند و داخل یک غار یخی می افتد. سایمون که از همه جا ناامیدشده طناب را می برد و می رود. جو در غار یخی، در حالی که کاملا ناامید شده و منتظر مرگ است، در ذهنش صدای موسیقی مورد علاقه اش را می شنود و این سرآغازی است برای تلاش هایی که او را از درون غار به سمت چادر سایمون راهنمایی می کند.

به سوی طبیعت وحشی into the Wild
کارگردان: سین پن
بازیگران: امیل هیرس، وینس واگن، کریستین کنر
کریستوفر که زندگی بسیار مرفه و خوبی دارد، تصمیم می گیرد برای بقیه زندگی اش راهی آلاسکا شود. این فیلم با شعار: «تنها با به خطر انداختن زندگی است که آزادی به دست می آید» ساخته شده است. کریس که از تحصیل انصراف داده، مدارکش را آتش زده و هیچ میلی به بازگشت به اجتماع ندارد، در آلاسکا درگیر مسائلی می شود که او را به سمت مرگ سوق می دهد. او زندگی اش را در یک اتوبوس رها شده آغاز می کند و در حالی که حس می کند مقهور طبیعت شده، تصمیم به نجات خود می گیرد.

راه بازگشت The Way Back
کارگردان: پیتر ویر
بازیگران: جیم استارگز، اد هریس، کولین فارل
گروهی زندانی از کمپ اجباری در جماهیر شوروی فرار می کنند. نجات آنها غیر ممکن به نظر می رسد.
این گروه که به همراهی یکدیگر توانسته اند نگهبان ها را پشت سر بگذارند با مسائل وحشتناکی در مسیر فرارشان روبرو می شوند. درراه چکمه هایشان دزدیده می شود، آبی در صحرا نمی یابند، سرما امانشان را می برد و … ولی آنها بعد از گذشتن از مغولستان به هند می رسند، جایی که زندگی در انتظارشان است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان