گلشیفته فراهانی هروقت خواست میتواند بازگردد!!

گلشیفته فراهانی هروقت خواست میتواند بازگردد!!
یه گزارش فرارو، از همان روزهای ابتدایی که جواد شمقدری بر مسند معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد تکیه زد بسیاری اتفاقات متفاوتی را در کنار عزل و نصب‌ها به انتظار نشسته بودند که همه آنها به اظهارات و موضع‌گیری‌های پیش از این شمقدری در جایگاه مشاور هنری رئیس جمهور نهم بازمی‌گشت. شمقدری به‌عنوان جدی‌ترین منتقد سیاست‌ها و اتفاقات روی‌داده در سینمای ایران در دولت نهم، حال بر کرسی معاونت سینمایی تکیه زده و مواضعش بیش از پیش زیر ذره‌بین است و پتانسیل خبرسازی دارد.
آمدن سجادپور به‌عنوان معاونت ارزشیابی فیلم‌ها، انتصاب مهدی مسعودشاهی به‌عنوان دبیر بیست‌وششمین جشنواره فجر (پس از گذشت تمام سال‌هایی که مدیرعامل فارابی، دبیر جشنواره هم بود)، رفتن مجید شاه‌حسینی از فارابی و آمدن احمد میرعلایی، وداع محمد آفریده از مرکز گسترش سینمای مستند و از همه مهم‌تر رفع توقیف «به رنگ ارغوان» و قطعیت حضورش در جشنواره بیست‌ و هشتم، همه تحولاتی است که تا به امروز حدس و گمان‌ها را به واقعیت نزدیک کرده است. به همین دلیل در تماسی با شمقدری، فرصت را غنیمت شمرده و جویای سرانجام برخی دیگر از مواضع پیشینش شدیم.
معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره یکی دیگر از مواضع خبرساز پیشین خود، صریح‌تر اعلام نظر کرد و درباره شرایط بازگشت گلشیفته فراهانی به سینمای ایران گفت: ما در زمان اکران فیلم «درباره‌الی…» هم نظرمان بر بازگشت ایشان بود و من حتی این نکته را به بهزاد فراهانی (پدرگلشیفته) هم گفتم اما اینکه هنوز ایشان به وطن بازنگشته‌اند حتما به دلایل شخصی خودشان بازمی‌گردد که طبیعتا هیچ ربطی به ما و مسؤولیت‌هایمان ندارد.
 
بر همین اساس شمقدری تأکید می‌کند: گلشیفته فراهانی هرگاه بخواهد می‌تواند بازگردد. شمقدری همچنین احتمال رفع توقیف فیلم «سنتوری» (ساخته پرحاشیه داریوش مهرجویی) و اکران آن در آینده نزدیک را نزدیک به صفر ارزیابی کرد و گفت: از تولید این فیلم خیلی گذشته و اغلب افراد آن را دیده‌اند، ضمن اینکه مخاطب دوست دارد فیلم‌هایی را روی پرده ببیند که تا به حال ندیده باشد و متقابلا وقوع این اتفاق به مذاق صاحبان سالن‌ها هم خوش نمی‌آید.
گفتنی است در دیداری كه هفته قبل میان جواد شمقدری و محمدرضا گلزار بازیگر سینمای ایران انجام شد، صحبت از شروع مجدد فعالیت‌های سینمایی این بازیگر هم به میان آمد. در این دیدار مسائل مختلفی نظیر مشكلات صنفی بازیگران، ضعف فیلمنامه‌های موجود و شایعات و بلوتوث‌های مونتاژ شده‌ای كه دامنگیر بسیاری از هنرمندان و بعضاً منجر به صادر شدن حكم منع فعالیت آنها می‌شود، مورد بحث قرار گرفت. این نشست اولین مژده معاونت سینمایی را درباره تداوم فعالیت این بازیگر در فیلم‌های سینمایی درپی ‌داشت.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان