ramazan
ramazan

نکات بسیار مهم در مورد داروها

نکات بسیار مهم در مورد داروها
نازوب، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهایی که تاریخ انقضاء آنها گذشته است از بسته بندی اصلی خارج نموده و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته، معدوم کنید.
 
دکتر قباد محمدی با اشاره به این که در این روزها ضمن انجام خانه تکانی و گردگیری عید، حتماً در منازل با کیسه‌های داروی محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه خواهید شد، توصیه کرد: جعبه یا قفسه دارویی خود را سر و سامان دهید.
 
وی گفت : تاریخ انقضاء معمولا به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، همچنین در انتهای ورقه‌های آلومینیومی بسته‌بندی قرص‌ها و کپسول‌ها، بر روی شیشه آمپول و ویالهای تزریقی و درخصوص پمادها و کرمهای موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.
 
این متخصص داروسازی گفت: شربت‌ها را در فاضلاب خالی کرده و شیشه‌های آن را دور بریزید، قطره‌های چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته است دیگر استریل نیستند و باید دور ریخته شوند و آمپول‌ها و سرنگ‌های تاریخ گذشته را در کیسه زباله بریزید و معدوم نمائید.
 
دکتر محمدی با اشاره به داروهایی که تاریخ انقضاء آنها فرا نرسیده است ولی استفاده‌ای در منزل ندارد، گفت: مردم می توانند این داروها را به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر جهت استفاده اهداء کنند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان