ramazan
ramazan

مجرد ماندن 8 میلیون دختر و پسر ایران به دلیل ..

مجموعه : اخبار
مجرد ماندن 8 میلیون دختر و پسر ایران به دلیل ..
یک جامعه شناس گفت: در حال حاضر 8میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور داریم که به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن مسکن مجرد مانده اند.

امان الله قرایی مقدم در گفتگو با پانا با اشاره به افزایش سن ازدواج بیان کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده 8 میلیون دختر وپسر ایرانی آماده ازدواج هستند ولی نمی توانند ازدواج کنند و یکی از عواملی که سن ازدواج بالا می رود مشکلات موجود در جامعه است.

قرایی مقدم افزود: ازعواملی که سن ازدواج را بالا می برد ،ورود افراد به دانشگاه بعد از 18 سالگی،2 سال سربازی بعد از فراغت تحصیل ، آماده سازی وجستجو برای شغل ، تفریحات کاذب،تامین معیشت و مسکن و مشکلات اقتصادی می توان نام برد.

وی به دلایل دیگر افزایش سن ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت : تجمل گرایی یکی دیگر از آسیبهایی است که سبب می شودسن ازدواج افزایش داشته باشد و سطح توقع جوانان را بالا می برد.

قرایی مقدم به سن ازدواج در روستاها اشاره کرد و گفت: در روستاها سن ازدواج پایین است و البته این به دلیل سبک زندگی روستایی و میزان توقعات این افراد از زندگی متاهلی است.البته در شهرهای بزرگ به ندرت این اتفاقات می افتد ولی بیشتر در محلات سنتی و مهاجر نشین و روستاها و حاشیه شهرتهران مثل مسعودیه ،رباط کریم ،خاک سفید وکیانشهر مهاجر که سبک سنتی دارند ازدواج ها نیز در سنین پایین صورت می گیرد.

وی بیان کرد: ازدواج بعد از سن بلوغ از فساد جلوگیری می کند و فرد تمایل به همسر پیدا می کند و از نظر متابولیسمی و از نظر جامعه شناسی ازدواج در سنین پایین مشکلی نیست .

قرایی مقدم با اشاره به سبک زندگی در ایران بیان کرد:حدود 40 تا 50 درصد جامعه ایران را جوامع سنتی تشکیل می دهد و در بیشتر شهرها واستانها مانند لرستان وبوشهر و خراسان وسیستان و بلوچستان جامعه های سنتی را شکل می دهد و بقیه افراد با فرهنگهای مدرن وامروزی زندگی می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که طلاق بیشتر در کدام قشر جامعه زیاد تر است ،افزود:طلاق و جدایی در جوامع سنتی و طبقه فرودست کمتر است و در قشر متوسط میزان بالا است .

وی بیان کرد: دولت باید تمهیدات لازم را در مورد ازدواج از قبیل وام ازدواج،مسکن واشتغال را برای جوانان مرتفع کند تا مشکا ازدواج جوانان وافزایش سن ازدواج مرتفع شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان