ramazan
ramazan

اختراع پنکه بدون پره!!! (+عکس)

اختراع پنکه بدون پره!!! (+عکس)
به گزارش نازوب به نقل از مهر: یک شرکت انگلیسی پنکه بدون پره ای را اختراع کرد که راندمان آن ۱۵ برابر بیشتر از پنکه های عادی است.

شرکت "سر جیمز دیسون" پس از آنکه با موفقیت جارو برقی بدون پاکت را اختراع، طراحی و وارد بازار کرد اکنون اختراع جدیدی با عنوان " Dyson Air Multiplier" را معرفی کرد.

این اختراع جدید در حقیقت نسل آینده پنکه است که بدون پره کار می کند. این پنکه بدون پره بسیار ایمن بوده، به راحتی تمیز می شود و ۱۵ برابر کارآمدتر از پنکه های کنونی است. مهندسان دیسون پس از چهار سال مطالعه موفق شدند فناوری کاملا نوآورانه و جدید این پنکه را توسعه دهند.

 

اختراع پنکه بدون پره!!! (+عکس)
 
این پنکه بدون پره یک حلقه بزرگ پلاستیکی روی یک پایه است که جریان هوا را به طور مداوم تولید کرده و به این ترتیب هوای تازه و ثابت را در محیط پیرامون خود تضمین می کند.

سر دیسون در این خصوص توضیح داد: "این پنکه به طور اساسی با اولین طرحی که در سال ۱۸۸۶ از پنکه ها ارائه شد متفاوت است. در سال ۱۸۸۶ یک مهندس آمریکایی به نام شایلر ویلر ایده پنکه های پره دار را ارائه کرد."

براساس گزارش گاردین، این محصول جدید ۲۱۲ یورو قیمت خواهد داشت. این قیمیت تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از قیمت پنکه های معمولی است اما به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد می تواند با استقبال خوبی مواجه شود.

Air Multiplier هوا را با کمک موتور کوچکی که روی پایه آن قرار گرفته است هوا را می مکد و آن را ۱۵ برابر سریعتر از پنکه های معمولی آن را بیرون می دهد.

در فضای خالی داخل حلقه نوعی مینی گردباد ایجاد می شود و در هر ثانیه ۴۰۵ لیتر هوای خنک تولید می کند.

سر جیمز دیسون ۶۵ ساله که مالک شرکت دیسون است پیش از این جاروبرقی بدون پاکت را تولید کرده بود. این جارو برقی که امروز در ۵۰ کشور دنیا به فروش می رسد این مرد انگلیسی را به یک میلیاردر تبدیل کرد.

در شرکت دیسون بیش از ۵۵۰ مهندس و دانشمند مشغول به کار هستند. از دیگر محصولات موفق این شرکت می توان به دست خشک کن دیسون اشاره کرد که سه سال قبل اختراع شد. این دست خشک کن تنها در مدت ۱۰ ثانیه دستها را خشک می کند.

این دستگاه آب را از روی دستها همانند یک برف پاک کن ماشین پاک می کند. سپس با ۸۰ درصد انرژی کمتر نسبت به دست خشک کن های با هوای گرم، هوا را روی دستها می دمد و آنها را خشک می کند.

این محصول جدید در حال حاضر در دستشوییهای عمومی، مدارس و بسیاری از ادارات انگلیس استفاده می شود.
 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان