پیشرفته ترین موشک ضد زره دنیا در ایران (+عکس)

پیشرفته ترین موشک ضد زره دنیا در ایران (+عکس)
وزیر دفاع در مراسم افتتاح این سامانه، در جمع خبرنگاران گفت: همانگونه كه در 31 خرداد ـ سالروز شهادت شهید چمران ـ وعده داده شده بود، شاهد افتتاح خط تولید سامانه لیزری ضدزره دهلاویه و تحویل‌دهی انبوه آن هستیم. سردار وحیدی اضافه كرد:
 
موشك دهلاویه یكی از پیشرفته‌ترین موشك‌های ضدزره است كه برای انهدام انواع تانك‌های پیشرفته مجهز به زره واكنشگر طراحی شده است. وی با بیان اینكه "موشك دهلاویه با بهره‌برداری از هدایت خاص در مقابل انواع جنگهای الكترونیكی دشمن مقام است"، گفت: سرجنگی، موتور پرواز موشك‌انداز و قابل حمل توسط نفر موجب شده كه سامانه موشكی ضدزره دهلاویه به عنوان یك جنگ‌افزار كارآمد در نبرد ضد‌تانك شناخته شود.
 
وزیر دفاع همچنین با اشاره به برخی ویژگی‌های لانچر موشك اظهار كرد: این سامانه موشكی طوری طراحی شده است كه بتواند اهداف ثابت زمینی و اهداف متحرك زرهی را مورد اصابت قرار دهد. وحیدی تصریح كرد: موشك دهلاویه قابلیت استفاده بر ضد اهداف دریایی و هوایی در اتفاع پایین مثل بالگردها را دارد. وی در ادامه، اعلام كرد: در سال تولید ملی تلاش می‌شود تجهیزات، ادوات و سامانه‌های كاملا بومی و تولید داخلی را با كیفیت بالا و به طور استاندارد تولید كنیم و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.
 
وزیر دفاع همچنین با قدردانی از متخصصان سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع در طراحی و تولید سامانه موشكی دهلاویه، یادآور شد: در ابتدای جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام حداقل امكانات و تجهیزات بویژه در حوزه ضدزره را در اختیار داشتند اما با همت و مدیریت بزرگ‌مردانی همچون شهید چمران و با تلاش، نوآوری، خلاقیت و جسارت فرزندان انقلابی آنان در طول سه دهه گذشته،‌ امروز شاهد طراحی و ساخت انواع سامانه‌های دفاعی از جمله در حوزه ضدزره هستیم.
 
وحیدی با اشاره به تحویل‌دهی این سامانه ضدزره به ارتش و سپاه گفت: با تحویل‌دهی انبوه این سامانه به نیروی زمینی سپاه و ارتش، قابلت و توان ضدزره نیروهای مسلح به نحو بسیار چشمگیری افزایش می‌یابد. وی همچنین درباره نامگذاری این سامانه اظهار كرد: نامگذاری این سلاح به نام «دهلاویه»، به نوعی تقدیر از شهید چمران، هم‌رزمانش و همه رزمندگان جان‌بر‌كفی است كه در ابتدای جنگ تحمیلی در منطقه جنوب و بویژه منطقه دهلاویه به نبرد با ماشین جنگی و شكار ادوات زرهی دشمن رفتند.
 
وزیر دفاع در پایان تاكید كرد: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع با تاسی و الهام از ارواح مطهر امام شهیدان و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و روحیه بلند و دوران‌ساز رزمندگان اسلام است كه قادرند قله‌های فناوری‌های پیچیده نظامی را یكی پس از دیگری فتح و دشمنان را در تهدیدات و تحریم‌ها ناكام كنند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان